Problemen ETBass Canon 100-400mm F4.5-5.6L IS
Forum rules
-
- Posts: 2
- Joined: 18 Apr 2008, 12:17
- Location: Geertruidenberg
Problemen ETBass Canon 100-400mm F4.5-5.6L IS
Hoi,
Even een vraag, mogelijk is het al meer voorgekomen.
Ik heb mijn 100-400 lens aangeschaft 05-2006 ,echter blijkt nu dat tussen 300 en 400mm de foto's onscherper worden.
Met Wat spotters via e-mail en tijdens het spotten over gehad, veel kennen dit probleem ook.
Door te googelen kwam ik erachter dat dit probleem helaas vaker voorkomt met deze lens, zelfs nog veel ergere dingen.
Ik heb op advies van helpdesk Canon de lens overgebracht (zelf) naar ETB in Roosendaal.
Zij gaven aan dat de lens nog onder garantievoorwaarden valt, dit omdat Canon eigenlijk maar 1 jaar garantie geeft, maar door de wettelijke bepallingen zij 2 jaar verplicht zijn, dit gaven zelf ook toe bij ETB.
Nu krijg ik na 3 weken een prijsopgave van mijn lens, en geven zij aan dat mijn lens hard gevallen is, of hard gestoten.
Ze geven aan dat de Barrel Assy volledig krom is, en daardoor Canon hun volledige garantie intrekt. kosten reparatie 310 euro
Dit verbaasde mij ten zeerste omdat ik met zekerheid kan/kon vaststellen dat deze lens nooit gevallen of gestoten is.
Dit ook al meerdere malen gemeld aan hun, maar ze hebben hier een beetje het lak aan.
Canon en ETB willen hier niet verder in bemiddelen/bespreken en uiteindelijk zal ik dit met hun via een juridische instantie moeten gaan afwerken
Jammer genoeg zit ik hier niet op te wachten, maar Canon, en ETB willen hiermee geen kant op, uiteindelijk ben ik de dupe.
Aan de helpdesk heb je niet echt veel, hier zitten toch best veel mensen welke (te) weinig kennis van zaken hebben, tevens wil niemand je te woord staan van de reparatiedienst (monteur) als je vragen hebt.
Mijn vraag is, hebben meer mensen deze ervaring met Canon of ETB(ass)
Liefst ook problemen met dit objectief.
Hoe hebben zij dit opgelost?? , wil dit erg graag weten
Grt.
Jeroen Verschuren (zonder 100-400 lens)
Even een vraag, mogelijk is het al meer voorgekomen.
Ik heb mijn 100-400 lens aangeschaft 05-2006 ,echter blijkt nu dat tussen 300 en 400mm de foto's onscherper worden.
Met Wat spotters via e-mail en tijdens het spotten over gehad, veel kennen dit probleem ook.
Door te googelen kwam ik erachter dat dit probleem helaas vaker voorkomt met deze lens, zelfs nog veel ergere dingen.
Ik heb op advies van helpdesk Canon de lens overgebracht (zelf) naar ETB in Roosendaal.
Zij gaven aan dat de lens nog onder garantievoorwaarden valt, dit omdat Canon eigenlijk maar 1 jaar garantie geeft, maar door de wettelijke bepallingen zij 2 jaar verplicht zijn, dit gaven zelf ook toe bij ETB.
Nu krijg ik na 3 weken een prijsopgave van mijn lens, en geven zij aan dat mijn lens hard gevallen is, of hard gestoten.
Ze geven aan dat de Barrel Assy volledig krom is, en daardoor Canon hun volledige garantie intrekt. kosten reparatie 310 euro
Dit verbaasde mij ten zeerste omdat ik met zekerheid kan/kon vaststellen dat deze lens nooit gevallen of gestoten is.
Dit ook al meerdere malen gemeld aan hun, maar ze hebben hier een beetje het lak aan.
Canon en ETB willen hier niet verder in bemiddelen/bespreken en uiteindelijk zal ik dit met hun via een juridische instantie moeten gaan afwerken
Jammer genoeg zit ik hier niet op te wachten, maar Canon, en ETB willen hiermee geen kant op, uiteindelijk ben ik de dupe.
Aan de helpdesk heb je niet echt veel, hier zitten toch best veel mensen welke (te) weinig kennis van zaken hebben, tevens wil niemand je te woord staan van de reparatiedienst (monteur) als je vragen hebt.
