Schiphol zo lek als een mandje
Forum rules
Schiphol zo lek als een mandje
Ik zit nu naar Pauw en Witteman te kijken en daar zit ook die "gozer"van "Undercover in Nederland"
Hij kreeg het voorelkaar om met een namaakbom en namaak cocaine (meel) over het luchtvaartterrein te lopen en in de laadruimtes (en cockpits) van toestellen te komen, als medewerker, en dat 3 maanden lang. Waarbij hij nauwelijks tot niet gecontroleerd is.
Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Hij kreeg het voorelkaar om met een namaakbom en namaak cocaine (meel) over het luchtvaartterrein te lopen en in de laadruimtes (en cockpits) van toestellen te komen, als medewerker, en dat 3 maanden lang. Waarbij hij nauwelijks tot niet gecontroleerd is.
Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Canon 400D, Sigma 18-200mm DC
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Posts: 3590
- Joined: 13 Jan 2004, 20:56
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
- Location: Vogelwaarde, The Netherlands
- Contact:
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Waarom zou dit ten koste moeten gaan van de spotter dan? Ik zie het verband niet helemaal .deMoleman wrote: Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
UBC760XLT;UBC780XLT;UBC3500XLT;UBC9000XLT;SANGEAN/ATS-909X
-
- Scramble Senior
- Posts: 261
- Joined: 17 Nov 2005, 12:37
- Location: Zoetermeer
Hij hd het wel makkelijk, bij slecht/koud weer via een buiten-ingang waar nog geen irisscans en detectiepoorten zijn.... En een bommetje of dope leggen in een kist waar verder geen bewaking bij staat is ook een koud kunstje, blijkt. Daar spotters zich doorgaans buiten de hekken bevinden zal dit incident m.i. geen invloed hebben op onze hobby.
- PiPoServisAir
- Scramble Die-Hard
- Posts: 529
- Joined: 12 Nov 2007, 14:44
- Subscriber Scramble: PiPoServisAir
- Location: Amstelveen 1km from KLM Head Office
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Nou ik hoop eerder dat het voor mede werkers op SPL niet strenger wordt dan nu al is. Ik werk er zelf en wordt soms dood ziek van al die security checks. Sta je aan een bagage band komt er 1 van KMAR, SPL Security, Trigion "Mag ik uw pas ff zien" of je staat net op het punt om nog 3 koffers na te brengen en dan vallen ze je lastig met body search en pas check.deMoleman wrote:Ik zit nu naar Pauw en Witteman te kijken en daar zit ook die "gozer"van "Undercover in Nederland"
Hij kreeg het voorelkaar om met een namaakbom en namaak cocaine (meel) over het luchtvaartterrein te lopen en in de laadruimtes (en cockpits) van toestellen te komen, als medewerker, en dat 3 maanden lang. Waarbij hij nauwelijks tot niet gecontroleerd is.
Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Wat ik ff wil zeggen is dit, Waar HAALT die reporter van SBS het vandaan om dit te doen. Ga lekker voor Bin Laden werken mafkees. Beetje mee varen op Peter R de Vries. Klote Alberto.
PiPo
The Giant Of The Skies Airbus A380
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
- PiPoServisAir
- Scramble Die-Hard
- Posts: 529
- Joined: 12 Nov 2007, 14:44
- Subscriber Scramble: PiPoServisAir
- Location: Amstelveen 1km from KLM Head Office
Hier moet jou helemaal gelijk in geven. Hij gaat elke x bij Kokpassage en G-hek naar binnen. Dat zijn normaal doorgangen voor auto's/catering enzo enzo. Maar de MEESTE doorgangen om Security gebied in te komen hebben wel degelijk iris scan system en ook security mensen er bij. Ik wacht dus ook graag zondag af en ben al bezig met een brief naar deze reporter. Hij moet met ze poten van SPL blijven.Flying Flea Builder wrote:Hij hd het wel makkelijk, bij slecht/koud weer via een buiten-ingang waar nog geen irisscans en detectiepoorten zijn.... En een bommetje of dope leggen in een kist waar verder geen bewaking bij staat is ook een koud kunstje, blijkt. Daar spotters zich doorgaans buiten de hekken bevinden zal dit incident m.i. geen invloed hebben op onze hobby.
