Eenheid BBS politie Kennemerland (now incl. translation)
Moderator: gatso76
Forum rules
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Mooi initiatief!
Dialoog tussen beide 'partijen' is altijd een goed iets!
Ik ben helemaal voor een vereninging van spotters, dan wordt er met de spotters gepraat en kunnen de spotters wellicht invloed uitoefenen op beslissingen en plekken waar we mogen staan.
Via de mail/internet/msn vind ik het wel leuk/interessant om daaraan deel te nemen, daar buiten helaas (te) weinig tijd om actiever met zoiets mee te doen.
Wat denk ik het meest handige zal zijn voor alle spotters is duidelijkheid wat er wel en niet (meer) mag. Wellicht een idee om eens informatie flyers uit te delen (of neer te zetten) bij de verschillende (on officiele) spots, want tot ik in dit forum las dat er sinsd 1 juli blijkbaar een nieuw team is, wist ik van niks!
En vele met mij denk ik (met name dagjes mensen), of nou net die paar lui die het voor de rest verzieken zoals door over hekken te klimmen of gaten erin te maken.
Denk dat ik niet de enige ben met suggesties/ideeen dus ik ben alleen maar blij met de uitgestoken hand van de BBS!
Dialoog tussen beide 'partijen' is altijd een goed iets!
Ik ben helemaal voor een vereninging van spotters, dan wordt er met de spotters gepraat en kunnen de spotters wellicht invloed uitoefenen op beslissingen en plekken waar we mogen staan.
Via de mail/internet/msn vind ik het wel leuk/interessant om daaraan deel te nemen, daar buiten helaas (te) weinig tijd om actiever met zoiets mee te doen.
Wat denk ik het meest handige zal zijn voor alle spotters is duidelijkheid wat er wel en niet (meer) mag. Wellicht een idee om eens informatie flyers uit te delen (of neer te zetten) bij de verschillende (on officiele) spots, want tot ik in dit forum las dat er sinsd 1 juli blijkbaar een nieuw team is, wist ik van niks!
En vele met mij denk ik (met name dagjes mensen), of nou net die paar lui die het voor de rest verzieken zoals door over hekken te klimmen of gaten erin te maken.
Denk dat ik niet de enige ben met suggesties/ideeen dus ik ben alleen maar blij met de uitgestoken hand van de BBS!
- Vinz
- Scramble Junior
- Posts: 205
- Joined: 03 Aug 2005, 22:39
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Papa Sierra
- Contact:
Dear spotters,
Herewith a brief translation of an open letter from Dutch Police on the Sramble forum today:
Since 1-7-2008 there is 24/7 a new unit operational responsible for the security in the perimeters of Amsterdam Schiphol Airport.
This unit is equipped with Mercedes Jeeps and Volkswagen Touaregs in the well known Dutch Police colours.
Today on the Sramble forum the chief of this Unit, Mr. Warmerdam introduced himself and his unit to the Amsterdam spotters community to explain what they are doing and why so.
This new unit is working closely together with local Military Police and the Airport Authorities, and the unit plays an important role in the security of the airport.
All members of this police –unit are appointed by Ministry of Justice and Inland Affairs.
The new unit stresses not to be there to make our spotters life miserable but they are there to guard and protect. They acknowledge the fact that spotters can be their extra pair of eyes around the perimeter. This is one of the reasons why these police officers are actively seeking contact with spotters in action and talk to them.
However is must be clear that they will act immediately in certain circumstances:
1. Do not park and do not stop sings must be obeyed at all time from now. So it is clear parking along the famous “Taxibaan” is not allowed anymore. Parking now is only allowed in the designated area’s for this.
2. Pedestrians, cyclists etc will not be moved from public roads by them under the now active threat-level ( so not a guarantee under a scale up)
3. The perimeter and area around the airport is a so called safety-risk area designated so by government. Therefore this unit has lots of permissions to take actions. Be aware of the fact that one person must always carry an ID with him like drivers licence, passport etc.
4. Parking in front of crash gates will not be tolerated!
Furthermore the police notices that lots of spotters are more or less known to each other. So we could have the early and very first signs if “strange birds” are among us. In case of high priority he recommends 112 for alarming whilst in the meantime a special telephone number will be created for this purpose by the Airport Authorities. This is to be communicated on a later date.