Mijn vraag is, hebben meer mensen deze ervaring met Canon of ETB(ass)
Liefst ook problemen met dit objectief.
Hoe hebben zij dit opgelost?? , wil dit erg graag weten
Grt.
Jeroen Verschuren (zonder 100-400 lens)
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
Ik heb tot nu toe wisselende ervaringen met ETB. Ook ik heb problemen met de 100-400 gehad en uiteindelijk heeft Canon de lens omgeruild voor een nieuwe.
Bij mij was het IS gedeelte kapot, na reparatie hier van was er geen scherpe foto te maken met de lens.
Het nieuwe exemplaar heb ik direct verkocht voor een 300mm. Op dit moment geeft deze 300mm ook problemen waarvan ETB zegt dat er niets aan de hand is. Dit is verder nog in behandeling, dus of daar een positieve draai aan wordt gegeven, geen idee...
Bij mij was het IS gedeelte kapot, na reparatie hier van was er geen scherpe foto te maken met de lens.
Het nieuwe exemplaar heb ik direct verkocht voor een 300mm. Op dit moment geeft deze 300mm ook problemen waarvan ETB zegt dat er niets aan de hand is. Dit is verder nog in behandeling, dus of daar een positieve draai aan wordt gegeven, geen idee...
Remco Donselaar
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
Op Eosdigitaal staat daar een heel stuk over:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 15&start=0
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 15&start=0
Remco Donselaar
-
- Posts: 2
- Joined: 18 Apr 2008, 12:17
- Location: Geertruidenberg
Zojuist een afspraak gehad bij ETB
Ben daar naar toe geweest met mijn vrinedin welke jurist is.
Uiteindelijk konden ze het toch niet echt verdedigen dat de lens was gevallen
Het bleek dat de manual verstelling zwaar draaide, daarop had de monteur met zijn supervisor de beslissing gemaakt dat dit zou zijn veroorzaakt door vakken of stoten.
Heb de monteur mijn verhaal verteld, en bij hem zat de eindverantwoordelijke van ETB.
ETB is uiteindelijk overstag gegaan en zag ook af van een juridische kwestie.
Uiteindelijk ETB verlaten met een splinternieuwe 100-400 lens.
Ben daar naar toe geweest met mijn vrinedin welke jurist is.
Uiteindelijk konden ze het toch niet echt verdedigen dat de lens was gevallen
Het bleek dat de manual verstelling zwaar draaide, daarop had de monteur met zijn supervisor de beslissing gemaakt dat dit zou zijn veroorzaakt door vakken of stoten.
Heb de monteur mijn verhaal verteld, en bij hem zat de eindverantwoordelijke van ETB.
ETB is uiteindelijk overstag gegaan en zag ook af van een juridische kwestie.
Uiteindelijk ETB verlaten met een splinternieuwe 100-400 lens.
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Posts: 2385
- Joined: 06 Sep 2002, 06:59
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
- Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
- Contact:
Error99 20D zelf weggebracht naar het Roosendaalse
Veel later......
ETB : Err99Camera = weg
Winkel: Err99Camera is niet hier
ETB: Err99Camera ligt hier toch nog in een stoffige hoek
ETB: ErrCamera = een echte Err99Camera en niet meer te repareren
Dus een nieuwe via de winkel gekregen.
Voordeel van ETBass is dat als er iets mis gaat je sterk de kans loopt op een nieuw model omdat het zo lang duurt dat de oude niet meer geleverd word.....
Maar goed Iwan vroeg naar positieve ervaringen, ik heb ze niet.
Prettig weekend
Veel later......
ETB : Err99Camera = weg
Winkel: Err99Camera is niet hier
ETB: Err99Camera ligt hier toch nog in een stoffige hoek
ETB: ErrCamera = een echte Err99Camera en niet meer te repareren
Dus een nieuwe via de winkel gekregen.
Voordeel van ETBass is dat als er iets mis gaat je sterk de kans loopt op een nieuw model omdat het zo lang duurt dat de oude niet meer geleverd word.....
Maar goed Iwan vroeg naar positieve ervaringen, ik heb ze niet.
Prettig weekend
Canon 100-400
Je moet geluk hebben met de Canon 100-400 lens!