PiPo
The Giant Of The Skies Airbus A380
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
- Bright Star Aviation
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 12 Oct 2006, 15:57
- Location: The Netherlands
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Volgens mij snap jij het niet helemaal Pipo!!!PiPoServisAir wrote:Nou ik hoop eerder dat het voor mede werkers op SPL niet strenger wordt dan nu al is. Ik werk er zelf en wordt soms dood ziek van al die security checks. Sta je aan een bagage band komt er 1 van KMAR, SPL Security, Trigion "Mag ik uw pas ff zien" of je staat net op het punt om nog 3 koffers na te brengen en dan vallen ze je lastig met body search en pas check.deMoleman wrote:Ik zit nu naar Pauw en Witteman te kijken en daar zit ook die "gozer"van "Undercover in Nederland"
Hij kreeg het voorelkaar om met een namaakbom en namaak cocaine (meel) over het luchtvaartterrein te lopen en in de laadruimtes (en cockpits) van toestellen te komen, als medewerker, en dat 3 maanden lang. Waarbij hij nauwelijks tot niet gecontroleerd is.
Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Wat ik ff wil zeggen is dit, Waar HAALT die reporter van SBS het vandaan om dit te doen. Ga lekker voor Bin Laden werken mafkees. Beetje mee varen op Peter R de Vries. Klote Alberto.
PiPo
Maar goed dat dit aan het licht word gebracht, nee het zou een keer echt gebeurd zijn.
Het blijkt dus dat de beveiliging niet scherp genoeg is, of niet goed geregeld. Maar dat er niets van klopt staat vast.
Groet,
Martijn
- PiPoServisAir
- Scramble Die-Hard
- Posts: 529
- Joined: 12 Nov 2007, 14:44
- Subscriber Scramble: PiPoServisAir
- Location: Amstelveen 1km from KLM Head Office
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Ik wacht zondag wel eerst af maar ik heb zo me bedenkingen over dit verhaal. Een verhaal heeft altijd 2 kanten, en zelfs gister in P&W mocht iemand van Schiphol geen normaal reactie geven. Sensatie journalisten zijn het tegenwoordig.Bright Star Aviation wrote:Volgens mij snap jij het niet helemaal Pipo!!!PiPoServisAir wrote:Nou ik hoop eerder dat het voor mede werkers op SPL niet strenger wordt dan nu al is. Ik werk er zelf en wordt soms dood ziek van al die security checks. Sta je aan een bagage band komt er 1 van KMAR, SPL Security, Trigion "Mag ik uw pas ff zien" of je staat net op het punt om nog 3 koffers na te brengen en dan vallen ze je lastig met body search en pas check.deMoleman wrote:Ik zit nu naar Pauw en Witteman te kijken en daar zit ook die "gozer"van "Undercover in Nederland"
Hij kreeg het voorelkaar om met een namaakbom en namaak cocaine (meel) over het luchtvaartterrein te lopen en in de laadruimtes (en cockpits) van toestellen te komen, als medewerker, en dat 3 maanden lang. Waarbij hij nauwelijks tot niet gecontroleerd is.
Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Wat ik ff wil zeggen is dit, Waar HAALT die reporter van SBS het vandaan om dit te doen. Ga lekker voor Bin Laden werken mafkees. Beetje mee varen op Peter R de Vries. Klote Alberto.
PiPo
Maar goed dat dit aan het licht word gebracht, nee het zou een keer echt gebeurd zijn.
Het blijkt dus dat de beveiliging niet scherp genoeg is, of niet goed geregeld. Maar dat er niets van klopt staat vast.
Groet,
Martijn
Peace
The Giant Of The Skies Airbus A380
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
En dan wil ik mij hier ook nog even inmengen.
Ik werk inmiddels al 9 jaar voor de KLM catering en kom dagelijks in en rond de vliegtuigen.
Ook ik zie dat er in de afgelopen jaren flink wat aan de beveiliging is gedaan.
Echter door de aanslagen in de VS en de diamantroof toen op Schiphol is de beveiliging zeker scherper geworden.
Wij moeten nu ook op het platform "challengen" dit houd in dat wij elkaar naar de Schiphol toegangspas moeten vragen en dat je deze zichtbaar moet dragen.
Dus ik denk dat dit wel problemen voor ons als medewerkers kan opleveren.
O.a langere wachtijden bij de toegangspoorten en veel iritatie bij de medewerkers.
Mocht je nou echt iets verkeerd willen doen in de ban van een terroristische aanslag dan pak je gewoon je fiets, fiets je naar de Polderbaan met een bazooka en knal je gewoon een kist van de baan af.
Daarna gooi je de bazooka in 1 van de sloten en je rijdt rustig weg alsof er niets aan de hand is.
( let wel dit is maar een voorbeeld )
Het wordt tijd voor de "Irisscan" op Schiphol bij alle toegangspoorten want daar valt niet veel mee te rommelen.
Grt van een gelukkige Schiphol medewerker die met plezier naar zijn werk gaat en hoopt dit nog lang te doen.
