KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Speciaal voor Moffel... Naar aanleiding van ArkeFly topic
KLM0744 uit Lima vandaag DIK vertraagd
Komt maar liefts 2 uur later aan op AMS....
Je zou er maar in zitten
Hopelijk is de boodschap duidelijk zo.
Niels.
KLM0744 uit Lima vandaag DIK vertraagd
Komt maar liefts 2 uur later aan op AMS....
Je zou er maar in zitten
Hopelijk is de boodschap duidelijk zo.
Niels.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3416
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik stel voor dat we een apart "absurde hoeveelheid vertraging" topic instellenB767-300ER wrote:Speciaal voor Moffel... Naar aanleiding van ArkeFly topic
KLM0744 uit Lima vandaag DIK vertraagd
Komt maar liefts 2 uur later aan op AMS....
Je zou er maar in zitten
Hopelijk is de boodschap duidelijk zo.
Niels.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Alles boven de 2 uur
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heel graag!Gietje wrote:Ik stel voor dat we een apart "absurde hoeveelheid vertraging" topic instellenB767-300ER wrote:Speciaal voor Moffel... Naar aanleiding van ArkeFly topic
KLM0744 uit Lima vandaag DIK vertraagd
Komt maar liefts 2 uur later aan op AMS....
Je zou er maar in zitten
Hopelijk is de boodschap duidelijk zo.
Niels.
Dan is dat een topic wat ik in ieder geval niet hoef te lezen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje,
ik las net op Skyteam wikipedia bij de livery's dat er een Klm Md-11 in Skyteam kleuren aan komt.
Kan iemand dat bevestigen aangezien ze over een paar jaar weggaan die Md-11's.
Mvg,
Ronald.
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTeam
Ik heb een vraagje,
ik las net op Skyteam wikipedia bij de livery's dat er een Klm Md-11 in Skyteam kleuren aan komt.
Kan iemand dat bevestigen aangezien ze over een paar jaar weggaan die Md-11's.
Mvg,
Ronald.
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTeam
Flown in: 737,738,A319,A320,A321
- wild weasel
- Scramble Addict
- Posts: 1455
- Joined: 27 Jul 2010, 02:40
- Type of spotter: picked up my old hobby!
- Subscriber Scramble: wild weasel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als dat zo is, awesome!!!mrbean wrote:Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje,
ik las net op Skyteam wikipedia bij de livery's dat er een Klm Md-11 in Skyteam kleuren aan komt.
Kan iemand dat bevestigen aangezien ze over een paar jaar weggaan die Md-11's.
Mvg,
Ronald.
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTeam
Shoot first, edit later!
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ach weer eens wat anders, doet mij denken aan de DC10 van NW in het hybride schema. Some liked it, some hated it. En de DC-10's waren toen ook al aardig op leeftijd. Maar van mij mag het hoor, een MD-11 in Skyteam-c/s
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het LIJKT mij vrij stug. Daarbij is een wiki iets wat iedereen zelf kan veranderen
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Normaal worden de toestellen na afloop van een D-check gespoten, dan is het dus een relatief kleine moeite om hem grijs/zilver te spuiten ipv blauw.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
en juist daarom denk ik dat het niet gebeurd... Als ik het goed heb gaan ze er allemaal voor hun volgende D-check uit.....
(of was dat nou de C-check)
(of was dat nou de C-check)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als je weet dat het MTOW van een A330-200 al 233 ton is, dan gaan mijn haren nu al overeind staan van bovenstaand gewicht, wetende dat er enige tientallen extra stoelen in een -300 staan t.o.v. een -200. Extra stoelen is extra gewicht, dus met een dusdanig laag MTOW betekent dit een zeer beperkte range!Starbucks wrote:Airbus gaat van zijn A330-300 een variant aanbieden met een hoger MTOM van 235t, volgens het artikel zouden er deliveryslots vanaf Q1 2012 beschikbaar komen.
Misschien hoort KLM bij een van de eerste klanten voor deze variant.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... range.html
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee, het is inderdaad de D-check, en de eerste (PH-KCA/KCB) zijn weer aan de beurt in het begin van 2014.B767-300ER wrote:en juist daarom denk ik dat het niet gebeurd... Als ik het goed heb gaan ze er allemaal voor hun volgende D-check uit.....
(of was dat nou de C-check)
Maarrrrrrrr, ze zijn op dit moment nog niet allemaal in de D-check geweest, dus wie weet gebeurt het nog
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De −300 is dan ook de basisversie van de A330 gelanceerd in 1987 met eerste levering in 1994, de −200 is een verkortte longer range versie met "hetzelfde" MTOM en is gelanceerd in 1995 met eerste levering in 1998.Bennie wrote:Als je weet dat het MTOW van een A330-200 al 233 ton is, dan gaan mijn haren nu al overeind staan van bovenstaand gewicht, wetende dat er enige tientallen extra stoelen in een -300 staan t.o.v. een -200. Extra stoelen is extra gewicht, dus met een dusdanig laag MTOW betekent dit een zeer beperkte range!Starbucks wrote:Airbus gaat van zijn A330-300 een variant aanbieden met een hoger MTOM van 235t, volgens het artikel zouden er deliveryslots vanaf Q1 2012 beschikbaar komen.
Misschien hoort KLM bij een van de eerste klanten voor deze variant.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... range.html
Je levert dus capaciteit van de −300 in voor meer peut en dus meer bereik.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-KCC is terug sinds 6-3-11. Op dezelfde dag is PH-KCD naar Xiamen gevlogen voor de D-check. Over 6 weken wordt KCD verwisseld met KCG. Dat is voorlopig de laatste van het treintje KL MD11's D-checks. KCG is eind mei gereed dus uiterlijk dan weten we het!
Bennie wrote:Nee, het is inderdaad de D-check, en de eerste (PH-KCA/KCB) zijn weer aan de beurt in het begin van 2014.B767-300ER wrote:en juist daarom denk ik dat het niet gebeurd... Als ik het goed heb gaan ze er allemaal voor hun volgende D-check uit.....
(of was dat nou de C-check)
Maarrrrrrrr, ze zijn op dit moment nog niet allemaal in de D-check geweest, dus wie weet gebeurt het nog
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tijdens de halfjaar cijfer presentatie in november had Hartman het er nog over dat het uitfaseren in 2014 gaat beginnen, mocht dat nog steeds zo zijn zie ik dus geen D-Check/HMV meer komen.
Bijbehorend Parool artikel:
http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONO ... -uit.dhtml
Bijbehorend Parool artikel:
http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONO ... -uit.dhtml