Overlast heli's Soesterberg verplaatst
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Rene Peteri
Zucht...
SOESTERBERG - Met de verhuizing van de Chinooks van Soesterberg naar vliegbasis Gilze-Rijen is ook de overlast verplaatst.
De vestiging van het Defensie Helikopter Commando op de Brabantse basis heeft deze maand al geleid tot meer dan 124 klachten, tegen zestig klachten over heel 2007.
Volgens de burgemeester moeten omwonenden even wennen aan het zware geluid van de Chinooks en Cougars.
Ook in Soesterberg werd jarenlang geklaagd over laagvliegende helikopters tijdens oefeningen.
Utrecht is Wakker belde vanochtend met de Vereniging Overlast Vliegbasis Soesterberg.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/201293
SOESTERBERG - Met de verhuizing van de Chinooks van Soesterberg naar vliegbasis Gilze-Rijen is ook de overlast verplaatst.
De vestiging van het Defensie Helikopter Commando op de Brabantse basis heeft deze maand al geleid tot meer dan 124 klachten, tegen zestig klachten over heel 2007.
Volgens de burgemeester moeten omwonenden even wennen aan het zware geluid van de Chinooks en Cougars.
Ook in Soesterberg werd jarenlang geklaagd over laagvliegende helikopters tijdens oefeningen.
Utrecht is Wakker belde vanochtend met de Vereniging Overlast Vliegbasis Soesterberg.
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- ebauer
- Moderator
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Re: Overlast heli's Soesterberg verplaatst
Inderdaad, zucht....Rene Peteri wrote:Zucht...
De lusten (werkgelegenheid), dan ook de lasten (herrie)!
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Allemaal wel een beetje overdreven dat geklaag. Vooral van mensen in de Reeshof, ik woon hier zelf ook en zo nu en dan hoor je een Chinook overkomen.Het valt echt allemaal reuze mee dus mensen moeten zich niet echt aanstellen...
Okay, ik zal me een beetje inbeelden in die mensen: het avondvliegen is voor sommige mensen niet fijn
Overigens denk ik dat het voor veel mensen vooral de angst is.. van wat er onder de Chinooks hangt en of dat niet naar beneden kan storten en dat soort zaken
Ik hoor zelf elke ochtend rond 0600 een kist overkomen naar Brussel (Jetairfly) volgens mij... Wordt ik altijd wakker, mag ik nu ook ff klagen in België
Okay, ik zal me een beetje inbeelden in die mensen: het avondvliegen is voor sommige mensen niet fijn
Overigens denk ik dat het voor veel mensen vooral de angst is.. van wat er onder de Chinooks hangt en of dat niet naar beneden kan storten en dat soort zaken
Ik hoor zelf elke ochtend rond 0600 een kist overkomen naar Brussel (Jetairfly) volgens mij... Wordt ik altijd wakker, mag ik nu ook ff klagen in België
- Lex
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: Lex
En dat is nou juist de wijk die er het kortste ligt.Boudewijn van Oirschot wrote:Vooral van mensen in de Reeshof
De mensen weten toch dat er een vliegveld ligt en dat daar gevlogen wordt!
Ok, het aantal vluchten is behoorlijk toegenomen!
Schijnt mentaliteit te zijn. Eerst waren ze aan het klagen over de F-16's en werden de helicopters met open armen onvangen en nu dit weer!
Groeten
Lex
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
Slopen die basis dat spul staat hier veel beter voor de fotograven onder onsphkza wrote:Ik zeg: net zo lang klagen tot het hele spul weer terug wordt verhuisd naar Soesterberg
En de reeshof moet niet zeiken over geluid, de enige die dat mogen is naar mening Gilze, want daar gaan die Chinooks echt laag overheen/langsheen
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- topgun1984
- Scramble Addict
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
gewoon beneden de 100 voet houden die tjoektjoeks.. minder herrie en gavere platen ... haha...
Grtz.
TG1984
BTW... zit net die geluidsopname te horen van die soesterberg, te beluisteren, maar die man van geluidsoverlast soesterberg zegt dat hij mede verantwoordelijk is voor het verdwijnen van de basis....
Grtz.
TG1984
BTW... zit net die geluidsopname te horen van die soesterberg, te beluisteren, maar die man van geluidsoverlast soesterberg zegt dat hij mede verantwoordelijk is voor het verdwijnen van de basis....
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Had de KLu nou niet eens een bommetje in plaats van op de Vliehors op ehhhhhhhh laat maar, wat ik wilde schrijven mag vast niet volgens de rules.topgun1984 wrote: zit net die geluidsopname te horen van die soesterberg, te beluisteren, maar die man van geluidsoverlast soesterberg zegt dat hij mede verantwoordelijk is voor het verdwijnen van de basis....
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009