Text toevoegen, en dan op de textlayer rechtermuisknop en dan naar blending options. Zelf voeg ik altijd nog een 1px zwarte stroke daar toe met een opacity van een 65%. En voor de rest shadow. Al moet ik zeggen dat ik nog altijd niet tevreden ben over mijn copyright.PiPoServisAir wrote:
sfeyenoord1, heb jij ook zo mooie tekst uitleg hoe je dat doet met copyright in PS.
Sorry leek op het gebied.
Peace
Wat is jullie workflow m.b.t. bewerken van fotos.
Forum rules
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Posts: 1567
- Joined: 05 Mar 2006, 17:40
- Type of spotter: An enjoying one
- Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
- Contact:
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
Ik heb verder toch echt niks bijzonders gedaan met deze foto dan alleen mijn standaard bewerking. Zoals ik eerder al zei heb ik deze foto dan ook echt genomen voor een kraakheldere strakblauwe lucht.mwpeters wrote:Als ik eerlijk moet zijn Alex vind ik de kleur van de lucht bij je eerste plaatje veel meer tot zn recht komen. Het blauw in het tweede plaatje is naar mijn mening veel te lichtblauw.
-
- Scramble Senior
- Posts: 302
- Joined: 27 Jun 2004, 12:28
- Type of spotter: F1
- Subscriber Scramble: Iroquois
sfeyenoord1 wrote:Ik ga in lightroom door dezelfde stappen, om later in photoshop copyright en een 1px zwarte border toe te voegen.
(verkeerde kant van het vliegtuig, omdat de andere kant niet bereikbaar was, maar toch even een mooi voorbeeld)
Na:
Hoe de copyright erin staat moet nog een keer echt verbeterd worden, daar ben ik nog niet helemaal tevreden over
Zet bij je bewerkte foto bij Hue/Saturation; Cyans, de Hue eens op +16 en Saturation op bijv. -35. Persoonlijk vind ik de lucht dan een stuk geslaagder.
-
- Scramble Senior
- Posts: 361
- Joined: 16 Jun 2007, 21:06
- Location: Leek, The Netherlands
- Contact:
Ik heb zelf ook exact zo'n foto van een F-15E, die zonder bewerking vrij donkerblauw aandoet (de lucht uiteraard ). Dit omdat deze geschoten is in AdobeRGB, en mijn monitor op sRGB staat, ga je daarna de jpg saven met het sRGB kleurenpalet heb je dus de normale strakblauwe lucht zoals je die ook daadwerkelijk hebt gezien. Met die F-15E had ik dus ook een strakblauwe lucht, maar dit was op de monitor niet als zodanig te zien, heb eigenlijk geen rare kleurbewerkingen op die foto uitgevoerd.Redskin301 wrote:Ik heb verder toch echt niks bijzonders gedaan met deze foto dan alleen mijn standaard bewerking. Zoals ik eerder al zei heb ik deze foto dan ook echt genomen voor een kraakheldere strakblauwe lucht.mwpeters wrote:Als ik eerlijk moet zijn Alex vind ik de kleur van de lucht bij je eerste plaatje veel meer tot zn recht komen. Het blauw in het tweede plaatje is naar mijn mening veel te lichtblauw.
Om een lang verhaal kort te maken, Alex, gewoon zo houden die foto
- Key
- Site Admin
- Posts: 11242
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Dat sowieso, het is Alex' foto! Maar ik zit dichter bij Maarten qua smaak (dus geen twistpunt), ik vind het hele resultaat onnatuurlijk licht. Het is een pracht van een plaat, maar een beetje 'onecht' in mijn ogen. Just FYI!mikek1357 wrote:Om een lang verhaal kort te maken, Alex, gewoon zo houden die foto
Erik
What four words, Jimmy!?!
Mijn workflow is een stuk korter dan die van Redskin 301.
En ik gebruik geen lightroom.
En ik gebruik geen lightroom.
Code: Select all
Pre actions before starting edit:
01. Copy photocard to proper folder in Windows
02. Preview the jpeg-photo's(I use Jpeg+RAW just for this purpose) with Windows viewer/fotogalerij or what ever it's called. And choosing which to photoshop
Edit in Photoshop CS3 :
03. Opening the RAW file withuot changing something in the opening screen
04. Cropping the photo, while cropping it i make sure ik becomes horizontal( I almost always use is vertical line in the scenery, like a flood light pole or a corner of an office building).