So don’t be surprised if you are approached by one of the police officers, talk to each other in a open and respect full way and park your cars in designated area’s. Taking these in mind we all can live happily together along the Amsterdam tracks.
Herewith a brief translation of an open letter from Dutch Police on the Sramble forum today:
Since 1-7-2008 there is 24/7 a new unit operational responsible for the security in the perimeters of Amsterdam Schiphol Airport.
This unit is equipped with Mercedes Jeeps and Volkswagen Touaregs in the well known Dutch Police colours.
Today on the Sramble forum the chief of this Unit, Mr. Warmerdam introduced himself and his unit to the Amsterdam spotters community to explain what they are doing and why so.
This new unit is working closely together with local Military Police and the Airport Authorities, and the unit plays an important role in the security of the airport.
All members of this police –unit are appointed by Ministry of Justice and Inland Affairs.
The new unit stresses not to be there to make our spotters life miserable but they are there to guard and protect. They acknowledge the fact that spotters can be their extra pair of eyes around the perimeter. This is one of the reasons why these police officers are actively seeking contact with spotters in action and talk to them.
However is must be clear that they will act immediately in certain circumstances:
1. Do not park and do not stop sings must be obeyed at all time from now. So it is clear parking along the famous “Taxibaan” is not allowed anymore. Parking now is only allowed in the designated area’s for this.
2. Pedestrians, cyclists etc will not be moved from public roads by them under the now active threat-level ( so not a guarantee under a scale up)
3. The perimeter and area around the airport is a so called safety-risk area designated so by government. Therefore this unit has lots of permissions to take actions. Be aware of the fact that one person must always carry an ID with him like drivers licence, passport etc.
4. Parking in front of crash gates will not be tolerated!
Furthermore the police notices that lots of spotters are more or less known to each other. So we could have the early and very first signs if “strange birds” are among us. In case of high priority he recommends 112 for alarming whilst in the meantime a special telephone number will be created for this purpose by the Airport Authorities. This is to be communicated on a later date.
So don’t be surprised if you are approached by one of the police officers, talk to each other in a open and respect full way and park your cars in designated area’s. Taking these in mind we all can live happily together along the Amsterdam tracks.
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
In English: present situation-new police force active
for our non-dutch speakers: today, the Amsterdam section of thisforum received input from the Dutch police on the new security force operating on the perimeter of the airport. My spotter-colleague Vinz already added a translation of that message in the original thread, but as probably not all of you understand the Dutch header of that thread ("eenheid BBS Politie Kennemerland") it might be that the important message might be lost. Therefore I translated it again and repeat the message here:
My name is Wim Warmerdam and I am chief of the Unit BBS (Buiten Bewaking Schiphol/Outside Surveillance Schiphol) of the Kennemerland Regional Police. Our unit is tasked with 24/7 surveillance and law-enforcement around the perimeter of Schiphol. I have visited your forum and read your reactions to the appearance of [our] Mercedes and Touareg vehicles in the area. Perhaps an explanation can go a long way in clearing up some issues.
Our unit is part of the Kennemerland police force and works in close co-operation with the KMar (military police) and Amsterdam Airport Schiphol. As such, we are a part of a chain of security measures put in place in order to prevent attacks. Our team operates under guidelines issued by the Dutch Home Office and Department of Justice and is armed; therefore, we are capable of enforcing the law should the need arise. We have not been put in place to make life hard for you spotters, but simply to guard and secure the airport. As a matter of fact, we see a spotter as probably our best and foremost ally. This is precisely why our team is actively seeking contact and dialogue with you. However, there are a number of things that we will act upon; these are:
1. parking/stopping rules of motor vehicles will be enforced, so only park your vehicles where this is legal
2. at the present level of security, pedestrians, cyclists and such will be tolerated near the perimeter if on public roads
3. the airport and its perimeter are a security-sensitive area under Dutch law; far-reaching authority has been given to us and will be employed if necessary. Therefore, always carry a valid I/D (I/D card, passport, driver's licence) with you.
