wat is de beste lens om een vliegtuig op Cruise te platen?
Forum rules
- Thermal
- Scramble Addict
- Type of spotter: F5
Snap niet waarom iedereen zo negatief doet hier. Als iemand lekker contrails wil schieten (hoe wazig ook) laat hem dat lekker doen.
De vraag was toch niet OF hij het moest doen maar HOE hij het dit het best kan doen.
De vraag was toch niet OF hij het moest doen maar HOE hij het dit het best kan doen.
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
- Homer J Simpson -
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Dat klopt, maar er staat wel een schaterlach bij en 'men' geeft gelukkig ook ongevraagd goede raad. Het zou wel aardig zijn als daarbij eenieder in zijn waarde gelaten wordt.
Mijn twee cent: als je je echt wilt richten op dotspotting en contrail-actie moet je een 'dedicated' lens hebben, dus geen enorm zoombereik maar een vaste. Vervolgens ga je daarmee naar een land waar de lucht veel schoner (vocht & stof) is dan bij ons en zoekt een drukke airway op. Daar zet je dan je aangepaste statief neer, of tenminste je ligstoel van waaruit je met je geoefende vaste hand aan de slag gaat.
Erik
Mijn twee cent: als je je echt wilt richten op dotspotting en contrail-actie moet je een 'dedicated' lens hebben, dus geen enorm zoombereik maar een vaste. Vervolgens ga je daarmee naar een land waar de lucht veel schoner (vocht & stof) is dan bij ons en zoekt een drukke airway op. Daar zet je dan je aangepaste statief neer, of tenminste je ligstoel van waaruit je met je geoefende vaste hand aan de slag gaat.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Thermal wrote:Ik zou voor deze gaan.
Hmmm.....sorry hoor, maar ik vind het een beetje een K.U.T-lens. Waarom ? Nou, hierom:
- Lichtsterkte slechts f5.6
- Gewicht maarliefst 16,5 kg
- Er zit geen IS op deze lens
- De aanschafprijs is €60.000
- Minamaal 14 meter focus afstand
- Trage auto focus (echt waar, ik heb er zelf een keertje mee kunnen spelen)
Maar hij is wel leuk voor d'r bij, als je 'm toevallig mocht erven !
Ciao,
Iwan
dit is de goede manier om het te doen
edit de zin ff kloppen gemaakt, er werd midden in de zin tijdens het type gescoord
edit de zin ff kloppen gemaakt, er werd midden in de zin tijdens het type gescoord
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
Als genoegen neemt met fotos zoals:rutger330 wrote:maar is de sigma 170-500 nou wel goed of niet goed voor eventuele cruis alt shots???
rutger
http://www.airliners.net/photo/Japan-Ai ... 0998056/L/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.airliners.net/photo/Emirates ... 0995730/L/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan ja, is die sigma 500mm prima.
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee