Canon 450 D

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
User avatar
Janos
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 720
Joined: 28 Oct 2004, 11:54
Location: Alphen aan den Rijn
Contact:

Canon 450 D

Post by Janos »

Een buurjongen van mij (geen spotter) heeft afgelopen zaterdag de nieuwe Canon 450D gekocht.
Ik mocht er even mee spelen en mijn idee is dat het nou niet een echte spotterscamera is. Hij is klein en heel licht maar voelt ook wat ,,zielig,, aan. Het meest vreemde vind ik echter het volgende:
Er zit een vrij groot LCD scherm achterop dat je ook als zoeker kan gebruiken met z.g. ,,Live View,,. Alleen als je dit scherm gebruikt in plaats van de zoeker, dan moet je de lens met de hand scherpstellen en heb je dus GEEN automatische scherpstelling meer. Ik vind dat een beetje vreemd.
User avatar
Guinness
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 520
Joined: 23 Mar 2004, 23:23
Location: all over the place

Post by Guinness »

Hee die Janos,

het "jammere" aan zo'n lichte camera vind ik ook dat wanneer je ( als spotter zijnde) er een telelens op zet je het zwaartepunt verlegd.

Dit is voor mij een reden dat ik voor Nikon gekozen heb.

Over dat verhaal met dat scherpstellen is mij niets bekend.
Wel een erg vreemd verhaal.
Wat zegt de handleiding hierover??

Guinness 8)
SpotterNL
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 708
Joined: 01 Mar 2005, 19:34

Post by SpotterNL »

Guinness wrote:Hee die Janos,

het "jammere" aan zo'n lichte camera vind ik ook dat wanneer je ( als spotter zijnde) er een telelens op zet je het zwaartepunt verlegd.

Dit is voor mij een reden dat ik voor Nikon gekozen heb.
Logisch... Canon maakt immers geen zwaardere camera's..... :twisted: :roll: :wink:
User avatar
Guinness
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 520
Joined: 23 Mar 2004, 23:23
Location: all over the place

Post by Guinness »

Vandaar dus ook NIKON !!! :lol: :lol: :lol:
Kleintje Pils
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3073
Joined: 20 May 2003, 18:46
Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Location: Leusden
Contact:

Re: Canon 450 D

Post by Kleintje Pils »

Janos wrote:Er zit een vrij groot LCD scherm achterop dat je ook als zoeker kan gebruiken met z.g. ,,Live View,,. Alleen als je dit scherm gebruikt in plaats van de zoeker, dan moet je de lens met de hand scherpstellen en heb je dus GEEN automatische scherpstelling meer. Ik vind dat een beetje vreemd.
De 450D heeft in Live View modus 2 manieren van automatisch scherpstellen, ik zou het dus nog eens proberen :)

Meer info op: http://www.dpreview.com/previews/canone ... page10.asp
Remco Donselaar
User avatar
Janos
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 720
Joined: 28 Oct 2004, 11:54
Location: Alphen aan den Rijn
Contact:

Post by Janos »

Het is niet mijn gewoonte maar ik zal me toch maar ,,verlagen,, om Nikon gebruikers antwoord te geven :oops: :P :wink:
Ik heb geen gebruiksaanwijzing gezien nog. Ik zal het vanavond eens vragen.
Ik heb zelf onder andere nog een ,,antieke,, Canon D60 . Deze is, vooral met batterypack en de 100-400 lens, zo zwaar dat je op shows eigenlijk een steekkarretje nodig hebt. Maar je hebt wel iets in je handen.
En dat is inderdaad voor de stabilisatie met een grote lens wel prettig.
Om eindeloze discussies te voorkomen: Ik ben niet tegen Nikon maar ik heb er totaal geen ervaring mee (en zal het hopelijk ook nooit krijgen) :wink: .
User avatar
Janos
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 720
Joined: 28 Oct 2004, 11:54
Location: Alphen aan den Rijn
Contact:

Post by Janos »

Kleintje pils dank je wel. Ik ben uitgegaan van het verhaal van de buurjongen en ik heb zelf nog geen gebruiksaanwijzing gezien.
Ik ga het vanavond bekijken.
User avatar
Guinness
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 520
Joined: 23 Mar 2004, 23:23
Location: all over the place

Post by Guinness »

Janos wrote: Ik ben niet tegen Nikon maar ik heb er totaal geen ervaring mee (en zal het hopelijk ook nooit krijgen) :wink: .
hahahaha, ieder zijn meug denk ik dan maar.

Ook ik heb ooit met canon gefotografeerd ( met veel plezier overigens) maar mijn menig is ook dat Canon en Nikon niet veel voor elkaar onder doen.

Het is dan ook vooral een persoonlijke voorkeur.

Slán,

Karl
User avatar
Iwan Bogels
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2385
Joined: 06 Sep 2002, 06:59
Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
Contact:

Post by Iwan Bogels »

SpotterNL wrote:Logisch... Canon maakt immers geen zwaardere camera's..... :twisted: :roll: :wink:
Sorry ?!

Mijn Canon body weegt 1,565 kg, en daar zijn de Nikon D80 (665 gram), Nikon D300 (925 gram) en de Nikon D3 (1300 gram) maar lichtgewicht apparaatjes bij.

Greetings,
Iwan
User avatar
Janos
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 720
Joined: 28 Oct 2004, 11:54
Location: Alphen aan den Rijn
Contact:

Post by Janos »

Ik zag trouwens op een Nikon site handige metalen kettinkjes. Kan je je Nikon aan je riem vast maken als het waait. :idea:
SpotterNL
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 708
Joined: 01 Mar 2005, 19:34

Post by SpotterNL »

Iwan Bogels wrote:
SpotterNL wrote:Logisch... Canon maakt immers geen zwaardere camera's..... :twisted: :roll: :wink:
Sorry ?!

Mijn Canon body weegt 1,565 kg, en daar zijn de Nikon D80 (665 gram), Nikon D300 (925 gram) en de Nikon D3 (1300 gram) maar lichtgewicht apparaatjes bij.

Greetings,
Iwan
tja... wat zal ik zeggen... die :roll: zou toch een dead giveaway moeten zijn voor het sarcasme in de post. Als je Nikon kiest omdat de 450D te licht zou zijn dan liggen je prioriteiten lichtelijk verkeerd denk ik.
User avatar
planespotters.nl
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1048
Joined: 22 Jan 2007, 19:30
Type of spotter: Military and F5+
Location: Near EHVB
Contact:

Post by planespotters.nl »

ik zou zeggen als je een camera te licht vind koop er een batterygrip bij en probleem opgelost.
Heb zelf een 300D body van Canon weegt meer als 1 kilo.
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II

Image
User avatar
Redskin301
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2298
Joined: 23 Mar 2006, 12:52
Type of spotter: Graphical
Subscriber Scramble: nee
Location: Tilburg
Contact:

Post by Redskin301 »

Er gaat niks boven een "wat zwaardere" camera voor mij, ik heb een EOS30D met battery grip en dat is heel fijn in het gebruik 8) Maar is die EOS450D dan niet de opvolger voor de EOS400D of is dit weer iets totaal anders :?:
Regards Alex van Noye,

http://www.runway28.nl
User avatar
Janos
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 720
Joined: 28 Oct 2004, 11:54
Location: Alphen aan den Rijn
Contact:

Post by Janos »

Ik heb zelf ook een 400D met grip maar dat is een heel ander verhaal dan de 450D. Technisch gezien is er misschien niet zo'n verschil maar het voelt heel anders aan. Ik heb hem voor de grap even achter de 100-400 gehangen maar dat werkt beslist niet prettig.
JeffreyM
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 80
Joined: 23 Apr 2008, 19:35
Location: Breda

Post by JeffreyM »

Redskin301 wrote:Er gaat niks boven een "wat zwaardere" camera voor mij, ik heb een EOS30D met battery grip en dat is heel fijn in het gebruik 8) Maar is die EOS450D dan niet de opvolger voor de EOS400D of is dit weer iets totaal anders :?:
450D Is de opvolger van de 400D. :wink:

Ik ben het helemaal eens met dat een zwaardere camera fijn te gebruiken is. Gebruik zelf een 350D met battery pack en een 135-400 van Sigma, is zeer goed te doen!
Post Reply

Return to “Photography”