Klopt, de A320NEO krijgt de PH-AZ* registratie, en voor de A321NEO is de PH-AX* & PH-AY* gereserveerd.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 226
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AXS en PH-AYA zijn bezet, de rest is beschikbaar. AZ was ooit voor de (toen zeven) A350's bedoeld inderdaad.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gisteren en vandaag weer base training met PH-AXB in PIC en LGG.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BVD naar Malta als KL9861, onderhoud/schilderbeurt?
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-NXB is net naar ENS vertrokken. Dat is dan de vierde E295 in opslag.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er al iets meer bekend over de datums van aflevering van de B787-10?
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16026
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 746
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 08:08787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16026
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat weet ik niet eerlijk gezegd.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 08:08787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
De NXT zou vorige week komen maar die ging stuk. Dus zal ergens komende week wel verschijnen verwacht ik.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vraag mij af of de Boeing 787-10 PH-BKQ wel zal worden gebruikt. Al jaren gebruikt de KLM in de registratie reeksen de Q niet meer. Geen PH-BVQ bij de Boeing 777-300, bij de Boeing 747-400 geen PH-BFQ. Zelfs bij de DC-8 geen PH-DCQ. Ook bij de DC-9 geen PH-DNQ.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 08:08787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voorzover ik weet gaan de toestellen in de opslag als er bepaalde dingen met de motoren aan de hand zijn. Toen de eerste twee E295's gingen, werd gecommuniceerd dat het er geleidelijk meer zouden richting 2025. Toch kijkt KLM naar de aanschaf van meer E2's (ook 190's) dus ik neem aan dat er wel een plan ligt met uitzicht op een oplossing.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49 Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM meldt de registratie BKQ in eigen fleet overview dus weet zeker dat ze deze zullen gebruiken.
Ger wrote: ↑16 Nov 2024, 14:30Vraag mij af of de Boeing 787-10 PH-BKQ wel zal worden gebruikt. Al jaren gebruikt de KLM in de registratie reeksen de Q niet meer. Geen PH-BVQ bij de Boeing 777-300, bij de Boeing 747-400 geen PH-BFQ. Zelfs bij de DC-8 geen PH-DCQ. Ook bij de DC-9 geen PH-DNQ.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.T7 wrote: ↑16 Nov 2024, 08:08
787-10:
PH-BKO 42504 expected dec24
PH-BKP 42507 expected feb25
PH-BKQ 42505 expected apr25
PH-BKR 42494 expected may25
PH-BKS 42502 expected jul25
A321:
PH-AXC 12238 expected dec24
PH-AXD 12254 expected dec24
PH-AXE 12473 expected mar25
PH-AXF 12472 expected mar25
PH-AXG 12445 expected mar25
PH-AXH 12532 expected apr25
PH-AXI 12600 expected may25
PH-AXK 12664 expected jul25
ERJ195E2:
PH-NXT 19020153 expected nov24
PH-NXU 19020156 expected 16nov24
PH-NXV 19020158 expected nov24
PH-NXW 19020161 expected nov24
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het plan ligt er idd maar de motorfabrikant heeft geen capaciteit om alle motoren wereldwijd aan te passen momenteel. Het vermoeden is dat alle KLM toestellen binnen 15 maanden weer zullen vliegen.
Inkjet wrote: ↑16 Nov 2024, 14:36Voorzover ik weet gaan de toestellen in de opslag als er bepaalde dingen met de motoren aan de hand zijn. Toen de eerste twee E295's gingen, werd gecommuniceerd dat het er geleidelijk meer zouden richting 2025. Toch kijkt KLM naar de aanschaf van meer E2's (ook 190's) dus ik neem aan dat er wel een plan ligt met uitzicht op een oplossing.patrick@tediek.com wrote: ↑16 Nov 2024, 10:49 Een vraag mbt de ERJ’s. Deze maand worden vier toestellen toegevoegd. Betekent dit dat er meer toestellen richting Twente vertrekken voor opslag? Deze week zijn er twee toestellen overgevlogen vanuit Brazilië en één toestel naar Twente voor opslag.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BKQ is wel bijzonder maar niet uniek. Er is immers ook een BGQ. BKR is wel bijzonder want aanvankelijk konden BKB/E/N/R/T niet gebruikt worden omdat eerdere registraties nog niet verlopen waren. Als BKR nu wel mag, waarom dan BKN. niet Mogelijk andere verloopdatum?