New flight-id KLM (and others)

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Key wrote:
3. Je raadt het al inmiddels: niet dus, en B767 meldde dat ook al. Maar Marco kon alleen zoeken op regi en vond dus telkens twee vluchten, omdat al die kisten er twee maakten op die ochtend.
B767-300ER wrote:KLM11B KL1470 AMS-CPH
KLM12V KL1127 CPH-AMS
Kleine correctie, de 11B is de 1127, en de 12V is de 1128.

Erik
Hoi Erik/Hans/Marco

Zowel de KL11B als de KL12V werden gevlogen door de PH-BGB.
Ik heb idd de inbound en de outbound omgedraaid zie ik voor deze kist...
Waarvoor mijn excuses

1 ding vind ik echter wel vreemd.

De KLM12V werd gevlogen door de PH-BGB,
Was een inbound flight....
De inbound flight die deze kist uitvoerde werd door Marco gepost als
0840 0823A KL1470 #GLA D57 D57 73H PHBGB, aankomst Schiphol

En dus niet als de KL1128 uit CPH...

Wat is nu juist? Of begrijp ik het nu niet meer?

Greetz
Hans Biere
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 266
Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox

Post by Hans Biere »

Key wrote:Wat is nu juist? Of begrijp ik het nu niet meer?
Hallo,

Zoals ik het heb begrepen is de PH-BGB, VOORDAT aan de slag naar CPH werd begonnen, eerder die ochtend binnen gekomen uit GLA.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Hans Biere wrote:
Key wrote:Wat is nu juist? Of begrijp ik het nu niet meer?
Hallo,

Zoals ik het heb begrepen is de PH-BGB, VOORDAT aan de slag naar CPH werd begonnen, eerder die ochtend binnen gekomen uit GLA.
Klopt, maar wanneer heb jij dat call sign 12v dan opgevangen?
voor de 11b of ruim 3 uur na de 11b?
je post was rond 1030 in de morgen, dus moet voor die tijd geweest zijn. de slag naar CPH werd pas om 1014A begonnen door de BGB, dus kan dan nooit voor 1030 weer terug zijn...

Dus, de 12V was voor 1030 geweest, en de enigste inbound was toen uit GLA (kl1470), (volgens post Marco) maar Key heeft het over de KL1128
Last edited by B767-300ER on 19 Jul 2008, 15:52, edited 1 time in total.
Hans Biere
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 266
Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox

Post by Hans Biere »

B767-300ER wrote:Klopt, maar wanneer heb jij dat call sign 12v dan opgevangen? voor de 11b of ruim 3 uur na de 11b?
Hoi,

Dat laatste inderdaad. Zo'n 3 uur na de 11B.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Hans Biere wrote:
B767-300ER wrote:Klopt, maar wanneer heb jij dat call sign 12v dan opgevangen? voor de 11b of ruim 3 uur na de 11b?
Hoi,

Dat laatste inderdaad. Zo'n 3 uur na de 11B.
Oke dan snap ik waarom het KL1128 moet zijn.
Het tijdstip van je post verwarde me een beetje!

Samen komen we er wel uit :wink:

greetz
Hans Biere
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 266
Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox

Post by Hans Biere »

B767-300ER wrote:Het tijdstip van je post verwarde me een beetje!
Je hebt helemaal gelijk, het is ook verwarrend en sorry daarvoor.

Mijn oorspronkelijk posting was inderdaad veel eerder. Maar omdat er toch nog geen reacties waren heb ik o.a. de 12V er veel later d.m.v. de edit-functie bijgezet.

Wellicht had ik dat er beter even bij kunnen vermelden. Nogmaals sorry voor de verwarring.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

op naar je volgende vragen :wink:
Hans Biere
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 266
Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox

Post by Hans Biere »

Hoi,

Nou, daar komen er dan weer een: vanmiddag duikelden deze op:

Flight-id= Reg= On screen= Flighttype= Type of a/c=

KLM11M= PH-BXE= 15:21 LT= OUTBOUND= B738=
KLM469J= PH-KZF= 17:18 LT= OUTBOUND= F70=

En wederom alvast bedankt voor de hulp!
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Hans Biere wrote:
KLM11M= PH-BXE= 15:21 LT= OUTBOUND= B738=
1455 1507 KL1711 @MAD D7 D63 73H PH-BXE
Last edited by B767-300ER on 19 Jul 2008, 18:10, edited 1 time in total.
Hans Biere
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 266
Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox

Post by Hans Biere »

B767-300ER wrote:1455 1507A KL1711 @MAD D7 D63 73H PH-BXE
Heel fijn!

Die daarna, had je die gezien? Had ik er later bijgezet. Het is de eerste KLM flight-id met 3-cijfers en 1-letter die ik zie...
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

het inbound/outbound mag je weglaten. oneven is outbound, even is inbound.. heb hem idd gezien, maar weet hem niet zeker

Of KL 1511 naar Norwich of KL1731 Brussels

wellicht dat Gatso (Marco) of andere hier een antwoord op weet?
Last edited by B767-300ER on 19 Jul 2008, 18:09, edited 1 time in total.
Hans Biere
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 266
Joined: 12 Feb 2008, 20:56
Type of spotter: AirNav RadarBox

Post by Hans Biere »

B767-300ER wrote:heb hem idd gezien, maar weet hem niet zeker

Of KL 1511 naar Norwich of KL1731 Brussels

wellicht dat Gatso (Marco) of andere hier een antwoord op weet?
Dank! Dan hou ik het voorlopig op BRU. Ze vloog duidelijk een zuidelijke koers, richting België.

Vluchten richting UK gaan doorgaans direct richting Noordzee (Valko of Bergi) en dat was hier duidelijk niet het geval.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12305
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

Hans Biere wrote: KLM469J= PH-KZF= 17:18 LT= OUTBOUND= F70=
En wederom alvast bedankt voor de hulp!
1640+ 1702A KL1887 @NUE B23 B62 F70 PHKZF...eet smakelijk voor zometeen :chips:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Re

Post by B767-300ER »

gatso76 wrote:1640+ 1702A KL1887 @NUE B23 B62 F70 PHKZF...eet smakelijk voor zometeen
De "A" achter 1702 staat voor "airborne" ?
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12305
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re: Re

Post by gatso76 »

B767-300ER wrote:De "A" achter 1702 staat voor "airborne" ?
Nee, ABD, Actual Block Departure (time)...het begin moment van push-back dus dat de kist van de gate/parkeerplaats wordt geduwd.
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”