EHAM 26-10-2008
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: Re
D-ABBA was vanochtend vroeg vertrokken, 0509A Lt naar PMI en moest om 1051C aankomen vanuit RMI volgens CISS.MAS017 wrote:Volgens mij 'doet' AB 2x PMI op zondag; overigens t/m 31oct08, want dan stop AB (voorlopig) met de AMS diensten.gatso76 wrote:update Oost:
1051C-1110 AB B738 D-ABBA, RMI service
Denk dus dat RMI moet worden gelezen als PMI...of toch stiekem AMS-PMI-RMI-AMS ??.
De 1110 vlucht is wel naar PMI vertrokken.
1455-1545 IB A319 EC-JXJ
1455C-1535 RE ATR72 EI-REN
1532C-1710 ISR A320 4X-ABC
1725C-1925C IR A300F EP-ICE, S72
2005-2135 KE B772...heel verassend door HL7721
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Thats correctnick777 wrote:Heren goedemiddag
Klopt het dat de PH-BXC van de KLM een vlucht doet voor HV?
Zeker de laatste stroom vakantiegangers richting nederland krijgen...
Gr. nick
A: 1340 13.38A HV 0722 @RHO RHO C13 73H PH-BXC
D: 15.20 HV 0343 LPA LPA C13 73H PH-BXC
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5529
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Hiya,
Ik weet dat het nog vroeg is (of laat, mocht je vroege dienst hebben...)
Ik stel het op prijs als de volgende data mbt de PH-HZR kan worden bevestigd in de loop van de late avond cq nacht:
Dank, Chris.
Ik weet dat het nog vroeg is (of laat, mocht je vroege dienst hebben...)
Ik stel het op prijs als de volgende data mbt de PH-HZR kan worden bevestigd in de loop van de late avond cq nacht:
(Maw, is dit de laatste vlucht geweest van de HZR ?)SPL wrote:...Maar op dit moment laatste vlucht: op de 26ste als HV6117/6118, 16:30/23:10 retourtje AGP .
Dank, Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
-
- Scramble Master
- Posts: 12496
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Hello,
Just back from 30 min. at RWY. 24 seen:
- cathay Pacific B-HKF B747-412
- MAS Kargo TF-AAB B747-200F
- China Southern B-2473 B747-400F
- Cabo Verde B757
- Korean B777
- EL AL B767
- Virgin Atlantic G-VTOP standing by Jan Dellaert.
En nog veel meer...
1 vraag misschien een rare vraag. Waarom landen ze niet op de 27 want de wind zit toch goed om op de 27 te landen ??? Ik weet dat als er redelijk wat wind is zoals vandaag ze meestal de 27 gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Kristof
Just back from 30 min. at RWY. 24 seen:
- cathay Pacific B-HKF B747-412
- MAS Kargo TF-AAB B747-200F
- China Southern B-2473 B747-400F
- Cabo Verde B757
- Korean B777
- EL AL B767
- Virgin Atlantic G-VTOP standing by Jan Dellaert.
En nog veel meer...
1 vraag misschien een rare vraag. Waarom landen ze niet op de 27 want de wind zit toch goed om op de 27 te landen ??? Ik weet dat als er redelijk wat wind is zoals vandaag ze meestal de 27 gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Kristof
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Wellicht omdat het een zuidwestenwind is (23,5)en de polderbaan (18R)altijd preferent is boven de buitenveldertbaan (27) in verband met geluidsnormen. Daarbij is de wind nou ook weer niet zo heftigRoyaljordanian wrote:Hello,
1 vraag misschien een rare vraag. Waarom landen ze niet op de 27 want de wind zit toch goed om op de 27 te landen ??? Ik weet dat als er redelijk wat wind is zoals vandaag ze meestal de 27 gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Kristof
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- FlyTheWorld
- Scramble Senior
- Posts: 276
- Joined: 30 Aug 2006, 20:30
- Location: Rijnsburg
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Hoi,
Iemand nog gelet op de Brit Air France Fokker 100 F-GPXC welke op C8 een welkom kreeg door de brandweer met wel 3 crashtenders en een hoop Airside.
Voor zover ik kon zien was er een probleem met het rechterhoofd landingsgestel, denk de remmen.
Grt,
Michel
Iemand nog gelet op de Brit Air France Fokker 100 F-GPXC welke op C8 een welkom kreeg door de brandweer met wel 3 crashtenders en een hoop Airside.
Voor zover ik kon zien was er een probleem met het rechterhoofd landingsgestel, denk de remmen.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Ze hebben wel vluchten gepland, maar hoe actueel dat is en of die daadwerkelijk worden uitgevoerd heb ik geen idee van....nick777 wrote:goedeavond heren
Ik zie dat de PH-AAX weer richting AMS gaat. Contract in Italie alweer over? Iemand een idee wat hij nu gaat doen? Wegschimmelen op AMS?
Gr. Nick
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11238
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Baangebruik:
Wind was prima voor banen 18, landen 18R en 18C is preferent.
Edoch: teveel buien om parallel te naderen, en te slecht zicht/lage wolkenbasis voor 18R en 27 samen: 27 vliegt in richting 18R bij een go-around en dat vindt men nog niet beheersbaar (nieuwe procedure hiervoor is wel in de maak - eindelijk).
Dus: landen 18R en 22, want een go-around 22 kan vrij blijven van de andere gebruikte banen.
Erik
Wind was prima voor banen 18, landen 18R en 18C is preferent.
Edoch: teveel buien om parallel te naderen, en te slecht zicht/lage wolkenbasis voor 18R en 27 samen: 27 vliegt in richting 18R bij een go-around en dat vindt men nog niet beheersbaar (nieuwe procedure hiervoor is wel in de maak - eindelijk).
Dus: landen 18R en 22, want een go-around 22 kan vrij blijven van de andere gebruikte banen.
Erik
What four words, Jimmy!?!