Apaches IFR?
Forum rules
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
@evhest, ik weet heel veel niet, maar over dit onderwerp weet ik heel wat meer dan andere mensen hier blijkt.
@key,
Operation Air Traffic staat ook gewoon vermeld in ICAO, en valt dus ook onder ICAO, met enkele uitzonderingen op GAT. Once again wordt er weer onzin verspreid.
Ennuh key, de meeste 'feiten' die tot nu toe zijn vermeld, kloppen gewoon niet. Ik dacht altijd dat spotters all ins and outs kenden en dus ook al zoiets ontzettend vanzelfsprekends als dubbele controls in een vliegtuig of helicopter.
Er zijn volgens mij heel weinig toestellen met meer dan 1 stoel en slechts 1 stuurinrichting. En dan een militair toestel met meer dan 1 stoel en slechts 1 stuurinrichting is helemaal niet voor te stellen toch?
@key,
Operation Air Traffic staat ook gewoon vermeld in ICAO, en valt dus ook onder ICAO, met enkele uitzonderingen op GAT. Once again wordt er weer onzin verspreid.
Ennuh key, de meeste 'feiten' die tot nu toe zijn vermeld, kloppen gewoon niet. Ik dacht altijd dat spotters all ins and outs kenden en dus ook al zoiets ontzettend vanzelfsprekends als dubbele controls in een vliegtuig of helicopter.
Er zijn volgens mij heel weinig toestellen met meer dan 1 stoel en slechts 1 stuurinrichting. En dan een militair toestel met meer dan 1 stoel en slechts 1 stuurinrichting is helemaal niet voor te stellen toch?
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
hmm....er vliegen anders toch heel wat tornadoes rond (waarvan nog geen tien procent twinstick is)Er zijn volgens mij heel weinig toestellen met meer dan 1 stoel en slechts 1 stuurinrichting. En dan een militair toestel met meer dan 1 stoel en slechts 1 stuurinrichting is helemaal niet voor te stellen toch?
I have never drunk milk, and I never will . . . .
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
Wat een onzin! Tornado, Phantom, Strike Eagle, meer operationele 2 zitters kan ik zo niet bedenken. Geen van deze 3 type's is twin stick.Lightning_NL wrote:Hoeveel Tornadoes er dan rondvliegen maakt niet uit, 't gaat om he aantal types. Het is totaal onlogisch om 2 seats te hebben en slechts 1 stuurinrichting.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
En nu stel ik voor dat je echt gaat inbinden, Lightning, voordat ik me opwindt. Je bent nieuw hier (i.i.g. onder deze username) en blaast bijzonder hoog van de toren. Die combinatie is acceptabel, mits je overtuigt. Dat doe je helaas niet.
Jouw uitspraak hierboven over 'onlogisch' gaat compleet voorbij aan een aantal operationele factoren, m.n. in de militaire luchtvaart. Zou je verder even uit willen leggen wat er onzin is aan mijn vorige post, of anders niet meer dat soort uitspraken doen (en minimaal de terminologie correct weergeven, het is Operational A.T.)?
Dank,
Erik
Jouw uitspraak hierboven over 'onlogisch' gaat compleet voorbij aan een aantal operationele factoren, m.n. in de militaire luchtvaart. Zou je verder even uit willen leggen wat er onzin is aan mijn vorige post, of anders niet meer dat soort uitspraken doen (en minimaal de terminologie correct weergeven, het is Operational A.T.)?
Dank,
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Och, Mi-24 en AH-1 behoudens de speciale dual control-versies bijvoorbeeldSpine24 wrote:meer operationele 2 zitters kan ik zo niet bedenken
En verder de nodige verkenners en 2 crew-(fighter-) bombers zoals je al aangeeft. Wat daggu van de SR-71 of Canberra.
Erik
Last edited by Key on 25 Sep 2008, 14:23, edited 1 time in total.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Ik denk dat je de Tomcat hier ook toe kunt rekenen. en het is juist niet meer dan logisch dat al deze types maar 1 stick hebben aangezien bij alle 4 deze types de achterste stoel toe behoort aan de Radar operator.Spine24 wrote:Wat een onzin! Tornado, Phantom, Strike Eagle, meer operationele 2 zitters kan ik zo niet bedenken. Geen van deze 3 type's is twin stick.Lightning_NL wrote:Hoeveel Tornadoes er dan rondvliegen maakt niet uit, 't gaat om he aantal types. Het is totaal onlogisch om 2 seats te hebben en slechts 1 stuurinrichting.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4496
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
Goh, een typo. Ik weet ook wel dat het Operational is. Wat jij niet wist is dat OAT een onderdeel is van het ICAO. Dat bedoel ik dus met dat je onzin zat te spuien.Key wrote:En nu stel ik voor dat je echt gaat inbinden, Lightning, voordat ik me opwindt. Je bent nieuw hier (i.i.g. onder deze username) en blaast bijzonder hoog van de toren. Die combinatie is acceptabel, mits je overtuigt. Dat doe je helaas niet.
Jouw uitspraak hierboven over 'onlogisch' gaat compleet voorbij aan een aantal operationele factoren, m.n. in de militaire luchtvaart. Zou je verder even uit willen leggen wat er onzin is aan mijn vorige post, of anders niet meer dat soort uitspraken doen (en minimaal de terminologie correct weergeven, het is Operational A.T.)?
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
Onjuist.RobertMB wrote:-knip- ADF/VOR/DME -knip- zijn gewoon aanwezig.-knip-
Niet geheel juist. Militair verkeer mag gewoon unaided VFR vliegen 's nachts.Echter worden er uitzonderingen gemaakt (ook voor civiel verkeer) onder bijvoorbeeld special "IFR / VFR conducted" vluchten bij nacht.
Ook militair is de Apache niet IFR capable.Nogmaals, civiel gezien is de Apache dus NIET IFR capable. Echter weet ik niet hoe dat in het militaire vlieggebeuren is geregeld en watvoor eisen er worden gesteld en regels er gelden.
Groetjes Robert
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Sorry, over 'operationeel' heen gelezen.aviodromefriend wrote:Dacht dat die uit dienst waren.
Ik vind deze discussie redelijk on-topic (zeker voor dit forum, haha), namelijk IFR/VFR, GAT/OAT en 2-persoons militaire vliegtuigen.
Ik leg het nog één keer uit: OAT is per definitie niet opereren volgens ICAO-regels. Uiteraard moet ICAO het fenomeen OAT wel benoemen, maar dat is wat anders.Lightning_NL wrote:Wat jij niet wist is dat OAT een onderdeel is van het ICAO. Dat bedoel ik dus met dat je onzin zat te spuien.
Verder is twee bemanningsleden in een militair toestel niet hetzelfde als twee vliegers, dus wat beide begrippen betreft roep je dingen die niet kloppen. Dat mag, maar als iemand dat corrigeert of aanvult zou je met wat beters moeten komen dan 'ik heb gelijk en jij roept onzin'. Ik heb er nu genoeg woorden aan vuil gemaakt en hoop dat jij ook verder wilt gaan met nuttige posts.
Edit: we kruisen elkaar qua posts, en ik zie dat mijn hoop uitkomt. Mooi werk.
Erik
Last edited by Key on 25 Sep 2008, 18:44, edited 1 time in total.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail