Canon 450 D
Forum rules
- Janos
- Scramble Die-Hard
Canon 450 D
Een buurjongen van mij (geen spotter) heeft afgelopen zaterdag de nieuwe Canon 450D gekocht.
Ik mocht er even mee spelen en mijn idee is dat het nou niet een echte spotterscamera is. Hij is klein en heel licht maar voelt ook wat ,,zielig,, aan. Het meest vreemde vind ik echter het volgende:
Er zit een vrij groot LCD scherm achterop dat je ook als zoeker kan gebruiken met z.g. ,,Live View,,. Alleen als je dit scherm gebruikt in plaats van de zoeker, dan moet je de lens met de hand scherpstellen en heb je dus GEEN automatische scherpstelling meer. Ik vind dat een beetje vreemd.
Ik mocht er even mee spelen en mijn idee is dat het nou niet een echte spotterscamera is. Hij is klein en heel licht maar voelt ook wat ,,zielig,, aan. Het meest vreemde vind ik echter het volgende:
Er zit een vrij groot LCD scherm achterop dat je ook als zoeker kan gebruiken met z.g. ,,Live View,,. Alleen als je dit scherm gebruikt in plaats van de zoeker, dan moet je de lens met de hand scherpstellen en heb je dus GEEN automatische scherpstelling meer. Ik vind dat een beetje vreemd.
Hee die Janos,
het "jammere" aan zo'n lichte camera vind ik ook dat wanneer je ( als spotter zijnde) er een telelens op zet je het zwaartepunt verlegd.
Dit is voor mij een reden dat ik voor Nikon gekozen heb.
Over dat verhaal met dat scherpstellen is mij niets bekend.
Wel een erg vreemd verhaal.
Wat zegt de handleiding hierover??
Guinness
het "jammere" aan zo'n lichte camera vind ik ook dat wanneer je ( als spotter zijnde) er een telelens op zet je het zwaartepunt verlegd.
Dit is voor mij een reden dat ik voor Nikon gekozen heb.
Over dat verhaal met dat scherpstellen is mij niets bekend.
Wel een erg vreemd verhaal.
Wat zegt de handleiding hierover??
Guinness
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Re: Canon 450 D
De 450D heeft in Live View modus 2 manieren van automatisch scherpstellen, ik zou het dus nog eens proberenJanos wrote:Er zit een vrij groot LCD scherm achterop dat je ook als zoeker kan gebruiken met z.g. ,,Live View,,. Alleen als je dit scherm gebruikt in plaats van de zoeker, dan moet je de lens met de hand scherpstellen en heb je dus GEEN automatische scherpstelling meer. Ik vind dat een beetje vreemd.
Meer info op: http://www.dpreview.com/previews/canone ... page10.asp
Remco Donselaar
- Janos
- Scramble Die-Hard
Het is niet mijn gewoonte maar ik zal me toch maar ,,verlagen,, om Nikon gebruikers antwoord te geven
Ik heb geen gebruiksaanwijzing gezien nog. Ik zal het vanavond eens vragen.
Ik heb zelf onder andere nog een ,,antieke,, Canon D60 . Deze is, vooral met batterypack en de 100-400 lens, zo zwaar dat je op shows eigenlijk een steekkarretje nodig hebt. Maar je hebt wel iets in je handen.
En dat is inderdaad voor de stabilisatie met een grote lens wel prettig.
Om eindeloze discussies te voorkomen: Ik ben niet tegen Nikon maar ik heb er totaal geen ervaring mee (en zal het hopelijk ook nooit krijgen) .
Ik heb geen gebruiksaanwijzing gezien nog. Ik zal het vanavond eens vragen.
Ik heb zelf onder andere nog een ,,antieke,, Canon D60 . Deze is, vooral met batterypack en de 100-400 lens, zo zwaar dat je op shows eigenlijk een steekkarretje nodig hebt. Maar je hebt wel iets in je handen.
En dat is inderdaad voor de stabilisatie met een grote lens wel prettig.
Om eindeloze discussies te voorkomen: Ik ben niet tegen Nikon maar ik heb er totaal geen ervaring mee (en zal het hopelijk ook nooit krijgen) .
hahahaha, ieder zijn meug denk ik dan maar.Janos wrote: Ik ben niet tegen Nikon maar ik heb er totaal geen ervaring mee (en zal het hopelijk ook nooit krijgen) .
Ook ik heb ooit met canon gefotografeerd ( met veel plezier overigens) maar mijn menig is ook dat Canon en Nikon niet veel voor elkaar onder doen.
Het is dan ook vooral een persoonlijke voorkeur.
Slán,
Karl
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
tja... wat zal ik zeggen... die zou toch een dead giveaway moeten zijn voor het sarcasme in de post. Als je Nikon kiest omdat de 450D te licht zou zijn dan liggen je prioriteiten lichtelijk verkeerd denk ik.Iwan Bogels wrote:Sorry ?!SpotterNL wrote:Logisch... Canon maakt immers geen zwaardere camera's.....
Mijn Canon body weegt 1,565 kg, en daar zijn de Nikon D80 (665 gram), Nikon D300 (925 gram) en de Nikon D3 (1300 gram) maar lichtgewicht apparaatjes bij.
Greetings,
Iwan
- planespotters.nl
- Scramble Addict
- Type of spotter: Military and F5+
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
450D Is de opvolger van de 400D.Redskin301 wrote:Er gaat niks boven een "wat zwaardere" camera voor mij, ik heb een EOS30D met battery grip en dat is heel fijn in het gebruik Maar is die EOS450D dan niet de opvolger voor de EOS400D of is dit weer iets totaal anders
Ik ben het helemaal eens met dat een zwaardere camera fijn te gebruiken is. Gebruik zelf een 350D met battery pack en een 135-400 van Sigma, is zeer goed te doen!