Iemand91 wrote: ↑21 Feb 2022, 19:14
Iemand nog interesse in een nieuwe lijst/overzicht of wordt dat gezien als topic-vervuiling?
Ok, duurde even
...
Oude livery:
737-700: -BGT, -BGX
737-800: -BXY,
737-900: geen
A330-200: -AOC
A330-300: geen
777-200: geen
777-300: geen
Nieuwe "dolphin" livery:
E175: alle 17
E190: alle 30
E195-E2: alle 11
737-700: -BGF, -BGG, -BGH, -BGI, -BGK, -BGL, -BGM, -BGQ,
737-800: -BXA, -BXB, BXC, -BXD, -BXE, -BXF, -BXG, -BXH, -BXI, -BXK, -BXL, -BXM, -BXN, -BXU,-BXV, -BXW, -BXZ, -BGA, -BGB, -BGC, -BCA, -BCB, -BCD, -BCE, -HSD, -HSE, -BCG, -BCH, -BCK, -BCL
737-900: -BXP, -BXR, -BXS, BXT
A330-200: -AOA, -AOB, -AOD, -AOE, -AOF
A330-300: alle 5
777-200: alle 15 (-BQF, -BQH, BQI, -BQK, BQL, BQM, -BQN Asia livery)
777-300: alle 14 (-BVB, -BVC Asia livery) behalve -BVD
787-9: alle 13
787-10: alle 5
747-400ERF: alle 3
Speciale liveries:
E190 PH-EZX Skyteam
737-900 PH-BXO Skyteam
787-10 PH-BKA KLM 100 years
777-300 PH-BVA OrangePride
777-300 PH-BVD Skyteam
Wordt momenteel omgespoten/onderhoud (buiten NL):
737-800 PH-BCL @ NWI sinds 21 april 2020 voor ?
Stored @ Schiphol (toestellen die niet meer in de vloot terugkomen):
WFU:
A330-200 PH-AON (white livery, nu OE-LDV) , stored @ AMS sinds 17 november 2021
WFU en vertrokken (sinds de laatste lijst):
737-700 PH-BGU (white livery, had new livery), stored @ ILD 22 Dec 2021
A330-200 PH-AOM (dolphin livery), stored @ WOE sinds 26 juli 2021
Nog te leveren (met new livery):
787-10 -BKH (@ Charleston), -BKI (@ San Antonio), -BKK (@ Charleston sinds 17 februari 2022), -BKM (white livery, @ Charleston)
Veranderd sinds vorige lijst:
E195-E2 PH-NXH (25 feb), -NXI (24 maart), -NXJ (6 april), -NXK (20 april) geleverd.
737-700 PH-BGU (white livery, had new livery), stored @ ILD 22 Dec 2021
737-800 PH-BXN (repaint in dolphin livery @ NWI 21 februari - 02 maart 2022)
737-800 PH-BCD (repaint in dolphin livery @ NWI 2 - 11 maart 2022)
A330-200 PH-AOB (repaint in dolphin livery @ MLA 16 - 31 december 2021)
A330-300 PH-AKD (repaint in dolphin livery @ DUB 14 - 27 maart 2022)
A330-300 PH-AKF (repaint in dolphin livery @ MLA 2 - 15 januari 2022)
777-200 PH-BQC (repaint in dolphin livery @ MLA 20 januari - 2 februari 2022)
777-200 PH-BQO (repaint in dolphin livery @ MLA 2 - 15 februari)
777-200 PH-BQP (repaint in dolphin livery @ MLA 15 - 28 februari)
777-300 PH-BVI (repaint in dolphin livery @ MLA 15 - 28 maart)
777-300 PH-BVK (repaint in dolphin livery @ MLA 2 - 13 maart)
Mij opgevallen/onbekend:
E190 PH-EZL @ WAW sinds 10 april 2022
737-700 PH-BGG, -BGH, -BGM en -BGQ vliegen sinds begin deze week voor Transavia.
A330-200 PH-AOC naar Jakarta geweest voor ? (21 december 2021 - 3 februari 2022)
A330-300 PH-AKD naar Jakarta geweest voor ? (31 oktober 2021 - 23 december 2021), landing gear wissel @ WOE (7 feb 2022 - 5 maart 2022)
A330-300 PH-AKE @ Schiphol sinds 9 februari 2022 na tailstrake in Calgary.
787-9 PH-BHE (wing repaint @ SNN 10 - 17 januari 2022) (ik heb mogelijk wel meer 787's wing repaints gemist sinds laatste lijst)
787-9 PH-BHH staat op Schiphol sinds 10 april.
2 van de 3 ex-KLM 747-400M's zijn weer actief.
PH-BFV AMS-LETL 15 maart 2021 | LETL-MRS-SHJ 16-17 juni 2021 as VQ-BWM | SHJ-DWC 3 februari 2022 | delivery to JetOneX 5 februari 2022 |
first in service DWC-MST 6 februari 2022.
PH-BFW AMS-TLV 18 januari 2021 | delivery to Longtail Aviation 30 oktober 2021 | TLV-STN 30 oktober 2021 as VQ-BWL | STN-MST 24 februari 2022 | first in service MST-JFK 24 februari 2022
De 3e PH-BFT staat nog altijd in Kansas sinds 7 december 2020 (AMS-ORD-MCI), nog altijd op zelfde plek in de hangar.
Naast deze 3 en -BFB bij het Corendon hotel zijn alleen de 6 747-400's in Mojave nog over (-BFD, -BFK, -BFL, -BFN, -BFS, -BFY).
Die worden overigens regelmatig verplaatst over het terein.
De rest is allemaal gesloopt, -BFH in Teruel is de tot nu toe laatst gesloopte; die werd op 21/22 oktober naar het sloopgedeelte gebracht.
Notes:
- Vorige lijst hier:
https://www.scramble.nl/community/messa ... 1#p1013701
- Zaken als cabin refit e.d. (PH-BCA, -BCD, -BCL, -BXZ, -BXV?) noem ik niet op, want daar heb ik geen enkel zicht op. (letterlijk en figuurlijk)
- De nog te leveren toestellen zijn gebouwd en hebben de livery (deels); dus nog te bouwen toestellen zijn niet genoemd.
- Ik *geloof* dat ik het zo goed en compleet heb, echter heb ik mij in het verleden helaas nog wel eens in vergist of typfout
,
dus correcties altijd welkom.