De een is goed en de ander niet om aan te zien!
Ben vorig jaar met mijn "onscherpe" lens terug gegaan naar Kamera-Xpres en die hebben hem getest en die zeiden dat ie "okay" was.
Toen ze hem aan het testen waren riep de verkoper er een collega bij en zei tegen hem dat ie >300 onscherp werd/was en toen zei die andere verkoper dat dat een bekend probleem was.......
Ik mocht een andere 100-400 nieuw uit de doos proberen en die was net zo onscherp!
Dus maar naar ETB!
Ik heb mijn 100-400 3x naar Roosendaal gebracht en heb 3x ellende gehad met ETB!
Stabilizer kapot en fixed, zoom was te strak afgesteld etc etc
Heb geen idee wat een bedrijf als Canon, toch geen kleine jongen, met ETB moet! de echte experts heb ik er in ieder geval niet gesproken of mocht ze niet spreken!
Op mijn brief aan Canon is nooit antwoord gekomen......
Ik heb mijn 100-400 in ieder geval doorverkocht want ik was hem meer dan zat en een vaste 300 gekocht!
Wat minder handig maar wel 100 keer mooier!
K.
De een is goed en de ander niet om aan te zien!
Ben vorig jaar met mijn "onscherpe" lens terug gegaan naar Kamera-Xpres en die hebben hem getest en die zeiden dat ie "okay" was.
Toen ze hem aan het testen waren riep de verkoper er een collega bij en zei tegen hem dat ie >300 onscherp werd/was en toen zei die andere verkoper dat dat een bekend probleem was.......
Ik mocht een andere 100-400 nieuw uit de doos proberen en die was net zo onscherp!
Dus maar naar ETB!
Ik heb mijn 100-400 3x naar Roosendaal gebracht en heb 3x ellende gehad met ETB!
Stabilizer kapot en fixed, zoom was te strak afgesteld etc etc
Heb geen idee wat een bedrijf als Canon, toch geen kleine jongen, met ETB moet! de echte experts heb ik er in ieder geval niet gesproken of mocht ze niet spreken!
Op mijn brief aan Canon is nooit antwoord gekomen......
Ik heb mijn 100-400 in ieder geval doorverkocht want ik was hem meer dan zat en een vaste 300 gekocht!
Wat minder handig maar wel 100 keer mooier!
K.
Mijn 300mm f/4 IS USM is onlangs bij ETBass geweest na een flinke valpartij. De lens is anderhalve maand weggeweest en nu zit ie weer keurig gerepareerd in de tas. Zelfs de cosmetische schade is hersteld.
Ziehier overigens het nut van een kostbaarhedenverzekering. De lens was zichtbaar gevallen, dus zeuren bij ETBass over garantie had geen enkele zin. Dat hoefde ook niet, want na een telefoontje naar mijn verzekeraar kreeg ik de reparatiekosten van 425 euro per omgaande vergoed. En da's toch prettig!
Groet!
Ziehier overigens het nut van een kostbaarhedenverzekering. De lens was zichtbaar gevallen, dus zeuren bij ETBass over garantie had geen enkele zin. Dat hoefde ook niet, want na een telefoontje naar mijn verzekeraar kreeg ik de reparatiekosten van 425 euro per omgaande vergoed. En da's toch prettig!
Groet!
Answers will be questioned.....
-
- Scramble Junior
- Posts: 241
- Joined: 20 Mar 2007, 15:23
- Location: Nieuwegein
Bij deze een positieve ervaring ETB:
Vorigjaar was het batterijklepje van mijn Canon powershot A kapot gegaan.
Via leverancier heb ik te horen gekregen, dat ik een batterijklepje wel bij ETB kan bestellen.
Batterijklepje besteld en zelf geplaatst.
Netjes via de mail een prijsopgave ontvangen, dus geen verrassing achteraf.
Conclusie, tot op heden geen problemen met ETB, maar het ging ook over een levering en niet over een reparatie.
Vorigjaar was het batterijklepje van mijn Canon powershot A kapot gegaan.
Via leverancier heb ik te horen gekregen, dat ik een batterijklepje wel bij ETB kan bestellen.
Batterijklepje besteld en zelf geplaatst.
Netjes via de mail een prijsopgave ontvangen, dus geen verrassing achteraf.