05. Adjust the levels (image-->adjustment-->levels)
06. If 06 doesn't work out as desired i change the curves a bit.
07. Resize image
08. Unsharp mask
09. Save as
-
- Scramble Senior
- Posts: 361
- Joined: 16 Jun 2007, 21:06
- Location: Leek, The Netherlands
- Contact:
Unsharp Mask is minder omslachtig als smart sharpen (moet wel zeggen dat ik zelf nog niet echt bezig ben geweest met smart sharpen).SquAdmin wrote:Wat is precies het voordeel van het Unsharp Mask boven Smart Sharpen? Ik dacht dat laatstgenoemde een nieuwere functionaliteit was en tevens rekening houdt met voorgrond/achtergrond (dus objecten op de voorgrond worden scherper terwijl de achtergrond lekker blurry blijft).
Heb je zelf betere ervaringen met smart sharpen?
Vergelijk zelf maar eens:
http://graphicssoft.about.com/od/photos ... rpen_2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://graphicssoft.about.com/od/photos ... rpen_2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetz,
Patrick
Patrick
- DJMikey
- Scramble Addict
- Posts: 1109
- Joined: 26 Jun 2003, 16:48
- Location: Den Bosch, Netherlands
- Contact:
At the risk of telling nothing new, here's my workflow. It's not that big a deal, simply because in my opinion a picture isn't good enough when I have to edit it too much. If that's the case, the original goes in the dustbin.
For that reason I don't use shadow/heaghlightoptions because in my opinion it creates a more or less unreal effect. Reality is that every object creates shadows, so I don't mind seeing it back in the picture.
For my logo/copyright one remark. I only use my logo in the pictures I print, so not every picture I show on the internet has my logo in it.
Furthermore, in the workflowdescription I leave out steps like "Copy photo's to computer" and so on.
1. Open new file 3000*2000 or 2000*3000
2. Crop original picture to desired format
3. Move cropped picture into the new file step 1
4. Free transform
5. Adjust levels or curves (wich ever gets me the desired result)
6. Noise filter
7. Adjust contrast/brightness
8. Adjust imagesize to 1600*1067 (when it's a picture I don't print)
9. Unsharp mask
That's about it, it takes me about 5 minutes for each picture.
Grt, Mike.
Hmm, da's waar ook ... had ook in het Nederlands gekunnen ...
For that reason I don't use shadow/heaghlightoptions because in my opinion it creates a more or less unreal effect. Reality is that every object creates shadows, so I don't mind seeing it back in the picture.
For my logo/copyright one remark. I only use my logo in the pictures I print, so not every picture I show on the internet has my logo in it.
Furthermore, in the workflowdescription I leave out steps like "Copy photo's to computer" and so on.
1. Open new file 3000*2000 or 2000*3000
2. Crop original picture to desired format
3. Move cropped picture into the new file step 1
4. Free transform
5. Adjust levels or curves (wich ever gets me the desired result)
6. Noise filter
7. Adjust contrast/brightness
8. Adjust imagesize to 1600*1067 (when it's a picture I don't print)
9. Unsharp mask
That's about it, it takes me about 5 minutes for each picture.
Grt, Mike.
Hmm, da's waar ook ... had ook in het Nederlands gekunnen ...
Last edited by DJMikey on 12 Apr 2008, 10:27, edited 1 time in total.
Mike Schoenmaker
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
- Key
- Site Admin
- Posts: 11242
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Mike, Interessante opmerkingen. Kan alleen maar respect hebben voor de 'hard line' wat betreft kwaliteit, ben daar zelf soepeler in (en moet soms wel bij het scannen van oud materiaal).
Contrast/brightness daarentegen levert meer risico op om informatie weg te gooien uit de foto, dus die gebruik ik zelf nooit (en is idd. overlap met andere bewerkingen). Vijf min. per foto is mooi!
Erik
Deze snap ik niet. Shadow/highlight tool is er niet om schaduwen te laten verdwijnen volgens mij, maar om meer detail te tonen in de donkerste en lichtste partijen. Het is gewoon een soort preset curve tool die, mits goed gebruikt, goede resultaten oplevert i.h.a. En de curve tool gebruik je wel.DJMikey wrote:For that reason I don't use shadow/heaghlightoptions because in my opinion it creates a more or less unreal effect. Reality is that every object creates shadows, so I don't mind seeing it back in the picture.
Contrast/brightness daarentegen levert meer risico op om informatie weg te gooien uit de foto, dus die gebruik ik zelf nooit (en is idd. overlap met andere bewerkingen). Vijf min. per foto is mooi!
Erik
What four words, Jimmy!?!