Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Posts: 3
- Joined: 08 Aug 2006, 16:14
Uhhh leuke theorie
Laten we een Burger King plaatsen incl. spottersplek langs de 36R, genoeg ruimte.
We hebben immers al een snack-kar en een Mc D's.
Dan kunnen we gezellig met ze alle langs de baan gaan kamperen, zodat wij onze etens resten kunnen delen met al die vriendelijk vogeltjes die daar ook aanwezig zijn.
Mensen... daar zijn ze niet meer bang voor, laat staan voor vliegtuigen.
Sterker nog ze vliegen er gewoon tegen aan of ze worden in een motor gezogen! Ach maakt niet uit, het is immers een droom van iedere spotter om die éne unieke plaat te schieten!
Een paar flinke kallen en een steekvlam achter de motor.
Mooier kan toch bijna niet?
Laten we vooral blijven duimen dat het allemaal goed blijft gaan en dat de schade hooguit bestaat uit het dumpen van 50.000Ltr kerosine boven de Noordzee om terug te keren naar Schiphol om een paar kapotte fanbladen te vervangen.
Komt die kist ook nog eens retour en kunnen we ook weer een leuke plaat schieten als het toestel op de baan staat! Brandweer op de baan die een motor checkt, geweldige foto!
Natuurlijk vind ik het ook leuk om een mooie foto te maken, maar ik doe dat liever veilig op mijn vakantie bestemming.
Nu zeg ik natuurlijk niet dat de spotters de oorzaak zijn van de bird-hits op Schiphol, want er zijn natuurlijk ook spotters die geen tijd hebben om te eten, of hun broodje kroket in hun mond houden ipv het naast ze neer te gooien als uniek toestel komt landen.
Misschien een beetje zwaar en niet spotters vriendelijk, maar zeg nou zelf helemaal onzin is het niet, toch?
We hebben immers al een snack-kar en een Mc D's.
Dan kunnen we gezellig met ze alle langs de baan gaan kamperen, zodat wij onze etens resten kunnen delen met al die vriendelijk vogeltjes die daar ook aanwezig zijn.
Mensen... daar zijn ze niet meer bang voor, laat staan voor vliegtuigen.
Sterker nog ze vliegen er gewoon tegen aan of ze worden in een motor gezogen! Ach maakt niet uit, het is immers een droom van iedere spotter om die éne unieke plaat te schieten!
Een paar flinke kallen en een steekvlam achter de motor.
Mooier kan toch bijna niet?
Laten we vooral blijven duimen dat het allemaal goed blijft gaan en dat de schade hooguit bestaat uit het dumpen van 50.000Ltr kerosine boven de Noordzee om terug te keren naar Schiphol om een paar kapotte fanbladen te vervangen.
Komt die kist ook nog eens retour en kunnen we ook weer een leuke plaat schieten als het toestel op de baan staat! Brandweer op de baan die een motor checkt, geweldige foto!
Natuurlijk vind ik het ook leuk om een mooie foto te maken, maar ik doe dat liever veilig op mijn vakantie bestemming.
Nu zeg ik natuurlijk niet dat de spotters de oorzaak zijn van de bird-hits op Schiphol, want er zijn natuurlijk ook spotters die geen tijd hebben om te eten, of hun broodje kroket in hun mond houden ipv het naast ze neer te gooien als uniek toestel komt landen.
Misschien een beetje zwaar en niet spotters vriendelijk, maar zeg nou zelf helemaal onzin is het niet, toch?
- marco_buitenhuis
- Scramble Junior
- Posts: 242
- Joined: 25 Aug 2003, 16:19
- Location: Rijswijk
likki likki wrote:......heel verhaal......
Misschien een beetje zwaar en niet spotters vriendelijk, maar zeg nou zelf helemaal onzin is het niet, toch?
