Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Seen today: OO-VLV, B-18205, N545US, F-GPXD, EC-JNT
Request:
On R-platform around 1500
Arr: 1505 Kalitta 747 (would not be N717CK as it didn't have the same 2nd level window configuration as N717CK shows on a.net, it rather had the same as N747CK (which seemed what I could make out of the reg from that distance)?)
White A300/A310 cargo
ACT A300
Air Bridge Cargo 747-200
On S-platform around 1500
Polar 747
Atlas 747-200
Then around 1700
On R platform: Air Bridge Cargo 747-200 (probably the same)
On S platform:
Polar B747-400F
Dragonair B747-400BCF
Seen today: OO-VLV, B-18205, N545US, F-GPXD, EC-JNT
Request:
On R-platform around 1500
Arr: 1505 Kalitta 747 (would not be N717CK as it didn't have the same 2nd level window configuration as N717CK shows on a.net, it rather had the same as N747CK (which seemed what I could make out of the reg from that distance)?)
-It was indeed the N747CK
White A300/A310 cargo
-TC-ACD
ACT A300
-TC-ACY (If I remember wel)
Air Bridge Cargo 747-200
-VP-BIB (Also from memory)
On S-platform around 1500
Polar 747
Atlas 747-200
Then around 1700
On R platform: Air Bridge Cargo 747-200 (probably the same)
-Correct, still same one.
On S platform:
Polar B747-400F
Dragonair B747-400BCF
-B-KAG
All help is welcome!
And one request from me: At SPL East around 15:00 a Cessna 172 RG was present, anyone for its ID?
Iemand enig idee wat de registratie is van de OR B767 die AOG staat op de dominicaanse republiek?
Zou 10-12 om 10.50lt aankomen op schiphol vanuit POP, PUJ
ook iemand enig idee waarom hij daar nog staat?
als vanouds. de AHQ vloog voor een engelse mij (ff niet meer welke), 1 stuk op POP, dus 1 toestel voor 2x ica vluchten per dag. toch een geluk dat er dinsdags geen ica's zijn bij OR
jwabax wrote:Request:
On R-platform around 1500
Arr: 1505 Kalitta 747 (would not be N717CK as it didn't have the same 2nd level window configuration as N717CK shows on a.net, it rather had the same as N747CK (which seemed what I could make out of the reg from that distance)?)
White A300/A310 cargo
ACT A300
Air Bridge Cargo 747-200
On S-platform around 1500
Polar 747
Atlas 747-200
Then around 1700
On R platform: Air Bridge Cargo 747-200 (probably the same)
On S platform:
Polar B747-400F
Dragonair B747-400BCF
CISS:
Kalitta: N747CK
White A300: TC-ACD
ACT: TC-ACY
Air Bridge: VP-BIB
Polar: N451PA
Atlas: N540MC
Dragonair: B-KAG
staf5480 wrote:... de OR B767 die AOG staat ...
... vanuit POP, PUJ ...
... dus 1 toestel voor 2x ica vluchten per dag...
Volgens mij zou de meerwaarde van deze berichten aardig toenemen als je voor de niet-ingewijden (= veel van de lezers) de codes zou kunnen vervangen door gewone spreektaal.
staf5480 wrote:... de OR B767 die AOG staat ...
... vanuit POP, PUJ ...
... dus 1 toestel voor 2x ica vluchten per dag...
Volgens mij zou de meerwaarde van deze berichten aardig toenemen als je voor de niet-ingewijden (= veel van de lezers) de codes zou kunnen vervangen door gewone spreektaal.
Erik
mijn excuses
Op verzoek:
OR=ArkeFly
AOG="stuk"
POP is Puerto Plata, PUJ is Punta Cana (beide dominicaanse republiek)
ICA=lange afstandsvluchten over atlantische oceaan
staf5480 wrote:Iemand enig idee wat de registratie is van de OR B767 die AOG staat op de dominicaanse republiek?
Zou 10-12 om 10.50lt aankomen op schiphol vanuit POP, PUJ
ook iemand enig idee waarom hij daar nog staat?