Lynx status

ImageImageForum for all military and civil movements and news on De Kooy airfield/Den Helder airport.

Forum rules
ImageImage
User avatar
tulip22
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 53
Joined: 29 Jan 2008, 15:16
Location: Sneek

Re: Lynx status

Post by tulip22 »

Otto wrote:
K-9 wrote:Weet iemand of er met de lynx nog dagelijks traingsvluchten gemaakt worden? grtz, rene

[ Post made via Mobile Device ]
Helaas geen dagelijkse vluchten maar af en toe vliegt er nog een. Agelopen dinsdag meen ik voor een avondvlucht. Aangezien het nu vakantieperiode is zal alles op een laag pitje staan. In augustus zullen er wellicht nog oefenvlucht(en) op het programma staan voor de reunie op 6 september. Verder komt in augustus naar verwachting ook de allerlaatste boordheli, 283, terug. Kennelijk heeft de lobby geholpen want volgens de berichten zal de allerlaatste Lynx vlucht op 15 september tijdens de Heldairshow plaatsvinden :(

dat laatste zou ik niet op rekenen! de laatste vlucht op de Kooy zal zijn met de reünie!!
User avatar
Otto
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6809
Joined: 30 Oct 2002, 20:02
Subscriber Scramble: Otto
Contact:

Re: Lynx status

Post by Otto »

tulip22 wrote:
Otto wrote:
K-9 wrote:Weet iemand of er met de lynx nog dagelijks traingsvluchten gemaakt worden? grtz, rene

[ Post made via Mobile Device ]
Helaas geen dagelijkse vluchten maar af en toe vliegt er nog een. Agelopen dinsdag meen ik voor een avondvlucht. Aangezien het nu vakantieperiode is zal alles op een laag pitje staan. In augustus zullen er wellicht nog oefenvlucht(en) op het programma staan voor de reunie op 6 september. Verder komt in augustus naar verwachting ook de allerlaatste boordheli, 283, terug. Kennelijk heeft de lobby geholpen want volgens de berichten zal de allerlaatste Lynx vlucht op 15 september tijdens de Heldairshow plaatsvinden :(

dat laatste zou ik niet op rekenen! de laatste vlucht op de Kooy zal zijn met de reünie!!
Daarom zet ik in op 6 september Tulip :D Ik heb voor mijn opmerking nog geen bevestiging kunnen vinden en als jij het zegt, weet ik genoeg :wink:
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3519
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Lynx status

Post by aviodromefriend »

Evertsen is expected to return at Den Helder this Saturday. Anyone that has some info about the return of 283 at De Kooy?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Otto
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6809
Joined: 30 Oct 2002, 20:02
Subscriber Scramble: Otto
Contact:

Re: Lynx status

Post by Otto »

aviodromefriend wrote:Evertsen is expected to return at Den Helder this Saturday. Anyone that has some info about the return of 283 at De Kooy?
Friday afternoon
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21942
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Lynx status

Post by Stratofreighter »

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=594203#p594203

Toch de Wereldhavendagen te Rotterdam dit jaar :?:
Monthly updates on FokkerNews.nl....
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21942
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Lynx status

Post by Stratofreighter »

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=598150#p598150

Een Lynx voor de traditiekamer te De Kooy, en ook eentje voor het museum te Soesterberg?

Volgens een marineman op Radio 1 dinsdagochtend 11 september zou minstens een Lynx ook voor technisch onderwijs gaan worden gebruikt,
de rest gaat (zeer waarschijnlijk) opgebroken worden voor onderdelen, vooral de gearbox'en/tandwielkasten en de motoren zouden (nog) interessant zijn voor buitenlandse partijen.

MOB Oudemolen is genoemd als "opslagplaats" voor de Lynx'en.
Monthly updates on FokkerNews.nl....
Post Reply

Return to “Den Helder-De Kooy”