TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Scramble Senior
- Posts: 263
- Joined: 24 Apr 2008, 17:22
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
EC-KQR B737-900 WL nu verwacht op 14 mei 2008arkeflyfan wrote:hallo,
ik was vorige week op vakantie geweest naar Mallorca.
toen ik in de bus zat opweg naar de luchthaven (PMI) zag ik 2 Boeings 737-900ER van Futura staan op het platform, samen met nog 2 Boeings 737-800WL.
ik denk dat het nu niet lang meer zal duren voordat die 2 Boeings naar OR gaan.
STA 11.00 OR091 PMI PMI 73J
zie ook topic EHAM 14-05-2008
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Volgens mijn info komt de EC-KQQ eerst en komt de EC-KQR een maandje later.
Info komt van Arke zelf.
Wait and see...
Info komt van Arke zelf.
Wait and see...
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Volgens planespotters.net is de EC-KQR eerst aan de beurt, maar idd, wait and see, niets is zo veranderlijk als....cHabu wrote:Volgens mijn info komt de EC-KQQ eerst en komt de EC-KQR een maandje later.
Info komt van Arke zelf.
Wait and see...
Zelf vlieg ik 22-05 met de 73J terug uit Arrecife met TFL, dus ben benieuwd
(heen 15-5 met een 738, dus PH TFA of EC-JHV...)
Ben wel erg benieuwd naar het C/S van de -900, wellicht dat jij hier al iets meer van weet Chris?
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
-
- Scramble Senior
- Posts: 263
- Joined: 24 Apr 2008, 17:22
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Gerucht gaat binnen ArkeFly dat de aloude PH-MCV, welke in november 2007 terug is gegaan naar de leasemaatschappij en nu "vliegt" voor VARIG weer teruggehaald gaat worden door OR...
Dit om de vloot te versterken nu de dreamliners nog langer op zich laten wachten en de -Q, (PH-AHQ, niet de EC-KQQ ) -X en -Y ondertussen steeds meer op leeftijd raken en hun OPS daarmee afneemt...
Wordt vervolgd, let's wait and see
Dit om de vloot te versterken nu de dreamliners nog langer op zich laten wachten en de -Q, (PH-AHQ, niet de EC-KQQ ) -X en -Y ondertussen steeds meer op leeftijd raken en hun OPS daarmee afneemt...
Wordt vervolgd, let's wait and see
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Als ik Arke was, dan zou ik als tussen oplossing kijken naar vliegtuigen die niet zo 'storingsgevoelig' zijn, als tussenoplossing....B767-300ER wrote:Dit om de vloot te versterken nu de dreamliners nog langer op zich laten wachten en de -Q, (PH-AHQ, niet de EC-KQQ ) -X en -Y ondertussen steeds meer op leeftijd raken en hun OPS daarmee afneemt...
(en dus niet de MCV terughalen...)
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Was de MCV zo storingsgevoelig dan? Ik heb geen idee, het meest van de tijd heeft deze kist voor BMI gevlogen toch?cHabu wrote:Als ik Arke was, dan zou ik als tussen oplossing kijken naar vliegtuigen die niet zo 'storingsgevoelig' zijn, als tussenoplossing....B767-300ER wrote:Dit om de vloot te versterken nu de dreamliners nog langer op zich laten wachten en de -Q, (PH-AHQ, niet de EC-KQQ ) -X en -Y ondertussen steeds meer op leeftijd raken en hun OPS daarmee afneemt...
(en dus niet de MCV terughalen...)
Veel andere 767's liggen niet voor het oprapen. De tegenhanger de A330 zijn in leaseprijs weer vele malen (tot wel 3x) duurder...
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
MCV werd niet door BMI onderhouden op Heathrow... en de dagelijkse retourtjes tussen LHR en Saudia hebben behoorlijk wat stof doen opwaaien, gok ikB767-300ER wrote:Was de MCV zo storingsgevoelig dan? Ik heb geen idee, het meest van de tijd heeft deze kist voor BMI gevlogen toch?
Veel andere 767's liggen niet voor het oprapen. De tegenhanger de A330 zijn in leaseprijs weer vele malen (tot wel 3x) duurder...
Het zal wel neerkomen op een kosten-baten analyse: weegt de duurdere lease van bijv. een A330 op tegen de kosten van de vertragings-bijdragen die ze tot nu toe al hebben moeten uitkeren...
(de laatste opmerking is puur speculatief; ik heb geen harde cijfers hierover)
Grtz, John
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Moah, zover ik het heb kunnen volgen zijn er de laatste paar maanden weinig vertragingen geweest >24 uur, tov van de laatste paar maanden in 2007/begin 2008. ldus die kosten zullen wel meevallenjfaltena wrote: Het zal wel neerkomen op een kosten-baten analyse: weegt de duurdere lease van bijv. een A330 op tegen de kosten van de vertragings-bijdragen die ze tot nu toe al hebben moeten uitkeren...
(de laatste opmerking is puur speculatief; ik heb geen harde cijfers hierover)
Grtz, John
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Gerucht van de mcv is volgens mij niet waar... nu de 787 is uitgelopen en vertraagd is met 27 maanden en de leasecontracten ook ten einde lopen in 2010 volgens mij.. persoonlijk denk ik dat ze veel gaan uitwisselen onder de tui groep met thomson en jetairfly en first choice aangezien die kisten genoeg hebben! een andere mogelijkheid mischien 777 ? ? ?