Conclusie, tot op heden geen problemen met ETB, maar het ging ook over een levering en niet over een reparatie.
Hejdå,
Marco
flown in HS.748 Srs.2a CS-01
Marco
flown in HS.748 Srs.2a CS-01
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Posts: 806
- Joined: 06 Apr 2008, 13:57
- Type of spotter: F5 Military
- Location: Flevoland
- Contact:
Mijn ervaringen met ETB zijn op zich redelijk positief. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik CPS lid ben en de mensen van CPS ook persoonlijk goed ken. Dat wil nog wel eens helpen.
Vorig jaar op fotoreis in Zuid Afrika begaf de sluiter van mijn 1D2 het. Erg vervelend. Terug in nederland gratis verholpen door Canon en kamera binnen een week terug.
Een jaar of twee geleden ook een 100-400 teruggebracht naar Canon omdat het zoomen heel erg zwaar ging. Ook gratis binnen een week verholpen, omdanks dat er geen garantie meer op was. Wel nog ongeveer vijf keer van ETB een factuur, herinnering, aanmaning en zelfs telefoon gekregen omdat zij niet schenen te snappen dat CPS aangegeven had dat reparatie gratis was.
Het is jammer dat ETB tegenwoordig een zelfstandig bedrijf is dat voor Canon werkt en niet meer gewoon echt een afdeling van Canon zelf. Dan zou je toch net iets meer betrokkenheid hebben.
Vorig jaar op fotoreis in Zuid Afrika begaf de sluiter van mijn 1D2 het. Erg vervelend. Terug in nederland gratis verholpen door Canon en kamera binnen een week terug.
Een jaar of twee geleden ook een 100-400 teruggebracht naar Canon omdat het zoomen heel erg zwaar ging. Ook gratis binnen een week verholpen, omdanks dat er geen garantie meer op was. Wel nog ongeveer vijf keer van ETB een factuur, herinnering, aanmaning en zelfs telefoon gekregen omdat zij niet schenen te snappen dat CPS aangegeven had dat reparatie gratis was.
Het is jammer dat ETB tegenwoordig een zelfstandig bedrijf is dat voor Canon werkt en niet meer gewoon echt een afdeling van Canon zelf. Dan zou je toch net iets meer betrokkenheid hebben.
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
Mijn 70-200mm f/2.8L had een flinke tik gekregen tijdens een bijzonder ruwe COD landing in de Golf. (Een reserve wiel was los geschoten in de cargo cage and vol in mijn fototas gedoken.. )Iwan Bogels wrote:Hi,
Gefeliciteerd met de goede afloop, alleen jammer dat je eerst grover geschut in hebt moeten zetten. Ik hoor over ETB een hoop horrorverhalen en snap niet goed dat Canon zich associeert met deze toko. Is er eigenlijk wel eens iemand positief over ETB ??
Cheers,
Iwan
De barrel assembly was inderdaad ook krom en een element was verschoven - kosten 600 euro. Omdat het leveren van onderdelen vanuit Japan wat lang duurde, heb ik meteen een vervangende 70-200mm f/2.8L IS mee gekregen (CPS).
Na 3 maanden was de lens dan eindelijk klaar en heb ik mijn 1D MkII naar ETB gestuurd zodat ze camera en lens weer op elkaar konden afstellen - zo'n beetje het complete binnenwerk en twee elementen van de 70-200 waren vervangen.
Dat is nu 2 jaar geleden - voorheen was de combi tussen 70-200 en 1D al goed voor haarscherpe platen, maar na terugkeer bij ETB was het NOG haar-haar-scherper.
In de loop van de jaren een andere body en diverse L lenzen erbij gekocht - volgende maand geef het zaakje bij ETB weer af om de lenzen en bodies optimaal op elkaar af te laten stemmen.
Ik ken veel mensen die een dure L lens kopen en dan teleurgesteld zijn over de scherpte - mijn advies is dan altijd om zowel lens als body bij ETB te brengen om op elkaar afgesteld te worden. Dit is zeker van belang bij een gebruikte lens of body. Ik beschouw dat ook niet als "kapot" of "niet goed" - ik zie het meer als een soort van "chip tuning" ..een losse chip van ebay zal je nooit dezelfde performance winst geven als een nieuwe chip volledig op je motorblok af te laten stemmen bij een echte tuner