Hi King,King wrote:Ik zie trouwens op de site van Delta Lloyd dat je de kostbaarheden verzekering alleen kunt afsluiten in combi met een inboedelverzekering aldaar?
Ik heb zeker géén inboedelverzekering via Delta Lloyd, maar zuiver en alleen een losse kostbaarhedenverzekering. Tevens heb ik er diverse tweedehands lenzen op staan, dus niet alleen zaken die ik nieuw heb gekocht.
Een kostbaarhedenverzekering in combi met de inboedel is volgens mij zeer tricky. Ik heb daar eens navraag naar gedaan, omdat dat zo'n goedkope optie was. Uit navraag bleek toen dat de camera in zo'n combiverzekering dan alleen verzekerd is in je eigen huis. En dat terwijl je de verzekering juist wilt hebben voor als je op trip bent, juist omdat je dan het meest kwetsbaar bent voor verlies en diefstal.
Bovenstaande is één van de redenen dat ik dit topic ben gestart. Was wel benieuwd of er veel mensen zijn die vinden dat zo'n "binnen-huis-dekking" voldoende is.
Leuk dat er zoveel wordt gereageerd, en ben zeer benieuwd hoeveel reacties er nog gaan volgen.
Groetjes,
Iwan