genaamd ''Phoenix vlucht'' ?
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Voor 300sqn ontgaat me dat ook een beetje. Volgens mij worden ze daar alleen intern gebruikt om elkaar aan te duiden. Bij 298 worden de vluchtnamen ook daadwerkelijk als callsign gebruikt over de radio. Dus als je Corona hoort vliegen, weet je dat het een vlucht is van het BOT (een trainingsvlucht van (een) cursist(en).
even de herziene lijst zoals ik hem kendde;
Redskin1/4 staf
Redskin5/9 FCF
Redskin1x = 1vlucht = diablo
Redskin2x = 2vlucht = geronimo
Redskin3x = 3vlucht = thunder
Redskin4x = 4vlucht = havoc
Redskin5x = 5vlucht = hawkeye
Redskin6 serie ook zeer sporadisch gehoord, zeer sporadisch
Bat7x = bureau opleiding en training
Maar als er, zoals werd gemeldt, twee nieuwe vluchten bijkomen dan zal het allemaal iets anders worden? We'll see.
En inderdaad worden deze callsigns alleen inflight gebruikt, niet op ATC.
Wat zijn die vlucht roepnamen voor 300Sqn dan?
Redskin1/4 staf
Redskin5/9 FCF
Maar als er, zoals werd gemeldt, twee nieuwe vluchten bijkomen dan zal het allemaal iets anders worden? We'll see.
Heb ik nooit iets over gehoord bij 300Sqn..Sines wrote:even de herziene lijst zoals ik hem kendde;
Redskin1/4 staf
Redskin5/9 FCF
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
Omega Formation Flight
Euh Eric, dat was Omega Formation Flight , individual callsigns Corona2 en Corona3. Dat werd speciaal vermeld op Dutch Mil Lower, geen nieuwe callsigns derhalve.
Geen Jigger of Reaper. Jigger heb ik nog nooit gehoord vanaf dat ze hier staan trouwens.
Greetz
Geen Jigger of Reaper. Jigger heb ik nog nooit gehoord vanaf dat ze hier staan trouwens.
Greetz
Re: Omega Formation Flight
Waarom zouden 2 kisten, allebei gevlogen voor en door het BOT, als formatie een callsign hebben van de staf? Dan zouden ze toch wel Corona flight geheten hebben? Overigens sla ik nu geen vijandige toon aan, begrijp het alleen niet zo goedSines wrote:Euh Eric, dat was Omega Formation Flight , individual callsigns Corona2 en Corona3. Dat werd speciaal vermeld op Dutch Mil Lower, geen nieuwe callsigns derhalve.
Greetz
Omega/Corona
Waarom dat weet ik ook niet. Ze staan hier nog maar net dus de logica bij dat squadron ontgaat me nog een beetje. Alleen voor vertrek op Tower meldde de lead dit al als formatie callsign en op Dutch nogmaals, maar dan iets uitgebreider met de individuals, had ik ook nog niet eerder gehoord. CoronaFlight heb ik ze nergens horen noemen.
Storm en Jungle zijn er wederom uit, voor de oefening bij Ede. Als ik het goed heb hangen er ook nog een stuk of vier Apaches daar. En misschien nog een verdwaalde Wildcat.
Grtz
Storm en Jungle zijn er wederom uit, voor de oefening bij Ede. Als ik het goed heb hangen er ook nog een stuk of vier Apaches daar. En misschien nog een verdwaalde Wildcat.
Grtz
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
3 of 4 Apache's, Storm 1, Wildcat 1 en Jungle bij DeelenStorm en Jungle zijn er wederom uit, voor de oefening bij Ede. Als ik het goed heb hangen er ook nog een stuk of vier Apaches daar. En misschien nog een verdwaalde Wildcat.
Geen Jigger gehoord, wel Omega op 264.325 richting Gilze
Meen dat Redskin 33 "overlord" is op de 138.250, ben even de tel kwijt. Redskin 51/52/53 meen ik ook gehoord te hebben
Grtz