Was toch iets met >25 jaar uitgeschreven dacht ik?
BKE is uitgeschreven op 21nov03
BKN is uitgeschreven op 17jun08
BKR is uitgeschreven op 16may88
Was toch iets met >25 jaar uitgeschreven dacht ik?
In de basis klopt het, de regels zijn sinds kort:T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 17:39Was toch iets met >25 jaar uitgeschreven dacht ik?
BKE is uitgeschreven op 21nov03
BKN is uitgeschreven op 17jun08
BKR is uitgeschreven op 16may88
Check, daarom kan BKR wel en BKN niet.pjotrtje wrote: ↑17 Nov 2024, 10:38 In de basis klopt het, de regels zijn sinds kort:
1) als het vorige toestel met de registratie is vernietigd en niet meer in die vorm terugkomt kan de regi opnieuw gebruikt worden
2) als het vorige toestel langer dan 20 jaar is uitgeschreven kan de regi opnieuw gebruikt worden
(Source: ILenT)
In het verleden werden bij KLM de registraties eindigend op -Q en -X meestal gereserveerd voor de simulators
Het precieze weet ik niet maar het is een dermate groot iets dat Boeing moet komen en heel veel spullen ervoor mee moet nemen.patrick@tediek.com wrote: ↑18 Nov 2024, 15:47 Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de PH-BHE? Het toestel staat sinds 20 juni stil.
Volgens de bekende KLM-volger George Moore komt hij terug met een blauw dak. Er zou ook geen A321 of E2 komen met de Skyteam livery.
De Boeing AOG teams bestaan uit erg ervaren personeel, grotendeels leden van de IAM District 751 / W24 vakbond, die 52 dagen gestaakt hebben.robin27198 wrote: ↑18 Nov 2024, 20:30Het precieze weet ik niet maar het is een dermate groot iets dat Boeing moet komen en heel veel spullen ervoor mee moet nemen.patrick@tediek.com wrote: ↑18 Nov 2024, 15:47 Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de PH-BHE? Het toestel staat sinds 20 juni stil.
Ik heb inmiddels begrepen dat het toestel in een severe turbulence situatie terecht is gekomen tijdens de vlucht van SCL naar EZE. Ik ga er vanuit dat dit een airframe schade heeft opgeleverd aangezien ik boven lees dat men in afwachting is van Boeing. Als ik de data terug kijk op FR24, zie je een behoorlijke duikvlucht.747classic wrote: ↑19 Nov 2024, 11:01De Boeing AOG teams bestaan uit erg ervaren personeel, grotendeels leden van de IAM District 751 / W24 vakbond, die 52 dagen gestaakt hebben.robin27198 wrote: ↑18 Nov 2024, 20:30Het precieze weet ik niet maar het is een dermate groot iets dat Boeing moet komen en heel veel spullen ervoor mee moet nemen.patrick@tediek.com wrote: ↑18 Nov 2024, 15:47 Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de PH-BHE? Het toestel staat sinds 20 juni stil.
Daardoor was de technische support van Boeing niet beschikbaar.
Vertical Stabilizer stond paar weken geleden in zijn geheel langs de kist. Niet alledaagse klus.robin27198 wrote: ↑18 Nov 2024, 20:30Het precieze weet ik niet maar het is een dermate groot iets dat Boeing moet komen en heel veel spullen ervoor mee moet nemen.patrick@tediek.com wrote: ↑18 Nov 2024, 15:47 Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de PH-BHE? Het toestel staat sinds 20 juni stil.
...dit incident heeft er dan aardig ingehakt :Chr!s85 wrote: ↑21 Nov 2024, 09:16Vertical Stabilizer stond paar weken geleden in zijn geheel langs de kist. Niet alledaagse klus.robin27198 wrote: ↑18 Nov 2024, 20:30Het precieze weet ik niet maar het is een dermate groot iets dat Boeing moet komen en heel veel spullen ervoor mee moet nemen.patrick@tediek.com wrote: ↑18 Nov 2024, 15:47 Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de PH-BHE? Het toestel staat sinds 20 juni stil.
Date: Friday 21 June 2024
Time: 15:47 UTC
Type: Boeing 787-9 Dreamliner
Owner/operator: KLM Royal Dutch Airlines
Registration: PH-BHE
MSN: 38765/412
Location: near KOTNI, 165 km S of Mendoza - Argentina
Narrative:
KLM flight KL702, a Boeing 787-9 Dreamliner,
entered a zone of severe turbulence during the climb to cross 32500 feet.
The crew continued the flight and landed at the destination airport.