Levensduur van de sluiter van een DSLR.
Forum rules
Levensduur van de sluiter van een DSLR.
Ik vroeg mezelf af of er iemand is die al problemen heeft gehad met z'n sluiter in z'n digitale camera, en dit binnen het aantal dat de fabrikant als grens geeft.
Zo ja, wat kostte het vervangen van zoiets. Ben er benieuwd naar.
Misschien dat er nu mensen zijn die schrikken omdat ze hier nog nooit van gehoord hebben, dat komt doordat de fabrikanten ook geen grote ruchtbaarheid hier aan geven Sommige camera's wordt er ook ook geen grens genoemd
Kier.
Zo ja, wat kostte het vervangen van zoiets. Ben er benieuwd naar.
Misschien dat er nu mensen zijn die schrikken omdat ze hier nog nooit van gehoord hebben, dat komt doordat de fabrikanten ook geen grote ruchtbaarheid hier aan geven Sommige camera's wordt er ook ook geen grens genoemd
Kier.
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
Mijn 300d is dik over de 50.000 heen gegaan voor dat er een nieuwe in moest toen had ik hem 2 jaar nu 1,5 jaar later gaat de nieuwe alweer z'n 20.000 mee koste me overgens 80 euro en ik was hem 1 maand kwijt :S
Van de 30D word verwacht dat hij zeker 100.000cycil mee moet kunnen gaan voor dat hij vervangen moet worden.
Van de 30D word verwacht dat hij zeker 100.000cycil mee moet kunnen gaan voor dat hij vervangen moet worden.
ETBASS zeker? Hoor wel meer horrorverhalen van daar (en die maand is dan nog schappelijk), ROFA repair in Den Haag staat over het algemeen beter bekend en zelf (en ik weet hetzelfde van TNCB op dit forum) ook erg goede ervaringen mee.Delta12 wrote:Mijn 300d is dik over de 50.000 heen gegaan voor dat er een nieuwe in moest toen had ik hem 2 jaar nu 1,5 jaar later gaat de nieuwe alweer z'n 20.000 mee koste me overgens 80 euro en ik was hem 1 maand kwijt :S
- Delta12
- Scramble Die-Hard
Ja ETBASS klopt soms hoor je er echt horror dingen over..Taalpurist wrote:ETBASS zeker? Hoor wel meer horrorverhalen van daar (en die maand is dan nog schappelijk), ROFA repair in Den Haag staat over het algemeen beter bekend en zelf (en ik weet hetzelfde van TNCB op dit forum) ook erg goede ervaringen mee.Delta12 wrote:Mijn 300d is dik over de 50.000 heen gegaan voor dat er een nieuwe in moest toen had ik hem 2 jaar nu 1,5 jaar later gaat de nieuwe alweer z'n 20.000 mee koste me overgens 80 euro en ik was hem 1 maand kwijt :S
- Krazy
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F3
Beetje off topic, maar begin inderdaad maar niet over ETBASS..
EOS300D in de garantie weggebracht vanwege een rij dode pixels die je overigens alleen zag bij nachtopnames..
Krijg het ding retour na 3 weken (op het verkeerde adres, maar dat was geloof ik meer de schuld van de foto winkel) en het probleem is alleen vermindert, niet opgelost...
Camera kon zo weer terug voor 3 weken
Is toen wel gefixed, maar heb nu een klein stofje onder het plaatje voor de sensor zitten, en heb er niet zoveel vertrouwen in de camera (nu die dik buiten de garantie is) weer die kantop te sturen...
EOS300D in de garantie weggebracht vanwege een rij dode pixels die je overigens alleen zag bij nachtopnames..
Krijg het ding retour na 3 weken (op het verkeerde adres, maar dat was geloof ik meer de schuld van de foto winkel) en het probleem is alleen vermindert, niet opgelost...
