Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4624
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Post by frank kramer »

We hadden ooit de Schiphol Aviation Group voor de "lokale" spotters; die werd een enkele keer geraadpleegd door de luchthaven, maar de gemeente is nooit serieus op onze verzoeken om gesprekken ingegaan (hoewel de burgemeester in de krant liet optekenen dat hij constructief overleg met ons had gevoerd..). En dat terwijl we zelfs een zeer imposante eeehhhh... imponerende KMar-meneer in ons midden hadden :wink:
Jammer genoeg niet echt een praktisch moment, zo midden in de vakantietijd, om te proberen in gesprek te komen met Politie en/of gemeente :? Misschien dat er wat mensen een poging kunnen wagen?
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Brief sturen of constructief gesprek aangaan heeft nu inderdaad weinig nut gezien de vakanties. Mocht het wel behandeld worden, is het een ingezonden stuk en wordt het waarschijnlijk als hamerstuk afgewikkeld.
In het andere geval wordt het bij een ambtenaar geparkeerd die er geen kaas van gegeten heeft en het onder op de stapel legt om het over een tijdje eens te gaan bekijken. ( Ken de ambtelijke wereld iets te goed en weet hoe traag somige molens draaien)

Wil best meedenken en constructief met een aantal in overleg gaan met de gemeente om een oplossing te vinden. Laat maar weten en horen.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Post by aviodromefriend »

frank kramer wrote:We hadden ooit de Schiphol Aviation Group voor de "lokale" spotters
Die leden zaten volgens mij toch redelijk over het land verspreid. Maar misschien was/is dat ook wel het probleem. Te weinig stemmen te halen als de heren gemeentebestuurders weer eens herkozen moe(s)ten worden. Maar misschien kunnen een aantal spotters die zelf in de Haarlemmermeer wonen een poging tot een burgerinitiatief ondernemen. Dan moeten ze er in ieder geval fatsoenlijk over praten.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Post by Rockville »

Het is nice that er so many reacties zijn. Het subject leeft dus enormous onder the members.
Uit de reacties blijkt dat er indeed een vorm van cohesie is amongst de spottergroups. Dat is een goede zaak.
Voor de future is, in my opinion, het een need gezamenlijk te opereren teneinde een vuist te maken.
Het credo: "Spotters unite".
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2564
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Post by tonjochems »

Heren , terwijl ik vanochtend uittaxiede naar 36L met de PH-KZR zag ik dat over de gehele langte van het hek langs rolbaan V bordjes zijn geplaatst...
Wat staat er op????? Ben heel benieuwd...
ivo de groot

Post by ivo de groot »

verboden toegang art.....

je kent ze wel die dingen
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4624
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Post by frank kramer »

Nog niet de moeite genomen om te kijken, maar gegeven de ontwikkelingen van afgelopen week en de persberichten zie ik maar twee mogelijkheden, beiden hilarisch als het voor ons spotters niet zo vervelend was:

- ziet u iets verdachts (en nee, daarmee bedoelen we niet die gepantserde Touaregs!), bel de luchthaven op 020- ...

OF

- verboden naar de vliegtuigen te kijken..

:?
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Post by aviodromefriend »

ivo de groot wrote:verboden toegang art.....

je kent ze wel die dingen
Dat geldt volgens mij pas als je er voorbij bent, dus tot de bordjes moet je dan mogen komen, als je even normaal denkt (Je moet er redelijk dichtbij komen om die dingen te kunnen lezen).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2564
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Post by tonjochems »

Nou dat is weer zonde van het gemeenschapsgeld.. Lijkt mij logisch dat het verboden toegang is, want anders staat er geen hek.... Ben overigens wel benieuwd of er een art nr staat verwijzend naar burg wetboek of naar luchtvaartwet...
En idd geen toegang , betekent wel dat je er voor zou mogen staan. Hebben we al mensen die vandaag de proef op de som hebben genomen???
User avatar
Vinz
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 205
Joined: 03 Aug 2005, 22:39
Subscriber Scramble: ja
Location: Papa Sierra
Contact:

Post by Vinz »

aviodromefriend wrote:
ivo de groot wrote:verboden toegang art.....

je kent ze wel die dingen
Dat geldt volgens mij pas als je er voorbij bent, dus tot de bordjes moet je dan mogen komen, als je even normaal denkt (Je moet er redelijk dichtbij komen om die dingen te kunnen lezen).
Hangt dat gewoon aan het hek dan?
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Post by aviodromefriend »

Vinz wrote:
aviodromefriend wrote:
ivo de groot wrote:verboden toegang art.....

je kent ze wel die dingen
Dat geldt volgens mij pas als je er voorbij bent, dus tot de bordjes moet je dan mogen komen, als je even normaal denkt (Je moet er redelijk dichtbij komen om die dingen te kunnen lezen).
Hangt dat gewoon aan het hek dan?
Dat begrijp ik van de post van Ton.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2564
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Post by tonjochems »

Ja het hangt aan het hek langs de V taxiway.. ik schat zo'n 10-15 bordjes in totaal over de gehele lengte.
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4624
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Post by frank kramer »

AAN het hek :?: Hoe lang denk je dat die er hangen :?: (PS: ik breng niemand op een idee, afgesproken, want vandalisme is zoooo nineties)
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Dan is dit lachwekkende verkwisting van het gemeenschapsgeld. Want die bordjes duiden dus op het betreden van het luchthaventerrein achter die bordjes en dat begint pas achter het hek ( en daar konden we toch al niet overheen). Dus wetstechnisch mogen we rustig tot aan het hek komen en dus vanaf die plaats op een trapje of wat dan ook foto's maken. ( We staan immers niet op verboden grond !!!). Knappe KLPD'er die inziet dat die een blunder van de eerste orde is en zij dit nooit kunnen handhaven........................
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Overigens zij die toch gaan kijken langs Victor en dus het hek, sterkte met de KLPD en de wetgeving vandaag. :P
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”