4. Parking in front of the crash-gates will not be tolerated under any circumstance
I have noticed that a lot of you spotters know each other. Therefore, anyone or anything "out of the ordinary" can be quickly identified by you. In urgent situations, don't hesitate to call the "112" emergency response number; for other reports, a special hotline is under development with the airport. Finally, I would like to stress that I am prepared to meet up with (a) representative(s) of the local spotting community to clarify further if need be. Yours sincerely, Wim Warmerdam
Hope this helps to explain the present situation! Happy spotting!
My name is Wim Warmerdam and I am chief of the Unit BBS (Buiten Bewaking Schiphol/Outside Surveillance Schiphol) of the Kennemerland Regional Police. Our unit is tasked with 24/7 surveillance and law-enforcement around the perimeter of Schiphol. I have visited your forum and read your reactions to the appearance of [our] Mercedes and Touareg vehicles in the area. Perhaps an explanation can go a long way in clearing up some issues.
Our unit is part of the Kennemerland police force and works in close co-operation with the KMar (military police) and Amsterdam Airport Schiphol. As such, we are a part of a chain of security measures put in place in order to prevent attacks. Our team operates under guidelines issued by the Dutch Home Office and Department of Justice and is armed; therefore, we are capable of enforcing the law should the need arise. We have not been put in place to make life hard for you spotters, but simply to guard and secure the airport. As a matter of fact, we see a spotter as probably our best and foremost ally. This is precisely why our team is actively seeking contact and dialogue with you. However, there are a number of things that we will act upon; these are:
1. parking/stopping rules of motor vehicles will be enforced, so only park your vehicles where this is legal
2. at the present level of security, pedestrians, cyclists and such will be tolerated near the perimeter if on public roads
3. the airport and its perimeter are a security-sensitive area under Dutch law; far-reaching authority has been given to us and will be employed if necessary. Therefore, always carry a valid I/D (I/D card, passport, driver's licence) with you.
4. Parking in front of the crash-gates will not be tolerated under any circumstance
I have noticed that a lot of you spotters know each other. Therefore, anyone or anything "out of the ordinary" can be quickly identified by you. In urgent situations, don't hesitate to call the "112" emergency response number; for other reports, a special hotline is under development with the airport. Finally, I would like to stress that I am prepared to meet up with (a) representative(s) of the local spotting community to clarify further if need be. Yours sincerely, Wim Warmerdam
Hope this helps to explain the present situation! Happy spotting!
Last edited by frank kramer on 10 Jul 2008, 00:01, edited 1 time in total.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- FALCONCREST
- Scramble Senior
- Posts: 429
- Joined: 23 Mar 2003, 14:29
- Location: EHVB
- Contact:
vriendelijke ontmoeting
Ik meen afgelopen week met u ( of een uwer collega's ) "persoonlijk" te hebben kennisgemaakt langs het hek.
Ik was verbaast over uw cooperatieve houding richting mij. om de An225 vast te leggen op een ongebruikelijke plek.
Vriendelijk, begripvol en meedenkend. Klasse.
Samen met uw collega's zult u zich vast verdiepen in het waarom een bepaalde kist zo belangrijk is voor ons, en waarom wij juist op die ene plek die kist willen vastleggen.
Als dat binnen uw beveiligings en handhavings kaders valt in te passen, en u ons kunt vertellen waar niet en waarom niet , valt er vast prima samen te werken.
enne, spotters zijn vaak best fanatiek, maar vormen daarbij geen gevaar voor zichzelf of hun omgeving...
Ik was verbaast over uw cooperatieve houding richting mij. om de An225 vast te leggen op een ongebruikelijke plek.
Vriendelijk, begripvol en meedenkend. Klasse.
Samen met uw collega's zult u zich vast verdiepen in het waarom een bepaalde kist zo belangrijk is voor ons, en waarom wij juist op die ene plek die kist willen vastleggen.
Als dat binnen uw beveiligings en handhavings kaders valt in te passen, en u ons kunt vertellen waar niet en waarom niet , valt er vast prima samen te werken.
enne, spotters zijn vaak best fanatiek, maar vormen daarbij geen gevaar voor zichzelf of hun omgeving...
