Help nodig met photoshop

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
Post Reply
Dummy
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 09 Dec 2005, 21:11
Type of spotter: Photo
Location: Hoorn
Contact:

Help nodig met photoshop

Post by Dummy »

Hallo allemaal,
ik hoop hier een antwoord te krijgen op mijn probleempje. Sinds kort als ik met photoshop een batch automatisch een actie willen laten uitvoeren krijg ik steeds de onderstaande melding te zien.
Image

Wat ik ook invul aan namen, extensies enz. hij blijft deze melding geven. Voorheen had ik hier nooit last van en kon ik zonder problemen deze acties laten uitvoeren. Hoop dat een van jullie hier misschien een antwoord op heeft.
User avatar
hanzzz
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 94
Joined: 08 Apr 2005, 09:57
Location: Utrecht

Post by hanzzz »

Inderdaad een probleem: je hele scherm is ROZE!

Dat kun je vrij eenvoudig oplossen: rechterklik op je bureaublad, kies 'properties', kies het tabje 'appearance' en verander het 'color scheme'. :lol:

je andere vraag: Je wilt de output van je batch-verwerking allemaal foto's met dezelfde naam: kleine brogel.jpg geven. Hij wil dat je er iets van een volgnummer aangeeft. Ik heb hier even geen photoshop tot mijn beschikking dus ik kan even niet zien hoe het moet, maar je moet de filenaam iets laten zijn van "Kleine brogel" + <volgnummer> + <extensie>. Volgens mij kan je dat daar wel ergens kiezen. Anders zou je van 20 input files 1 output file maken. Dat staat photoshop niet toe (maar dat wil je waarschijnlijk ook niet)

gr
Hans
Met vriendelijke groet / Sincerely,

Hans van den Berg
Scramble photo editor
-----------------------------------------
E-mail: Hans.van.den.Berg@scramble.nl
Dummy
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 09 Dec 2005, 21:11
Type of spotter: Photo
Location: Hoorn
Contact:

Post by Dummy »

Hoi Hans,

bedankt voor je reactie, het probleem met de roze achtergrond is opgelost :lol: maar voor wat betreft het andere probleem, dat blijft helaas. Het maakt totaal niet uit wat, waar en hoe ik het invul, de melding blijft komen. Wordt er gek van. Was toch niet van plan al die foto's met de hand te gaan doen :? En anders probeer ik gewoon Photoshop eens opnieuw te installeren, eens kijken of dat helpt.
User avatar
Ghanz
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 649
Joined: 15 Feb 2008, 21:36
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Ghanz
Contact:

Post by Ghanz »

Hoi Edwin,

Je bent een stapje vergeten. Photoshop kent nu namelijk geen volgnummer toe.

Op de plaats waar nu "extension" geselecteerd staat moet je aangeven wat je als volgnummer wilt hebben en dan "extension"selecteren in de 3e dropdownbox.

(En nu ik het zo nog eens lees, is dat volgens mij ook wat Hans bedoeld.)


Dat zou het moeten zijn. Op mijn Mac op werk geprobeerd :wink:


Greetz,

Hans
User avatar
hanzzz
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 94
Joined: 08 Apr 2005, 09:57
Location: Utrecht

Post by hanzzz »

Edwin,

Ik heb nog even gekeken....
je moet het als volgt doen:
Image

ofwel: zoals andere Hans zegt: een volgnummer ertussen zetten.

Suc6
Met vriendelijke groet / Sincerely,

Hans van den Berg
Scramble photo editor
-----------------------------------------
E-mail: Hans.van.den.Berg@scramble.nl
Dummy
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 09 Dec 2005, 21:11
Type of spotter: Photo
Location: Hoorn
Contact:

Post by Dummy »

Hans en Hans,

bedankt voor jullie hulp, ik heb het eindelijk voor elkaar weten te krijgen. Ik ben weer een gelukkig man :D

Thanks,
Post Reply

Return to “Photography”