KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 747
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Je zou ook kunnen kijken of de luchtmacht een paar A330’s kunne inzetten. Dan hebben de mannen en vrouwen gelijk weer een paar vlieguren.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Of, beter nog, Global Airlines de eerste vluchten te laten doen met hun ‘nieuwe’ A380, heb je maar twee vluchten nodig!
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zou ook kunnen, als het om nood gaat moet de regering de luchtbrug opzetten, maar doen ze niet.... Vakantie is voor hun erg belangrijk in deze tijd.patrick@tediek.com wrote: ↑23 Jul 2023, 16:22 Je zou ook kunnen kijken of de luchtmacht een paar A330’s kunne inzetten. Dan hebben de mannen en vrouwen gelijk weer een paar vlieguren.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Om aan al dat gespeculeer,een einde te maken komende nacht 0100lt komt OY-RUZ A320 Danish Air Transport,voor Corendon uit Rhodos
@credit T7
@credit T7
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
A330-200 PH-AOD is vanmorgen teruggekomen vanuit Bordeaux.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het valt mij op dat 15 van de 16 toestellen 195-E2's weer operationeel zijn. Alleen NXM vliegt niet. Een nieuw record!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nou, gisteren moest de NXE retour AMS kort na vertrek en vandaag de NXA. De -K en de -H staan ook alweer een weekje aan de grond.
Maar gemiddeld genomen is het aantal toestellen dat vliegt wel aan het stijgen.
Maar gemiddeld genomen is het aantal toestellen dat vliegt wel aan het stijgen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-a330sKLM heeft besloten om langer door te vliegen met de Airbus A330’s. In 2019 gaf de vorige CEO, Pieter Elbers, nog aan dat de toestellen uiterlijk in 2025 weg zouden zijn en dat KLM dan over zou gaan naar een volledige Boeing 787/777-widebodyvloot. Volgens de nieuwste planning gaan de laatste A330’s pas in 2029 weg, zo is de bonden te kennen gegeven.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op een collega forum lees ik dat er waarschijnlijk meer 330 bij gaan komen.
vind ik best wel opmerkelijk aangezien ze eerst deden uitfaseren nu blijven tot uiterlijk 2029 en dan ook nog extra.
is het niet handiger om 2dehands 787 te leasen...?
vind ik best wel opmerkelijk aangezien ze eerst deden uitfaseren nu blijven tot uiterlijk 2029 en dan ook nog extra.
is het niet handiger om 2dehands 787 te leasen...?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
777-200 PH-BQP heeft gisteren bij Paris XCR wat rondgevlogen.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 747
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De KLM moet de komende tijd toch investeren in de A320 typerating voor hun piloten. En als je dan toch bezig bent, kan je net zo goed de A330 meenemen. En laat de stap naar de A350 dan opeens ook erg klein zijn....
Iets zegt me dat KLM hier aan het voorsorteren is op de komst van de A350 pax.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 747
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het lijkt me wel lastig om eventjes aan A330's te komen. Nieuwe lijkt me uitgesloten want ze hebben geen slots. Ik heb niet of AF deze nog heeft. Dan moet je de vliegers gaan omscholen en een A320 is toch anders dan een A330 of A350.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
van A320 naar A330 kost slechts 7 dagen:patrick@tediek.com wrote: ↑01 Aug 2023, 14:15 Het lijkt me wel lastig om eventjes aan A330's te komen. Nieuwe lijkt me uitgesloten want ze hebben geen slots. Ik heb niet of AF deze nog heeft. Dan moet je de vliegers gaan omscholen en een A320 is toch anders dan een A330 of A350.