Michel
Ik werk inmiddels al 9 jaar voor de KLM catering en kom dagelijks in en rond de vliegtuigen.
Ook ik zie dat er in de afgelopen jaren flink wat aan de beveiliging is gedaan.
Echter door de aanslagen in de VS en de diamantroof toen op Schiphol is de beveiliging zeker scherper geworden.
Wij moeten nu ook op het platform "challengen" dit houd in dat wij elkaar naar de Schiphol toegangspas moeten vragen en dat je deze zichtbaar moet dragen.
Dus ik denk dat dit wel problemen voor ons als medewerkers kan opleveren.
O.a langere wachtijden bij de toegangspoorten en veel iritatie bij de medewerkers.
Mocht je nou echt iets verkeerd willen doen in de ban van een terroristische aanslag dan pak je gewoon je fiets, fiets je naar de Polderbaan met een bazooka en knal je gewoon een kist van de baan af.
Daarna gooi je de bazooka in 1 van de sloten en je rijdt rustig weg alsof er niets aan de hand is.
( let wel dit is maar een voorbeeld )
Het wordt tijd voor de "Irisscan" op Schiphol bij alle toegangspoorten want daar valt niet veel mee te rommelen.
Grt van een gelukkige Schiphol medewerker die met plezier naar zijn werk gaat en hoopt dit nog lang te doen.
Michel
Last edited by mipo72 on 08 Feb 2008, 14:08, edited 1 time in total.
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- PiPoServisAir
- Scramble Die-Hard
- Posts: 529
- Joined: 12 Nov 2007, 14:44
- Subscriber Scramble: PiPoServisAir
- Location: Amstelveen 1km from KLM Head Office
Volgens mij "horen" deze ook verzegeld te zijn. Dat is wat ik zie wat ze checken bij USA maatschappijen. (o.a. United, US Airways) Die zijn altijd dicht gemaakt onder controle van douane bij de catering. Maar zoals ik ook al zei heeft hij de gemakkelijke route's genomen. Ik zou hem wel eens dit willen zien doen in bagage kelder daar is controle wat strenger, ook omdat hier de bagage meer en langer op en bloot in het zicht is, op platform wordt het "vaak" binnen 5min geladen. En ik mag/STRENG verboden zelfs geen bagage bij een gate zetten als de voorman en medewerkers er nog niet zijn. Ik moet er dan bij blijven staan tot die er zijn. Ik denk dat het bij KLM het zelfde is toch??mipo72 wrote:Ben wel eens een discussie aangegaan met 1 van deze medewerkers over "onze" catering auto's.
Ze mogen wel in de cabine van de vrachtwagen kijken maar weer niet in de laadbak , en die is juist een mooie verstopplaats mocht iemand kwaad willen doen dmv een bom en/of personen het terrein op smokkelen.( gelukkig ben ik niet zo)
De reden waarom ze niet in de laadbak mogen kijken is dat dit te maken heeft met Douane goederen.
Peace PiPo
The Giant Of The Skies Airbus A380
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Die meneer van Schiphol heeft enorm veel gelegenheid gehad om een reactie te geven. Zelden iemand in een interview zo vaak de gelegenheid zien krijgen om een open deur in te trappen. Zijn probleem was dat ie niet toe wilde geven dat het een probleem is... Dus blijven schermen met 'we voldoen aan de regelgeving' en 'we zijn ermee bezig'...PiPoServisAir wrote:Een verhaal heeft altijd 2 kanten, en zelfs gister in P&W mocht iemand van Schiphol geen normaal reactie geven. Sensatie journalisten zijn het tegenwoordig.
Hij had gewoon kunnen zeggen, in mijn ogen, 'Helemaal waterdicht krijgen is een utopie, dus passagiers lopen inderdaad een risico.' Maar goed, hij zal wel geen mandaat hebben om zoiets te zeggen...
Groeten,
Stefan
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
De moeilijkste weg nemen is niet het doel geweest van deze reporter...mipo72 wrote:Inderdaad heeft deze Alberto de makkelijkste passage's genomen zoals de Kokspassage en het hek naast Martinair/KLM catering.
Niemand is blij met de reportage, maar het toont wel aan dat de beveiliging nog niet optimaal is met betrekking tot de toegang tot de beveiligde zone.
Daar is iedereen het mee eens, want hoe lang staat die info al op je schiphol-pas ?mipo72 wrote:Het wordt tijd voor de "Irisscan" op Schiphol bij alle toegangspoorten want daar valt niet veel mee te rommelen.
