Upgrade van Nikon D80 naar D7000

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
Post Reply
mikek1357
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 361
Joined: 16 Jun 2007, 21:06
Location: Leek, The Netherlands
Contact:

Upgrade van Nikon D80 naar D7000

Post by mikek1357 »

Hallo Allen,

Ik ben op dit moment nog lekker aan het schieten met mijn Nikon D80, maar ik merk langzaam dat ik pixeluitval krijg op mn sensor, ook na het flink boenen van de sensor.

Nu zit ik eraan te denken om de Nikon D7000 aan te schaffen. Wie schiet er al mee en wat zijn de voor en nadelen van deze camera, uiteraard op het gebied van luchtvaartfotografie.

Alvast dank,

Mike
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2127
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Upgrade van Nikon D80 naar D7000

Post by ErwinS »

Ik heb oa D80 en een D7000.
De D7000 is lastiger om jou persoonlijke juiste instelling op te krijgen. De D80 is veel makkelijker is mijn ervaring. Vooral de geavanceerde AF op de D7000 is een uitdaging af en toe.

Maar uiteindelijk als je de D7000 wat beter leert kennen kan je er hele fijne plaatjes mee schieten.
User avatar
wild weasel
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1455
Joined: 27 Jul 2010, 02:40
Type of spotter: picked up my old hobby!
Subscriber Scramble: wild weasel

Re: Upgrade van Nikon D80 naar D7000

Post by wild weasel »

Moet een goede camera zijn, je zou het eens kunnen vragen aan Charlie1 hier op scramble, die schiet met een 7000. Wat betreft de diversiteit aan instellingen, daar zou ik me niet door laten weerhouden. Als je overstapt van het ene merk auto naar een ander merk auto, zul je ook aan alles moeten wennen. gewoon mee gaan proberen, dan kom je vanzelf tot de voor jou meest perfecte instellingen......

Ik weet niet hoe het zit met de huidige generatie 7000, maar ik weet dat de eerste exemplaren wat last konden hebben van hot pixels en front of back focus. Wel is het een onwijs goede hoge ISO performer. ISO 3200 levert prima en bruikbare resultaten op

Succes!
Shoot first, edit later! :-)
User avatar
attila.szabo
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 456
Joined: 15 Jan 2006, 10:25
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: ja
Location: The Netherlands

Re: Upgrade van Nikon D80 naar D7000

Post by attila.szabo »

Hey Mike,

Ik heb ook voor deze keuze gestaan, upgrade van de D90 naar.... D7000 of toch de D300s!
Mede door info van derden en previews op Internet heb ik zeer bewust gekozen voor de D300s, zie evt. topic http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=26&t=72412 voor meer achtergrond info.

Hopelijk maakt dit het kiezen iets makkelijker, in iedergeval suc6 met je keuze...

grtz.
Attila (the Hun)
grtz. Attila the Hun.

Nikonian
Photo58nl
Post Reply

Return to “Photography”