JOHAN B
http://WWW.DAPHO.NL
http://WWW.DAPHO.NL
- Vinz
- Scramble Junior
- Posts: 205
- Joined: 03 Aug 2005, 22:39
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Papa Sierra
- Contact:
Not at all...both our translations just cross passed eachother and if you started reading carefully I mentioned "a brief translation" which was not the literally translation as made by Frank just minutes later.Rockville wrote:Well, to be honest. Your translation is more correct than that of "Vinz".
I don't want to step on toes, but in this case a proper translation is required, so everyone knows about the "whereabouts".
However the tenor of the story is exactly the same...
BR
Vinz
- Barcajax
- Scramble Senior
- Posts: 481
- Joined: 10 Sep 2006, 21:56
- Subscriber Scramble: Ronald
- Location: lewedorp
- Contact:
Prima zo als het gaat! Duidelijkheid is belangrijk. Op 1 of andere manier wekt zo'n auto toch ergenis.
Ik stond bij de Polderbaan afgelopen zondag en zo'n agent kwam met een bonnenboek naar buiten maar omdat het zo druk was besloot hij niet te schrijven. Was ook nergens voor nodig,heb geen auto bij de crashgate zien staan de hele dag en als er een auto in het grote kruisgedeelte op weg stond werd hij/zij vriendelijk verzocht om de auto ergens anders te zetten.En dat is ook terrecht.
Misschien kan Wim ook duidelijkheid geven over waar je je auto mag zetten bij het Victor gedeelte, ik heb geruchten gehoort dat je bij de begraafplaats mag parkeren, klopt dit Wim?
Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Gr,Ronald
Ik stond bij de Polderbaan afgelopen zondag en zo'n agent kwam met een bonnenboek naar buiten maar omdat het zo druk was besloot hij niet te schrijven. Was ook nergens voor nodig,heb geen auto bij de crashgate zien staan de hele dag en als er een auto in het grote kruisgedeelte op weg stond werd hij/zij vriendelijk verzocht om de auto ergens anders te zetten.En dat is ook terrecht.
Misschien kan Wim ook duidelijkheid geven over waar je je auto mag zetten bij het Victor gedeelte, ik heb geruchten gehoort dat je bij de begraafplaats mag parkeren, klopt dit Wim?
Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Gr,Ronald
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=25116" onclick="window.open(this.href);return false;
Hi Wim,
Prachtig initiatief en duidelijke berichtgeving.
Hadden we maar in België zo'n goede samenwerking tussen de veiligheidsdiensten en de spotters gemeenschap.
Nog 2 onduidelijkheden : Mag de ladder nog gebruikt worden langs de V-taxiway en parkeren aan de rotondes (kant V3 en Poort toegang Polder Toren) is dit nog toegelaten ?
Groetjes
Michel
Prachtig initiatief en duidelijke berichtgeving.
Hadden we maar in België zo'n goede samenwerking tussen de veiligheidsdiensten en de spotters gemeenschap.
Nog 2 onduidelijkheden : Mag de ladder nog gebruikt worden langs de V-taxiway en parkeren aan de rotondes (kant V3 en Poort toegang Polder Toren) is dit nog toegelaten ?
Groetjes
Michel
Bij de toegangspoort van de Poldertoren mag je nog steeds parkeren, tenminste dat hebben wij 2 weken geleden nog gedaan. Over die andere handeling ben ik niet zeker, ben ik al lang niet geweest.
Wim mooi initiatief! Mijn vader heeft ook altijd gezegt: Die spotters zijn een goede 'Eyes-on' als het gaat om bewaking van spottersplekken.
Wim mooi initiatief! Mijn vader heeft ook altijd gezegt: Die spotters zijn een goede 'Eyes-on' als het gaat om bewaking van spottersplekken.
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Vanmiddag in de regen nog ff met een agent op de fiets staan praten.
Die was nieuw spul aan het trainen en bekend aan het maken met de grenzen van Schiphol.
Relaxed praatje mee gemaakt, aardige vent ook.
Overigens @ doantje. Je mag idd parkeren bij de crashgate van de Polderbaan (IJweg) bij de rotonde, niet letterlijk voor dat hek.
Staat ook een groot kruis op de weg en borden van niet parkeren.
