01-10-08
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
01-10-08
Beste mede-spotters,
om 14:45 kwam er een Cougar over Tilburg inbound EHGR Runway 28,
Welke was dit?
Jimmy
Welke was dit?
Jimmy
- ebauer
- Moderator
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Re: 01-10-08
Na 14.45LT is alleen nog de S-453 gelogd op SBS-1/Mode-S! Verder heeftjimmy van drunen wrote:Beste mede-spotters,
Welke was dit?
Jimmy
de S-419 nog gevlogen.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Wijgert IJlst
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Wijgert IJlst
Jimmy,
Wacht maar rustig af tot je het serial zelf kan lezen door je kijker/vanaf je foto... dan weet je het 100% zeker. Bovendien, let maar op m'n woorden, die Cougars heb je echt zo compleet hoor! Er komt een tijd dat je ze hele maal zat bent...
Nu ze bij jullie gebaseerd zijn is er "no need to rush" toch?
Wacht maar rustig af tot je het serial zelf kan lezen door je kijker/vanaf je foto... dan weet je het 100% zeker. Bovendien, let maar op m'n woorden, die Cougars heb je echt zo compleet hoor! Er komt een tijd dat je ze hele maal zat bent...
Kind Regards / Groeten,
Wijgert IJlst
Wijgert IJlst
Ben ik met je eens Wijgert. Is het nu nodig om van alle locals die vliegen een post te doen?Wijgert IJlst wrote:Jimmy,
Zou niet best zijn als van elk veld de locals worden gepost: "Ik zag vanavond 6 F-16's opstijgen, iemand de nummertjes? Callsign 4x Polly en 2x Blade."
En voor Jimmy: http://www.live-military-mode-s.eu/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stafhunter
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Stafhunter
mischien wel een goed idee om van elke veld een log te plaatsen. serial-callsign-vliegtijd.Spine24 wrote:Wijgert IJlst wrote:Jimmy,
Zou niet best zijn als van elk veld de locals worden gepost: "Ik zag vanavond 6 F-16's opstijgen, iemand de nummertjes? Callsign 4x Polly en 2x Blade."
En voor Jimmy: http://www.live-military-mode-s.eu/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
zie je op een ander veld zo'n bezoeker dan weet je meteen welke kist er is geweest
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
Bijna onmogelijk, dan zou er dus altijd iemand moeten weten welke nummertjes er rondvliegen. Op Soesterberg hadden wij de luxe van Ernesto met z'n SBS-1 (die er ook regelmatig naast zat hoor, met name met F16's) maar verder is het niet te doen.Stafhunter wrote:Spine24 wrote:mischien wel een goed idee om van elke veld een log te plaatsen. serial-callsign-vliegtijd.Wijgert IJlst wrote:Jimmy,
zie je op een ander veld zo'n bezoeker dan weet je meteen welke kist er is geweest
- ebauer
- Moderator
De F-16's bleken niet betrouwbaar dit in tegenstelling tot het andere inventaris. Dit bleek juist vaak wel te kloppen! Het is een leuke gadget om erbij te hebben maar meer ook niet!kiwi wrote: Bijna onmogelijk, dan zou er dus altijd iemand moeten weten welke nummertjes er rondvliegen. Op Soesterberg hadden wij de luxe van Ernesto met z'n SBS-1 (die er ook regelmatig naast zat hoor, met name met F16's) maar verder is het niet te doen.
De scannerlogs waren veruit het belangrijkste!
RAMONES 1974 - 1996
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- ebauer
- Moderator
Juist, en daarom ga ik het ook niet doen! Voor mij houd het met het verdwijnen van EHSB helaas op, bovendien kan ik het vliegverkeer in de CTR & de ATZ van Gilze-Rijen niet volgen vanwege de afstand...kiwi wrote:Ben ik het helaas mee oneens jimmy. Ik zie het liefst natuurlijk complete logs (enige uitzondering van niet waargenomen kisten natuurlijk daargelaten), maar dan liever niks dan een slordige onvolledige log. Als je wilt bijhouden wat er vliegt, dan niet 1/3 van wat er vliegt bijvoorbeeld
Het is alles of niets!
Ik zie de volledige logs van Helitown Gilze met veel belangstelling tegemoet!
RAMONES 1974 - 1996
- jimmy van drunen
- Scramble Master