Een ieder die zijn werk achter de douane heeft, weet inmiddels hoe het spelletje gespeeld wordt bij de poort(en).
Bovendien is mij verteld dat de full body scan wederom is vertraagd naar januari 2009.
Het plaatsten van een iris-scan is dus het minste wat men kan doen (en wat al heb moeten gebeuren m.i.).
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Zal wel aan mij lioggen Mipo maar voilgens mij gooi jij dingen eruit waar je je mond over moet houden....SECURITY beging bij ons die een Schiphol pas hebben en dat betekent geen dingen omtrent security verspreiden..DOM DOM DOM Ik heb echt geen goed woord over voor mensen die over security uit de school klappen.
Ik hoop dan ook dat die idiote reporter aangeklaagd wordt want ook hij had geheimhouding gezien zijn eigen Schiphol pas
Ik hoop dan ook dat die idiote reporter aangeklaagd wordt want ook hij had geheimhouding gezien zijn eigen Schiphol pas
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Dit is gewoon realiteit.James wrote:Zal wel aan mij lioggen Mipo maar voilgens mij gooi jij dingen eruit waar je je mond over moet houden....SECURITY beging bij ons die een Schiphol pas hebben en dat betekent geen dingen omtrent security verspreiden..DOM DOM DOM Ik heb echt geen goed woord over voor mensen die over security uit de school klappen.
Ik hoop dan ook dat die idiote reporter aangeklaagd wordt want ook hij had geheimhouding gezien zijn eigen Schiphol pas
Je mag gerust verwachten dat er op zo'n luchthaven als Schiphol alles goed is geregeld.
Natuurlijk is elke dag anders en zijn er gelukkig ook goede momenten dat met de security wel alles goed gaat heb hier dan ook best goede ervaring mee.
Inderdaad de catering auto's worden door de security nagekeken net zoals dat met de bagage gaat.
Maar nogmaals overal kan men wel eens iets over het hoofd zien.
Heb zelfs een tijdje geleden iets in de krant gelezen over een persoon die een politieauto bij een politiebureau had gestolen, nou dan is er toch ook iets niet in de haak.
Maar zeuren doen wij allemaal en uiteindelijk loopt het vaak toch nog goed af.
Dit zaakje is gaan rollen en zal nog verder rollen.
Dus echt dom is dit niet want anders had je hier niks over gehoord.
Nou weer reéél blijven en gewoon weer aan het werk gaan.
Had vanochtend van een securitymedewerker waar ik mij door heb laten visiteren ook gehoord dat de regels zijn aangescherpt en vind dit ook een goede zaak.
Van mij mag die beveiliging wel worden uitgebreid met de Irisscan welke ook op je pas is vermeld.
Ik kan haast niet wachten totdat ik in die lens mag kijken en toegang krijg tot het platform.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Re
Ik zou zeggen:mipo72 wrote: Ik kan haast niet wachten totdat ik in die lens mag kijken en toegang krijg tot het platform.
Grt, Michel
Ga eens het platform op via de onderdoorgang bij het 'Skyport/Crewcentrum'...daar moet je door een draaideur die pas open gaat als je irisscan overeenkomt het de persoon die ervoor/die op de pas staat gelijk is...of voor de mensen met een oranje pas...ga eens de terminal in via het Crewcentrum...zelfde verhaal.
Dit systeem staat daar al een jaartje of 2...dus neem eens een andere ingang dan die bij het Martinair/KLM Catering gebouw
Verder zeg ik niks...anders wordt het werken straks helemaal onmogelijk gemaakt
Re: Schiphol zo lek als een mandje
Ik de vorm van meer bewaking op plaatsen waar dit niet nodig hoeft te zijn. Of misschien zelfs een verbod op spotten.Misschien moet je nog eens mijn ervaring die ik vorig jaar had erop nalezen. En de eraring van anderen.Henk Voortwijs wrote:Waarom zou dit ten koste moeten gaan van de spotter dan? Ik zie het verband niet helemaal .deMoleman wrote: Alles goed en wel. Ik hoop echter niet dat zijn reportage, die Zondag bij SBS6 te zien is weer tenkoste gaat van de spotter.
Vb
Eind jaren 70 begin jaren 80 ofzo heeft men ook geprobeerd het luisteren naar scanners te verbieden. Dat lukte toen niet. Uiteindelijk is men later voerde men eerst de crypto in en nu dat nieuwe systeem.
@Piposervisair
Nouja. Er wordt al dope en aan mensensmokkel gedaan door de medewerkers, dat is allang geen geheim meer. Dus doe nu niet alsof het allemaal niet waar zou zijn!
Canon 400D, Sigma 18-200mm DC