Camera kon zo weer terug voor 3 weken
Is toen wel gefixed, maar heb nu een klein stofje onder het plaatje voor de sensor zitten, en heb er niet zoveel vertrouwen in de camera (nu die dik buiten de garantie is) weer die kantop te sturen...
- Warthog 71
- Scramble Senior
ETBASS is een drama zelfs als je CPS lid bent. ROFA is prima, zelfs zo goed dat ETBASS spullen door stuurt naar ROFA als ze zelf te druk zijn.
Een sluiter van een 20D vervangen kost bij ROFA € 137,= incl btw. reparatie tijd ongeveer 7 werkdagen.
Grtz,
Marcel
Een sluiter van een 20D vervangen kost bij ROFA € 137,= incl btw. reparatie tijd ongeveer 7 werkdagen.
Grtz,
Marcel
Assumption is the mother of all f#ckups...
-
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Cees van der Bent
- Winchester
- Scramble Newbie
-
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Cees van der Bent
ROFA in Den Haag (zie vorige post) doet bij mijn beste weten ook Nikon.Winchester wrote:hallo, ik ben ook toe aan een nieuwe sluiter voor m'n D100,ik heb nu ca 60000 plaatjes ermee gemaakt in 3 jaar, iemand hier ervaring mee waar dit goedkoop en snel kan en enig idee wat zoiets kost.
Snel zijn ze in in ieder geval (dezelfde vorige post), wat het kost weet ik niet voor een D100
Succes
- Tom Tiger
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: tom tiger
Een vriend van me, een professionele fotograaf uit de Filipijnen heeft het klokje rond gedraait van zijn 300D, 100.000 plus shots.... deze sluiter is vervangen... en nog geen half jaar later weer... weer over de 100.000 shots...
He's triggerhappy
He's triggerhappy
Cees van der Bent wrote:ROFA in Den Haag (zie vorige post) doet bij mijn beste weten ook Nikon.Winchester wrote:hallo, ik ben ook toe aan een nieuwe sluiter voor m'n D100,ik heb nu ca 60000 plaatjes ermee gemaakt in 3 jaar, iemand hier ervaring mee waar dit goedkoop en snel kan en enig idee wat zoiets kost.
Snel zijn ze in in ieder geval (dezelfde vorige post), wat het kost weet ik niet voor een D100
Succes
Paar vraagjes:
- hoe weet je dat de sluiter stuk is? (en dat het geen storing in een ander onderdeel is)
- doet de sluiter het dan helemaal niet meer, doet ie het niet goed meer, of komt beide voor?
Gr, Rogier
N.b. Hier is digitaal wel een uitkomst. Mijn vader heeft z'n camera ooit van de achterbank op de vloer van de auto laten vallen. Leek niets aan de hand. Rolletjes ontwikkelt, alles onderbelicht... Bye bye foto's Valkenburg airshow.
- hoe weet je dat de sluiter stuk is? (en dat het geen storing in een ander onderdeel is)
- doet de sluiter het dan helemaal niet meer, doet ie het niet goed meer, of komt beide voor?
Gr, Rogier
N.b. Hier is digitaal wel een uitkomst. Mijn vader heeft z'n camera ooit van de achterbank op de vloer van de auto laten vallen. Leek niets aan de hand. Rolletjes ontwikkelt, alles onderbelicht... Bye bye foto's Valkenburg airshow.
- Tom Tiger
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: tom tiger
In zijn geval was het makkelijk, errormelding van de camera en sluiter bewoog niet meer, Canon Fillipijnen zei meteen, Sluiter probleem sluiter moet vervangen worden. Hoe ze dit gedaan hebben geen idee, maar hij kreeg zijn 300D weer terug, gerepareerd en deze heeft iets van 6 maanden gedraait tot rond de 100.000 opnamen daarna zelfde probleem. Weer gerepareerd trouwens
Ik zei al, hij is triggerhappy...
Ik zei al, hij is triggerhappy...
RogierV wrote:Paar vraagjes:
Gr, Rogier