KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het is een custom versie van Universal Sans ben ik achter gekomen via de website van KLM.
Weet iemand wat de status is van PH-NXB/C/H? ze hebben al gemiddeld drie maanden niet meer gevlogen. Ik las dat het motorprobleem zou zijn opgelost?
Travel well
waterput reizen?
waterput reizen?
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Vandaag is de PH-BGQ naar Chateauroux in Frankrijk gevlogen, waarschijnlijk voor opslag of gewoon een trainingsvlucht
https://fr24.com/data/aircraft/ph-bgq#34c43882
- niekkie
- Scramble Master
- Type of spotter: Civiel/Regi
Trainingflyer11_ wrote: ↑14 Apr 2024, 13:25 Vandaag is de PH-BGQ naar Chateauroux in Frankrijk gevlogen, waarschijnlijk voor opslag of gewoon een trainingsvlucht
- Keith 747-400
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civil
Ondertussen weer terug op Schipholflyer11_ wrote: ↑14 Apr 2024, 13:25 Vandaag is de PH-BGQ naar Chateauroux in Frankrijk gevlogen, waarschijnlijk voor opslag of gewoon een trainingsvlucht
Regards,Keith
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
Als je even kijkt op bv Flightradar dan zie je dat het toestel diverse touch and go’s heeft gemaakt en weer is terug gevlogen naar Amsterdam. Het waren de eerste landingen voor een aantal aankomende FO’s.niekkie wrote: ↑14 Apr 2024, 13:29Trainingflyer11_ wrote: ↑14 Apr 2024, 13:25 Vandaag is de PH-BGQ naar Chateauroux in Frankrijk gevlogen, waarschijnlijk voor opslag of gewoon een trainingsvlucht
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: KsH
De Inaugural vlucht voor de PH-AXA is verplaatst naar 16 september.
Ik had geboekt voor 26 augustus voor deze eerste vlucht, maar (*helaas) ga ik nu met de 737-800...
(*Ook leuk natuurlijk, maar het idee van deze dag was om met de eerste A321N vlucht mee te gaan).
Wegens de kosten alleen een gewoon ticket kunnen boeken en niet een flexibele....
Ik had geboekt voor 26 augustus voor deze eerste vlucht, maar (*helaas) ga ik nu met de 737-800...
(*Ook leuk natuurlijk, maar het idee van deze dag was om met de eerste A321N vlucht mee te gaan).
Wegens de kosten alleen een gewoon ticket kunnen boeken en niet een flexibele....
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
Dat is balen.. Misschien hopelijk voor jou dat het evt slecht weer is (zoals vandaag) die dag en dat er vluchten waaronder je 737 vlucht geannuleerd wordt en je een nieuwe vlucht mag boeken....KLMSafetyHerald wrote: ↑15 Apr 2024, 11:23 De Inaugural vlucht voor de PH-AXA is verplaatst naar 16 september.
Oef, en wellicht wordt die datum weer verschoven. Het is héél aantrekkelijk om een ticket te kopen, maar ik kijk nog even de kist uit de boom.KLMSafetyHerald wrote: ↑15 Apr 2024, 11:23 De Inaugural vlucht voor de PH-AXA is verplaatst naar 16 september.
Weet trouwens niet wat je hebt betaald, maar als je canceled dan krijg je iig je taxes terug(+/- 80 euro).
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: KsH
Ik ga gewoon vliegen, anders is het ook grotendeels weggegooid geld. Maken er gewoon een leuk dagje van, de terugvlucht hadden we ook in de avond gepland (E175) zodat we op ons gemak de stad in konden.
En wellicht wordt het weer aangepast of teruggedraaid, we zullen zien
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Weet iemand eigenlijk of de PH-BXY nog een keer omgespoten gaat worden in de nieuwe kleuren? Dat is zo te zien nog de enige machine in de oude kleuren
Volgens mij is de oorzaak gevonden en ook de herstelwijze. Nu heeft P&W alleen nog geen capaciteit om alle motoren met issues snel te helpen. De mij bekende recente gegevens zeggen dat het een half tot driekwart jaar kan duren voor een motor hersteld is en weer aan een vleugel gehangen kan worden.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Gietje
- Scramble Master
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Ik zag vandaag ook een E175 ingepakt staat op Oost naast de PH-NXB, volgens mij de PH-EXG.
Weet iemand waarom KLM deze maand al 3x een A330 naar Brussel heeft gestuurd? 's Ochtends heen en de volgende dag aan het eind van de middag/begin van avond weer terug naar Amsterdam? Vandaag bijvoorbeeld PH-AOD. Onderhoud?