Log: Heliport MST (hospital) Enschede - 2008
Forum rules
This forum is the successor of the former Dutch-copters mailgroup. It is run jointly by Dutch-copters and Scramble. |
- mirage 69
- Scramble Addict
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: mirage 69
D-HHTS
Vandaag, 25-9-08, was de D-HHTS er weer eens. In plaats van de gebruikelijke 3 man crew nu 4 man.Een cameraman vloog mee. Aangezien de kist met de wind in de rug geland was volgde er bij de start een spectaculaire 180....om vervolgens netjes met de neus in de wind te stijgen...
Grtz Rene
Grtz Rene
- sar 303 sqn
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F1 - Helicopters
- Subscriber Scramble: Ja
Re: BK-117
Mogelijk heb je de D-HBRB gezien.
Deze kist vliegt momenteel als Christoph Westfalen.
De D-HSFB vliegt momenteel in Bremen.
Deze kist vliegt momenteel als Christoph Westfalen.
De D-HSFB vliegt momenteel in Bremen.
mirage 69 wrote:Toen ik net uit mijn werk kwam fietsen zag ik dat de verlichting op het helidek aan was. Een BK-117 stond op het punt te vertrekken, eentje van de ADAC,kon net niet meer zijn serial lezen. Volgens mij was dit een BK-117 zonder een externe brandstof tank (dus niet de D-HSFB)
Hij vertrok in westelijke richting, waarschijnlijk moest er iemand verplaatst worden naar een ander ziekenhuis...wie helpt met het serial?
TIA
Grz.
Jan
Jan
Eentje van binnenlandse zaken
Hoi,
Deze was ook wel fraai, met verhoogd onderstel.
En de binnenkant
Deze was ook wel fraai, met verhoogd onderstel.
En de binnenkant
Last edited by Esveldt on 23 Oct 2008, 13:21, edited 1 time in total.
Nee, helemaal niet. Dit was beroerd.Phantom54 wrote:Een groot voordeel lijkt mij het makkelijker laden van een brancard.
We hebben juist een maat waarmee we de ADAC en ANWB kunnen bedienen, komen zij weer met zo een. Scheelde toch een 40 tot 50 cm.
Trouwens had het wel gevraagd waarom, maar euuh bent het weer vergeten.
- mirage 69
- Scramble Addict
EC-135 BMI
De EC-135's van het BMI zijn op de zelfde standaard als de EC-135's van de BPol! Ze zijn wel uitgerust met een motoren die meer vermogen hebben(T2i's)
Vanochtend (26-10-08 11.00uur) was er weer een EC-135, ditmaal de D-HHTS van Christoph E2
Grtz rene
Vanochtend (26-10-08 11.00uur) was er weer een EC-135, ditmaal de D-HHTS van Christoph E2
Grtz rene
Re: EC-135 BMI
Geleidelijk aan worden de bestaande "blauwe" EC135 T2 helicopters van het BMI-Bundesministerium des Innern, o/b Bundespolizei op de EC135 T2+ standaard gebracht.
De in Zwolle en Assen op de Landelijke Politiedag aanwezige D-HVBB van de Bundespolizeifliegerstaffel Nord was blijkens het c/n plaatje recent gemodificeerd tot EC135 T2+
http://avia-dejavu.net/photo%20D-HVBB.htm
- de aanduiding EC 135 T2i wordt voor de marketing gebruikt, op het constructienummerplaatje staat T2+
De in Zwolle en Assen op de Landelijke Politiedag aanwezige D-HVBB van de Bundespolizeifliegerstaffel Nord was blijkens het c/n plaatje recent gemodificeerd tot EC135 T2+
http://avia-dejavu.net/photo%20D-HVBB.htm
- de aanduiding EC 135 T2i wordt voor de marketing gebruikt, op het constructienummerplaatje staat T2+
mirage 69 wrote:De EC-135's van het BMI zijn op de zelfde standaard als de EC-135's van de BPol! Ze zijn wel uitgerust met een motoren die meer vermogen hebben(T2i's)
Grtz rene
- mirage 69
- Scramble Addict
T2i
Dat met die T2+ klopt, de mensen van de BPol noemen ze zelf ook T2i, tenminste 2 jaar geleden waren ze er best trots op dat ze die i's kregen.
Zelf let ik er niet zo op. Op de constructienummer plaatjes staat idd T2+
Grtz Rene
Zelf let ik er niet zo op. Op de constructienummer plaatjes staat idd T2+
Grtz Rene
- mirage 69
- Scramble Addict
Re: Log: Heliport MST (hospital) Enschede - 2008
Weinig te doen op het MST de laatste weken.
Er gebeuren weinig ongelukken ( goede zaak) of ik ben steeds op de verkeerde momenten van huis en zie de heli's gewoon niet.
Zal binnen kort eens gaan informeren en zien of ik de complete vistor(?)lijst voor 2008 compleet kan krijgen.
wens iedereen een prettige jaar wisseling en kijk uit met dat vuurwerk!! (en de drank )
Grtz rene
Er gebeuren weinig ongelukken ( goede zaak) of ik ben steeds op de verkeerde momenten van huis en zie de heli's gewoon niet.
Zal binnen kort eens gaan informeren en zien of ik de complete vistor(?)lijst voor 2008 compleet kan krijgen.
wens iedereen een prettige jaar wisseling en kijk uit met dat vuurwerk!! (en de drank )
Grtz rene