KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
uitbreiding op korte termijn gebeurd mi al door de komst van de 3x333. De 772 capaciteit die daarmee vrij komt zal wellicht dan ingezet gaan worden naar de groeimarkten.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor KLM is dat inderdaad uitbreiding, maar die zijn ook nodig om ervoor te zorgen dat een aantal Martinair routes kunnen worden overgenomen. Niet helemaal 1-op-1 (wat meteen mijn vorige bericht bevestigt), maar wel grotendeels.
Erwin
Erwin
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Laatste berichten betreffende de laatste uitfaseringen van de MD11 waren toch dat deze frames in 2014 het veld zouden gaan ruimen ? Betekent dus toch dat men wel wil beginnen met de 1 op 1 vervangingen van deze vloot. En of dat nu met de 330 of met de T7 is laat ik even in het midden
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zie mijn post een pagina terug. Keuze is gevallen op de 333. 773 is veel te grootErikFB wrote:Laatste berichten betreffende de laatste uitfaseringen van de MD11 waren toch dat deze frames in 2014 het veld zouden gaan ruimen ? Betekent dus toch dat men wel wil beginnen met de 1 op 1 vervangingen van deze vloot. En of dat nu met de 330 of met de T7 is laat ik even in het midden
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ging mij niet specifiek om de 772 of 773. Wat ik mij wel afvraag is of de vrachtcapaciteit welke nu gebruikt wordt met de MD11 ook haalbaar is met de 330 en zo ja, is de verhouding vracht / pax wel reeel voor de 330
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
A333 heeft ruimte voor 11 grote palets als ik het mij goed herinner, dit zou er 1 minder zijn dan de MD11.ErikFB wrote:Ging mij niet specifiek om de 772 of 773. Wat ik mij wel afvraag is of de vrachtcapaciteit welke nu gebruikt wordt met de MD11 ook haalbaar is met de 330 en zo ja, is de verhouding vracht / pax wel reeel voor de 330
[ Post made via Mobile Device ]
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat zal vast kloppen, al wordt er dan wel flink op het vliegbereik ingeleverd. Zoals al eerder vermeld, het meest voor de hand liggend is dat de 333 sommige relatief korte routes (6 - 8 uur) van de MD11 en T7 zal overnemen. Daar is de 333 op z'n best.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
.. Nou .. nee .. iets van 11 pallets gaat niet kloppen ..
We hebben het over MD-11 dan wel A330-300 in passagiersversie, vrachtversies van 11-12 lowerdeck pallets zijn dan niet reëel.
Definitieve versies voor KLM zijn nog niet bekend maar in de lijn van verwachting zullen MD-11 en A330-300 vrijwel gelijk zijn, of iets minder voor de A330-300.
Met een volle bak met passagiers zijn toch minimaal 6 containers nodig, eerder 8 a 9.
Dat is maximaal voor de vracht 8 pallets, maar eerder 7-6. ( Delta A330-300's vervoeren meestal 5 pallets, in een enkel geval 6 )
( voor sommige KL bestemmingen zijn er al gauw tegen de 16 containers of meer nodig, en blijven er maximaal 4-5 pallets over).
Dus of het een A330-300 of een MD-11 is, vrachtcapaciteit blijft afhankelijk van de bestemming en de passagiers .
Wel is zoals eerder aangegeven een A330-300 geen krachtpatser die dat ook maar even meeneemt.
Als het dan een beetje tegen zit, is de vrachtcapaciteit in gewicht minimaal.
Ciao
We hebben het over MD-11 dan wel A330-300 in passagiersversie, vrachtversies van 11-12 lowerdeck pallets zijn dan niet reëel.
Definitieve versies voor KLM zijn nog niet bekend maar in de lijn van verwachting zullen MD-11 en A330-300 vrijwel gelijk zijn, of iets minder voor de A330-300.
Met een volle bak met passagiers zijn toch minimaal 6 containers nodig, eerder 8 a 9.
Dat is maximaal voor de vracht 8 pallets, maar eerder 7-6. ( Delta A330-300's vervoeren meestal 5 pallets, in een enkel geval 6 )
( voor sommige KL bestemmingen zijn er al gauw tegen de 16 containers of meer nodig, en blijven er maximaal 4-5 pallets over).
Dus of het een A330-300 of een MD-11 is, vrachtcapaciteit blijft afhankelijk van de bestemming en de passagiers .
Wel is zoals eerder aangegeven een A330-300 geen krachtpatser die dat ook maar even meeneemt.
Als het dan een beetje tegen zit, is de vrachtcapaciteit in gewicht minimaal.
Ciao
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Maar dan zijn er nog steeds 11 grote pallet posities beschikbaar......
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoe belaadt de KLeM haar widebody's (ex combi's) meestal? Baggage in containers achterin (meestal belly's 3/4) en vracht op pallets voorin (belly's 1/2)?
Op de site van Scairbus staat een mooi diagram met de beladingsmogelijkheden. Voorin een 332 passen dus 4 standaard pallets, in een 333 passen er 6 van max 4626kg per stuk.
Link: http://www.airbus.com/fileadmin/media_g ... _Jan11.pdf
Op de site van Scairbus staat een mooi diagram met de beladingsmogelijkheden. Voorin een 332 passen dus 4 standaard pallets, in een 333 passen er 6 van max 4626kg per stuk.
Link: http://www.airbus.com/fileadmin/media_g ... _Jan11.pdf
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
.. Yep .. , niet veel anders dan bij Martinair76-er wrote: Baggage in containers achterin (meestal belly's 3/4) en vracht op pallets voorin (belly's 1/2)?
Maar bij voorkeur "wing box" , net voor- en net achter de vleugelsectie, containers meer voorin en helemaal achterin bij de deuren.
( Overigens heeft de KLM in de A330-200 meer containers dan op de Airbus site ( meest gebruikt 4 pallets en 2 ldc voorin, 13 ldc achterin )
( Delta heeft bij de A330-200/A330-300 een crewrest net achter de vleugelsectie , wat dus weer ten koste gaat van vracht/bagage ruimte )
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dus inzake vracht is de vervanging van de MD11 een achteruitgang als ik dit allemaal zo lees. Mag en kan ik hieruit dan concluderen dat er een eventuele vrachtdienst die kant uit zal gaan ?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zou het eerder een optimalisering noemen en geen achteruitgang. Met een MD11 (of T7) naar Tehran oid vliegen is mega-overkill qua performance, dat kan een 333 veel efficienter.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3416
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan je daar dan niet met een 332 heenvliegen?76-er wrote:Ik zou het eerder een optimalisering noemen en geen achteruitgang. Met een MD11 (of T7) naar Tehran oid vliegen is mega-overkill qua performance, dat kan een 333 veel efficienter.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Natuurlijk kan dat, maar de kosten per stoel/ton-kilometer van een -3 zijn een stuk lager dan van een -2. Bovendien is de capaciteit van een -2 een stuk lager dan van de MD11 en T7, en daar ging het even over. De -2 is echt optimaal op de lange stukken, dat de KLeM 'm daarvoor bijna niet gebruikt, tja, doorvoor moet je naast Amstelveen ook in Badhoevedorp (hoofdkwartier VNV) zijn.