KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Nlspot2003
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3054
Joined: 06 Sep 2003, 23:06
Location: Haarlem,Eham
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Nlspot2003 »

Het eindpunt van 2 ex Klm jumbo's.
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mipo72 »

Hoi,

Iemand nog gezien vanochtend 14-01-2011 op het S-platform een KLM 744 ERF met een main-gear pootje in het gras???.....
weet even alleen niet welke dit was.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

Staat op http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... &start=622: PH-CKC door een gebroken tow-bar (als die info klopt, natuurlijk).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3416
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

Nlspot2003 wrote:Het eindpunt van 2 ex Klm jumbo's.
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
Die staan al jaaaaaaaaaaaren op Mojave.
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
Yespur
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 102
Joined: 08 Mar 2010, 10:00
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: nee
Location: Utrecht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Yespur »

773 in aanbouw:

Image
KLM 777 by kpaekilo1, on Flickr
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

My pictures at Airliners.net
ten thije
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 184
Joined: 21 Apr 2003, 12:49
Location: Oeteldonk
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ten thije »

Misschien oud nieuws, maar ik had het hier in ieder geval nog niet gezien. KLM heeft een nieuwe serie registraties in gebruik genomen. Afgelopen zondag (de 9de) heb ik een B738 gezien met de registratie PH-BCA, de naam van de kist is "Flamingo".
User avatar
rené
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2218
Joined: 26 Dec 2004, 09:49
Subscriber Scramble: yes
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by rené »

User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

Gietje wrote:
Nlspot2003 wrote:Het eindpunt van 2 ex Klm jumbo's. http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
Die staan al jaaaaaaaaaaaren op Mojave.
Hij zegt ook niet dat dat niet zo is? Dat ze er al jaren staan klopt, maar toen werden ze nog niet gesloopt en dat is nu dus wel gebeurt. Of heb je ze al eerder in deze staat gezien?


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3416
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

SPL wrote:
Gietje wrote:
Nlspot2003 wrote:Het eindpunt van 2 ex Klm jumbo's. http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1008230
Die staan al jaaaaaaaaaaaren op Mojave.
Hij zegt ook niet dat dat niet zo is? Dat ze er al jaren staan klopt, maar toen werden ze nog niet gesloopt en dat is nu dus wel gebeurt. Of heb je ze al eerder in deze staat gezien?


Groeten Martijn
Ik wist niet zeker of hij slopen bedoelde, en dat zie ik nu in. Dat slopen is trouwens al een tijdje geleden begonnen.

Heb deze kist trouwens ook al in juli gezien, en toen waren er ook al een aantal deuren etc uit verdwenen. Meer kon ik niet zien vanuit de verte.
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Ik hoorde laatst dat KLM 'n nieuwe oorder voor de 777-300 gaat plaatsen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Volgens mij had Hartman al eerder beweerd dat er geen nieuwe 777 zouden komen omdat dat een achterhaald ontwerp zou zijn met de 787 en de 350 in aantocht...
Dus weet niet van wie je dat gehoord (denkt) te hebben...
All times are local times!

Regards, N.
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Beide nieuwe ontwerpen hebben de welbekende vertragingen. KLM/AF heeft voor deze type's nog geen enkele bestelling uitstaan en zullen achteraan in de rij aan moeten sluiten. Daarom zouden er nieuwe 777-300's komen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Tuurlijk. Lekker logisch ook. Je besteld 773's (423 pax!) omdat de 787(230 pax) nog even op zich laat wachten. Gewoon even kisten met 175 stoelen meer bestellen. Wat denk je zelf.
Nieuwe kisten die komen zullen ter vervanging zijn. De eerste kisten die vervangen worden zijn de M11(283 pax) deze ga je niet vervangen voor een 773 met (423 pax). Overigens is de keuze hiervoor al (bijna definitief) op de 333 gevallen. De 2e serie die vervangen wordt is de 74M(265 pax). Ook hier lijkt mij de 773 niet logisch. Hiervoor komt of de 788 en de 350 met gelijk liggende pax waarschijnlijk als eerste in aanmerking. Of KLM krijgt boeing zo gek de 748M certificeren..
Moraal van dit verhaal, 773 is zeer onwaarschijnlijk. Er zijn enkelt al 3x333 besteld ter uitbreiding.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:Volgens mij had Hartman al eerder beweerd dat er geen nieuwe 777 zouden komen...

Bijna goed, hij doelde daarbij specifiek op de -200ER.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

B767-300ER wrote:Tuurlijk. Lekker logisch ook. Je besteld 773's (423 pax!) omdat de 787(230 pax) nog even op zich laat wachten. Gewoon even kisten met 175 stoelen meer bestellen. Wat denk je zelf.
Nieuwe kisten die komen zullen ter vervanging zijn. De eerste kisten die vervangen worden zijn de M11(283 pax) deze ga je niet vervangen voor een 773 met (423 pax). Overigens is de keuze hiervoor al (bijna definitief) op de 333 gevallen. De 2e serie die vervangen wordt is de 74M(265 pax). Ook hier lijkt mij de 773 niet logisch. Hiervoor komt of de 788 en de 350 met gelijk liggende pax waarschijnlijk als eerste in aanmerking. Of KLM krijgt boeing zo gek de 748M certificeren..
Moraal van dit verhaal, 773 is zeer onwaarschijnlijk. Er zijn enkelt al 3x333 besteld ter uitbreiding.
Enige denkfout die je dan maakt is dat niet elke bestelling een vervanging van een andere kist hoeft te zijn én dat niet elke vervanging 1-op-1 hoeft te zijn. Het feit dat KLM 20 jaar geleden een 74M heeft gekocht omdat die toen het beste was, hoeft niet te zeggen dat een 1-op-1 vervanging nu nog steeds het beste is.
De toekomst voor KLM ligt in Azie, specifiek China, waar ze nu al nieuwe routes aan het openen zijn. Met de sterke groei daar kan het best zo zijn dat men al op korte termijn extra capaciteit verwacht nodig te hebben en die krijgt men niet van de nieuwe generatie vliegtuigen.

Is bovenstaande nu gebasseerd op kennis die ik heb van bestellingen van de KLM? Nee, het is alleen gebasseerd op de kennis dat de markt continu verandert en daarmee ook de behoefte van KLM. Het zou mij niet verbazen als KLM een paar extra B77W zal aanschaffen voor de grote mega order die iedereen verwacht. Sterker.... ik denk zelfs dat er nog extra 200ERs bij zullen komen....

Erwin
Image
Post Reply

Return to “'t Praethuys”