Het aantal respondenten is in korte tijd erg hoog opgelopen, en blijft zelfs nu nog stijgen! GRAZIE!
Omdat ik beloofd had de resultaten met jullie te delen hier de meest interessante. Omdat deze enquete ook elders op het internet op een fotografieforum online heeft gestaan zijn deze kenmerken dus niet voor 100% toe te schrijven aan de "luchtvaartfotograaf" op Scramble, maar jullie hebben wel een flinke duit in het spreekwoordelijke zakje gedaan!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
The results of the Dutch jury:
- 92% van de respondenten is man (waar zijn de dames?)
- 83% gebruikt een Canon camera
- jullie zijn gemiddeld 34 jaar oud
- De helft van de camera's worden bij de "fotovakhandel" gekocht vs. 28% vanaf het internet
- jullie hebben er geen behoefte aan de camera voor aanschaf uit te proberen, en doen dat ook niet
- belangrijkste motieven om over te stappen naar een DSLR (Digitale Spiegelreflex) zijn de mooiere foto's, en de mogelijkheid om objectieven te verwisselen
- als jullie een DSLR kopen gaat kwaliteit absoluut voor op alle andere aspecten (prijs, uiterlijk, opties etc)
- een ruime meerderheid fotografeert "Voertuigen"...verwonderlijk!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- 39% van jullie plaatst foto's online, en 38% bewaart ze voor privegebruik
- van de mensen die antwoord gaven op de vraag verdient de lichte meerderheid meer dan 4000 euro bruto per maand, op de voet gevolgd door de categorie 3000 tot 4000 euro en 2000 tot 3000 euro per maand
Een aantal andere vragen gaf niet echt een duidelijk antwoord en roept om nader "kwalitatief" onderzoek, bijvoorbeeld als ik jullie spreek langs de startbaan onder het genot van wat vliegtuiggeluid en kerosinedamp.
Met de resultaten kan ik in ieder geval mijn onderzoeksrapport afschrijven en volgende week inleveren.
Nogmaals dank en wie weet tot ziens!
Cheers
Maurits