welke 70-300mm objectief moet ik nemen?
Forum rules
welke 70-300mm objectief moet ik nemen?
Titel zegt het al, welke 70-300mm objectief moet ik nemen?
Dan vragen jullie natuurlijk af; welke had je in gedachte?
Deze drie
Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 DG Macro 1:2 - Sony (AF), Minolta (AF) kost 149,-
Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG Macro 1:2 - Sony (AF), Minolta (AF) kost 219,-
Sony AF 75-300mm F/4.5-5.6 kost 209,-
Welke van de drie raden jullie mij aan. Of ken je nog een andere objectief die misschien ook voor mij interessant is.
Ik heb nu een Dynax 5D en moet een beetje op het budget letten. Voornamelijk omdat ik alvast ben begonnen met sparen voor de opvolger van de Dynax 7D die Sony nog aan het ontwikkelen is.
Dan vragen jullie natuurlijk af; welke had je in gedachte?
Deze drie
Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 DG Macro 1:2 - Sony (AF), Minolta (AF) kost 149,-
Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG Macro 1:2 - Sony (AF), Minolta (AF) kost 219,-
Sony AF 75-300mm F/4.5-5.6 kost 209,-
Welke van de drie raden jullie mij aan. Of ken je nog een andere objectief die misschien ook voor mij interessant is.
Ik heb nu een Dynax 5D en moet een beetje op het budget letten. Voornamelijk omdat ik alvast ben begonnen met sparen voor de opvolger van de Dynax 7D die Sony nog aan het ontwikkelen is.
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Type of spotter: An enjoying one
APO staat voor Apochromaat. Door bepaalde typen lenzen te combineren kun je chromatische abberatie (het verschil in brekingsindex van een lens voor verschillende golflengtes waardoor je blauwe en rode randen om je object kunt krijgen) sterk verminderen. De twee SLD's zouden elkaars bijvoorbeeld kunnen chrom.abb. kunnen opheffen of verminderen zodat je er dus minder last van hebt.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Kijk eens op een forum als DPreview.com. Daar leest je over heel veel problemen...sfeyenoord1 wrote:Op milspotters waren al 2 mensen met een kapot focusmotor in de sigma 70-300mm apo toen ze van manual naar auto switchte, 1 was net uit de garantie, de ander was 4 maanden oud.
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
-
- Scramble Senior
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Redskin
- Scramble Addict
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
Stefan,
Neem je body eens een keer mee naar een fotowinkel. Dan kun je zowel de sigma en de tamron uitproberen, zodat je zelf de verschillen ziet.
De lens waar ik het over heb is de AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2. Deze heeft net zoals de sigma APO speciaal gecoate lenzen. Over de snelheid, ik heb nooit een sigma geprobeerd, dus ik zou het niet weten maar zal allemaal wel meevallen.
Neem je body eens een keer mee naar een fotowinkel. Dan kun je zowel de sigma en de tamron uitproberen, zodat je zelf de verschillen ziet.
De lens waar ik het over heb is de AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2. Deze heeft net zoals de sigma APO speciaal gecoate lenzen. Over de snelheid, ik heb nooit een sigma geprobeerd, dus ik zou het niet weten maar zal allemaal wel meevallen.
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
Zal ik doen, het enigste is dat ze deze lenzen hier op dorp, of in de stad moeten bestellen En ze bestellen ze alleen maar als je ze ook daadwerelijk gaat kopen Maar in een aantal weken, ga ik de lens kopen, en neem ik mijn camera mee naar de winkel (kamera-express) zover ik weet kan je ze daar even 'uittesten'. En had jij toevallig nog voorbeeld foto's van die tamron lens? En bedankt dat ik ook weet hoe bij hun de APO versie heet