Even uit m'n hoofd is de clone functie gewoon het puur 1-op-1 overkopiëren van pixels en wordt er bij de Heal functie alleen de kleur meegepakt, en blijft de onderliggende structuur gedeeltelijk behouden. Hoe het werkt weet ik niet meer, dat kan vast wel iemand anders uitleggen. Ikzelf gebruik de healtoolDJdeRidder wrote: Kijk.. die tip kan ik goed gebruiken Thx! Wat is overigens het verschil tussen de Clone en Heal functie van de Spot Removal Tool, en welke gebruiken jullie?
Ik gebruik het naast luchtvaartfoto's ook voor theaterfotografie en daar is het nog beter duidelijk dan bij luchtvaartfoto's (waar al een flinke snelheidswinst te behalen is). Tijdens het selecteren kan ik meteen wat collections aanmaken, alvast wat onbewerkte foto's in een gallery op het web zetten (op de achtergrond, dus ik kan doorwerken) om aan de 'opdrachtgever' te laten zien. Exporteren gaat als een trein en je hebt er vrijwel geen omkijken naar. Ook het 1:1 vergelijken van foto's is super.Moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben over het bewerken van foto's in Lightroom. Laatst voor het eerst toegepast, op m'n vakantiefoto's. Bijna 150 moest ik er bewerken, waar ik best wel tegenop keek, maar het was zo gebeurd. Veel en veel sneller dan via Photoshop!