Photoshop "transform" doet het niet
Forum rules
Photoshop "transform" doet het niet
Als ik een scan (BMP) converteer naar JPEG is de optie "transform" (gebruik ik om een plaat met scheve horizon recht te zetten) uitgegrijsd.
Normaal met een JPEG (uit mijn camera bijvoorbeeld) is dat geen probleem.
Ik dacht dat het iets met het aantal bits te maken had maar als ik de mode zet op 8bits doet ie het nog steeds niet.
Iemand een gouden tip? Bedankt alvast!
Paul
Normaal met een JPEG (uit mijn camera bijvoorbeeld) is dat geen probleem.
Ik dacht dat het iets met het aantal bits te maken had maar als ik de mode zet op 8bits doet ie het nog steeds niet.
Iemand een gouden tip? Bedankt alvast!
Paul
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Type of spotter: An enjoying one
- Janos
- Scramble Die-Hard
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Je moet eerst de hele foto selecteren voordat je de optie transformeren kan gebruiken.
En zoals Key al zegt, ik zou nooit transformeren gebruiken om een horizon recht te krijgen. Je hele plaatje kan dan vertekenen.
Gebruik het liniaaltje, zet dat op de horizonlijn, trek de lijn van de liniaal door langs de horizon en ga naar canvas roteren. Klik instelbaar aan en je ziet dan automatisch al de hoek van de afwijking. Aanklikken en de horizon wordt recht gezet. Je moet dan wel even de foto opnieuw knippen en plakken, anders staat alles scheef. Dit werkt ook met BMP en je kan het normaal wegschrijven als JPG.
En zoals Key al zegt, ik zou nooit transformeren gebruiken om een horizon recht te krijgen. Je hele plaatje kan dan vertekenen.
Gebruik het liniaaltje, zet dat op de horizonlijn, trek de lijn van de liniaal door langs de horizon en ga naar canvas roteren. Klik instelbaar aan en je ziet dan automatisch al de hoek van de afwijking. Aanklikken en de horizon wordt recht gezet. Je moet dan wel even de foto opnieuw knippen en plakken, anders staat alles scheef. Dit werkt ook met BMP en je kan het normaal wegschrijven als JPG.
Janos bedankt, dit is inderdaad de oplossing!
Jullie horizon tip ga ik proberen.
Ik heb overigens niet het idee dat ik met transform-rotate en vervolgens opnieuw uitsnijden het beeld verteken. ER gebeurt niks anders dan het verdraaien van de hele foto met een paar graden het opnieuw uitsnijden.
Groeten,
Paul
Jullie horizon tip ga ik proberen.
Ik heb overigens niet het idee dat ik met transform-rotate en vervolgens opnieuw uitsnijden het beeld verteken. ER gebeurt niks anders dan het verdraaien van de hele foto met een paar graden het opnieuw uitsnijden.
Groeten,
Paul
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Leeuwarden
- Scramble Addict