Die was nieuw spul aan het trainen en bekend aan het maken met de grenzen van Schiphol.
Relaxed praatje mee gemaakt, aardige vent ook.
Overigens @ doantje. Je mag idd parkeren bij de crashgate van de Polderbaan (IJweg) bij de rotonde, niet letterlijk voor dat hek.
Staat ook een groot kruis op de weg en borden van niet parkeren.
Positieve communicatie ! Begin jaren 90 (slechts voor 2 jaar...totdat de KMar onze taken overnam...zucht) zat ik bij de Beveiliging SPL RP (Rijkspolitie Dienst Luchtvaart), een geweldige job, waarbij op spottersgebied een hoop mogelijk was ! Ik hoop dat de op deze wijze ingeslagen weg voor een ieder zijn vruchten afwerpt !
Volgens mij gaan we een beetje voorbij aan de mededeling van
bramos wrote:Lijkt me een leuk idee.
Ik heb overigens het plan om het hele vluchtschema van en naar Schiphol in een database te zetten (da's al zo'n beetje klaar), en daar vervolgens een website omheen te bouwen. Zo kunnen spotters precies opvragen wat wanneer aankomt/vertrekt op een nader aan te geven datum en tijd. (Normale vluchten dus.) Het is ook de bedoeling dat je kunt zoeken op maatschappij, vluchtnummer, toestel, vertrektijd, bestemming/herkomst, etc.
Wellicht is het een idee om dit te koppelen?? Als freelance webmaster wil ik daarnaast mijn hulp aanbieden bij het ontwerpen/realiseren/onderhouden van een spotterssite voor AMS.
ALLEREERST: Ik ondersteun volledig het initiatief van dhr Warmerdam, maar laten we met z'n allen niet vergeten hij heeft het hier wel over handhaving en dat is niet altijd in ons voordeel!!
Het wordt leuk gebracht maar is opnieuw een beperking van onze toch al zeer beperkte mogelijkheden.
Dit gesproken vanuit het standpunt van een vliegtuigfotograaf al 30jaar actief rond Schiphol.
Het zou nl ook zeer gewaardeerd worden als dhr Warmerdam ook aangaf waar we dan wel mogen parkeren bv bij de taxibaan tussen de center en polderbaan in de winter??
Waar mogen we parkeren aan de kop van de centrebaan, om maar een paar voorbeelden te noemen??
Het handhaven is een, maar samenwerken betekend ook samen zaken oplossen en dat lees ik niet in zijn bericht.
Overal zijn in de loop der tijd parkeer verboden opgetrokken en nu gaan we handhaven. Waar moeten wij dan heen???
Dus heren leuk dat we praten over overleg organen maar dat leid af, het bericht nogmaals een prima initiatief heeft ook een keerzijde, nl een hele dure dienst met hele dure auto, als of er ooit een terrorist het in zijn hoofd haalt op de politie te schieten, tussen de centre en de polderbaan, onzin, waar is het gezonde verstand gebleven en allemaal van onze belasting centen.
Om ons nu te kunnen wegsturen en bekeuren want het moet natuurlijk wel allemaal betaald worden.
Neem een voorbeeld aan Parijs, als men echt goede bedoelingen heeft met spotters en ons fotografen, daar krijg je keurig een ontheffing, dan doe je iets positiefs!!!
Maar positief blijven, misschien is dit bespreekbaar je weet nooit?
Oke, begin me nu maar af te maken dat het bericht negatief is of zo, prima maar ik vond dat jullie even niet moeten vergeten wat hier werkelijk aan de hand is, het gedogen is over.
Koos
- Mzunguwamap
- Scramble Addict
- Posts: 1000
- Joined: 03 Apr 2005, 13:40
- Type of spotter: Rookie
- Location: EHAA
Re: Volgens mij gaan we een beetje voorbij aan de mededeling
Nee hoor, ik zie het niet als negatief maar als opbouwende kritiek.se210 wrote: Oke, begin me nu maar af te maken dat het bericht negatief is of zo, prima maar ik vond dat jullie even niet moeten vergeten wat hier werkelijk aan de hand is, het gedogen is over.
Koos
Ben het met je eens, kan me helemaal vinden in je verhaal.
"The bitch gave us Delta"