Ik denk juist dat de spotters/dagjesmensen het aantal birdstrikes verminderen omdat de vogels dan niet boven de baan naar voedsel zoeken maar ernaast
Zo te zien wordt hier de taxibaan bij Vracht Zuid / Romeo verlengd tot het begin van 06, en de baan zelf dus niet.Fogg wrote:Wat wordt er volgens dat kaartje met 250 meter verlengd... de Kaagbaan?
Dan krijgen we wel een soort St. Maarten terug lijkt me.
Peter
En waarom verlengen ze dan die taxibaan? De Kaagbaan wordt toch helemaal voor take off richting noorden en landen vanuit het noorden gebruikt? Waarom dan de taxibaan helemaal naar de kop.....?marco_buitenhuis wrote:Zo te zien wordt hier de taxibaan bij Vracht Zuid / Romeo verlengd tot het begin van 06, en de baan zelf dus niet.
Erwin
Volgens mij niet. Waarom moet er een taxibaan naar de zuidkop als er geen take offs naar het noorden kunnen, of als ze niet uit het noorden kunnen landen? Dat om de baan taxien zou kunnen, hoewel de taxibaan volgens mij dan een eind van de kop zou moeten komen, niet praktisch over de kop heen.....nose wrote:Volgens mij haal jij noord en zuid door elkaar, of niet?ehusmann wrote:En waarom verlengen ze dan die taxibaan? De Kaagbaan wordt toch helemaal voor take off richting noorden en landen vanuit het noorden gebruikt? Waarom dan de taxibaan helemaal naar de kop.....?
Erwin
Edit: Ah, er had nog een woordje niet tussen gemoeten..... NIET naar het noorden in mijn eerste mail
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
perhaps we can get a sort of 2nd panorama terrace above one of the cargo buildings! Isnt that an idea? Not all traffic is going to the Polderbaan! There must be some options to keep a place near the 24-06. And on the other side of the Kaagbaan you have a few fences where you can try to photograph, but thats not the best you can get!
- nose
- Scramble Junior
- Posts: 195
- Joined: 24 Mar 2006, 22:59
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: nose
- Location: Bergschenhoek, Netherlands
- Contact:
Het is je vergeven. En by the way, zo heel af en toe landt er wel een kist vanuit het noorden op de Kaagbaan hoor, maar da's er dan vaak eentje tussendoor en meestal props en die gaan er dan bij S2 al af. Een 06 take-off heb ik inderdaad ook nog nooit gezien.ehusmann wrote:Ah, er had nog een woordje niet tussen gemoeten..... NIET naar het noorden in mijn eerste mail
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
De N201 die momenteel nog meer dan volop in gebruik is en de aansluiting op de A4 geeft, zal worden omgelegd. Ook komen er direct aanpassingen om de verkeersproblematiek in de spitsuren deels op te lossen. Er zal waarschijnlijk wel een weg komen voor personeel om de Kaagbaan heen.Fogg wrote:Wat wordt er volgens dat kaartje met 250 meter verlengd... de Kaagbaan?
Dan krijgen we wel een soort St. Maarten terug lijkt me.
Peter
De busdienst die momenteel via het platform onder de Kaagbaan tunnel doorgaat, zal weer ophouden te bestaan (vanwege het veiligheids-aspekt).
Om deze mensen nog enigszins snel op SPL-Rijk te krijgen worden er dus mogelijkheden bekeken om deze via een soort dienstweg óm 06-24 heen te leiden.
Met de omlegging van de N201 lijkt de 'St Maarten' situatie dan ook niet te ontstaan.
Gr
Eric
Re: Uhhh leuke theorie
Het eerste (en tevens het enige) wat in me opkwam was: "wat een bullsh*t". Naast het feit dat dit kant noch wal raakt is het aantal birdstrikes niet explosief toegenomen door snackkarren of de McDonalds (indien wel, graag staven met feiten) en is het aantal kisten dat al brandend op de baan heeft gestaan door een birdhit ook op 1 hand te tellen in het afgelopen decennium.likki likki wrote:
Misschien een beetje zwaar en niet spotters vriendelijk, maar zeg nou zelf helemaal onzin is het niet, toch?