All times are UTC + 1 hour


Forum rules


ImageImage



 [ 1483 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 99  Next
Author Message
 Post subject: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
PostPosted: 18 Nov 2006, 10:29 
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
User avatar

Joined: 28 Aug 2004, 11:44
Posts: 631
Location: Groningen
Subscriber Scramble Magazine: Yes
Around 10:15LT (18/11) at Eurocontrol 136.465 KL-1167 decide to return to Schiphol due to problems with one of the control wheels. Pilot said at Amsterdam 134.375: "To much space on one of the control wheels but normal manoeuvrable and no assistance needed at Amsterdam"

Any idea about the involved aircraft ?

BR,

Robert


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Nov 2006, 10:37 

Joined: 04 Apr 2004, 11:08
Posts: 23
Ik heb de KL1167 op de radar boven de Noordoostpolder. B737-800, PH-BXN opweg richting Pampus.

Gr. Robin


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Nov 2006, 10:48 
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
User avatar

Joined: 28 Aug 2004, 11:44
Posts: 631
Location: Groningen
Subscriber Scramble Magazine: Yes
Thnx for the info... Correct, as I heard that the 1167 was placed in the holding after ARTIP before landing at EHAM :-)

Greetz & have a nice weekend


Top
  
 
 Post subject: Return KL1151
PostPosted: 18 Nov 2006, 21:41 
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
User avatar

Joined: 28 Aug 2004, 11:44
Posts: 631
Location: Groningen
Subscriber Scramble Magazine: Yes
Just picked up at 136.465 and later at 118.400 (discrete)
KL1151 returning to EHAM and request for firebrigade due to nosegear-troubles.
At 21:41LT preparing to land at RWY 18R...

BR,

Robert


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Nov 2006, 21:54 
Scramble Rookie
Scramble Rookie
User avatar

Joined: 03 Nov 2006, 13:35
Posts: 91
Location: Looking at G pier
veilig geland


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Nov 2006, 22:04 
Scramble Newbie
Scramble Newbie
User avatar

Joined: 18 Sep 2006, 14:54
Posts: 33
Location: lelystad
hij geeft net aan dat alles ok is en hij taxiet net weer richting terminal :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Nov 2006, 22:25 
Scramble Rookie
Scramble Rookie
User avatar

Joined: 03 Nov 2006, 13:35
Posts: 91
Location: Looking at G pier
wel gaaf, hoorde en zag zoiets voor het eerst over de sbs radar / streaming audio


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Nov 2006, 22:42 
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
User avatar

Joined: 28 Aug 2004, 11:44
Posts: 631
Location: Groningen
Subscriber Scramble Magazine: Yes
Mooi dat alles OK is... Was de 2e al vandaag die terugkeerde. Vanmorgen de KL1167 ook al....

Groetjes R.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Nov 2006, 23:04 
Scramble Newbie
Scramble Newbie
User avatar

Joined: 18 Sep 2006, 14:54
Posts: 33
Location: lelystad
men had geen idee wat er aan de hand was, piloot gaf aan dat de kist naar de hangar gaat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Nov 2006, 23:27 
Scramble Master
Scramble Master

Joined: 10 Jan 2003, 20:09
Posts: 2966
Location: Grave
Kist gaf al aan op de 119.050 dat ze "iets" geraakt/gehoord hadden net na take off ter hoogte van het eind van de baan.

Men verzocht of ze daar wouden kijken. Ik besteede er verder geen aandacht aan totdat ik de kist weer hoorde op de 118.400. Stom genoeg had ik de Ops en Maint freqs net niet bijstaan, ze hebben overleg gehad op de Maint freq heb ik begrepen en daarop is besloten terug te keren.

Gelukkig verder niks gebeurd. Ik heb me laten vertellen dat dit de PH-BXU geweest was

Grtz en prettig weekend nog!
Joost

PS op dit moment zie ik op SBS-1 de PH-BXM nu de KL1151 uitvoeren en is zojuist opgestegen van 24


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 21:01 
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
User avatar

Joined: 01 Aug 2006, 16:33
Posts: 576
Location: Amsterdam
Quote:
wel gaaf, hoorde en zag zoiets voor het eerst over de sbs radar / streaming audio


sorry wanneer dit al eerder was aangegeven, maar ik kon het niet vinden. Heb je de weblink voor me?


Top
  
 
 Post subject: return KL1293
PostPosted: 25 Nov 2006, 21:46 

Joined: 25 Nov 2006, 21:41
Posts: 1
KL 1293 is returning to EHAM due to a small technical problem...

Touchdown


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 25 Nov 2006, 21:53 
Scramble Master
Scramble Master

Joined: 05 Oct 2002, 15:09
Posts: 6480
Gaan we nu voor elk terugkerend KLM toestel een topic openen? :?


Top
  
 
 Post subject: Kisten die om wat voor redenen terugkeren naar Schiphol
PostPosted: 25 Nov 2006, 22:49 
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 06 Sep 2002, 14:59
Posts: 11553
Location: Krommenie
Subscriber Scramble Magazine: yes
Om voor elke vlucht een topic te openen gaat een beetje ver dus als je de behoefte hebt om dit te melden kan dat hier.

_________________
Brgds, Marco


Top
  
 
 Post subject: KLM-toestel terug wegens niet goed afgesloten deur
PostPosted: 28 Nov 2006, 09:48 
Scramble Master
Scramble Master
User avatar

Joined: 22 May 2003, 12:17
Posts: 4126
Location: Hoofddorp (Toolenburg)
SCHIPHOL - Een KLM-toestel van het type Boeing 747 met 277 passagiers aan boord is maandagavond teruggekeerd naar de luchthaven Schiphol omdat een deur niet goed afgesloten bleek. Het toestel was op weg van Schiphol naar Bangkok.

Volgens een woordvoerder van de KLM bleek de gezagvoerder kort na het opstijgen dat de deur „niet helemaal goed in zijn vergrendeling zat”. Hij besloot terug te keren. Na kerosine te hebben geloosd boven de Noordzee werd de landing ingezet. Het lozen van brandstof was nodig omdat het toestel anders te zwaar zou zijn voor het landen.

De KLM-woordvoerder benadrukte dat er geen sprake was van een noodsituatie of paniek onder de passagiers. De oorzaak van het mankement is niet bekend. De KLM gaat dat onderzoeken.

Na de landing bleek met de deur op zich niets aan de hand te zijn. Wel werd besloten de noodglijbaan in de deur te vervangen. Bij de controle van het toestel bleek dat er ook een probleem met de brandstofpomp was. Omdat de reparatie teveel tijd in beslag nam, werden de passagiers volgens een KLM-woordvoerder ondergebracht in hotels waar ze de nacht doorbrachten.

Weet iemand om welke kist het gaat en is er meer achtergrondinfo?

_________________
E3-AAO ready for take-off


Top
  
 
 [ 1483 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 99  Next

All times are UTC + 1 hour


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group