Vandaag, 20:28 uur
Defensie wil Lynx-helikopter Libië terug
DEN HAAG - Nederland gaat een poging doen om de Lynx-helikopter die in februari in Libische handen viel bij een mislukte evacuatie, terug te krijgen.
Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Defensie donderdag gezegd. “Onze inzet is de helikopter terug te halen, hoewel deze als afgeschreven beschouwd mag worden”, aldus de zegsman.
Bij de mislukte evacuatie werden drie Nederlandse militairen gevangen genomen, maar later weer vrijgelaten.
De Lynx in/uit Libie: geen museum, maar sloop uiteindelijk..
Forum rules
- Stratofreighter
- Scramble Master
De Lynx in/uit Libie: geen museum, maar sloop uiteindelijk..
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... 3%ab_terug
Last edited by Stratofreighter on 02 Jul 2012, 23:49, edited 5 times in total.
FokkerNews.nl in 2025...
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
Re: Khadaffi gedood, Defensie wil Westland Lynx te Sirte terug..
... nieuwe aanwinst voor het MLM ??
Groeten,
Ron
Ron
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
Ik kwam dit net tegen op een site:
http://maps.google.nl/maps?q=sirte&hl=n ... B&t=h&z=19
Ik neem aan dat dit onze lynx is?
http://maps.google.nl/maps?q=sirte&hl=n ... B&t=h&z=19
Ik neem aan dat dit onze lynx is?
Hij kwam daarvoor al in aanmerking voordat het in Libische handel viel. Als het nog een beetje toonbaar is zou het voor het museum wel interessant kunnen zijn.Hurricane wrote:... nieuwe aanwinst voor het MLM ??
- camel1
- Scramble Senior
- Type of spotter: S2
- Subscriber Scramble: camel1
Ja, en dan niet schoonmaken. Mooi het woestijnzand erop laten zitten.VinFlyer wrote:Hij kwam daarvoor al in aanmerking voordat het in Libische handel viel. Als het nog een beetje toonbaar is zou het voor het museum wel interessant kunnen zijn.Hurricane wrote:... nieuwe aanwinst voor het MLM ??
Flown to; Ensco71+72, Transocean 4, 5+6, Kotter, Logger, NAM, Dan Earl+Duke
- Tom Tiger
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: tom tiger
Is ie al niet gestript dan?
De Lynx, niet Khadaffi
De Lynx, niet Khadaffi
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
Ha, ik zie n mooie combi ... Ze brengen dat ding maar met een IL-76 langs, vlieguren voor de crew en leuke bezoeker hier
Groeten,
Ron
Ron
- Wijgert IJlst
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Wijgert IJlst
Idd een Lynx met een mooi verhaal in een museum... echter, als je de beelden van de stad Sirte zelf ziet, kun je twijfelen of er nog veel van over zal zijn. De foto op GE is volgens mij ook niet recent, ben dus heel benieuwd naar de huidige status van de Lynx. We wachten af...
Kind Regards / Groeten,
Wijgert IJlst
Wijgert IJlst
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Weinig nieuws. Al vanaf het moment dat de crew terug was is gezegd dat we ook zouden proberen het toestel nog terug te krijgen.
En ja, Soesterberg is een van de musea die is aangewezen om een Lynx te krijgen. Alleen welke?
En ja, Soesterberg is een van de musea die is aangewezen om een Lynx te krijgen. Alleen welke?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Dat ding staat op het strand, is ie dan al niet volledig verroest na maandenlang eb en tij?
Greetz,
Patrick
Patrick
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
ben ik nou heel cynisch als ik denk dat het vooral te doen is om een controversieel verhaal ietsjes naar de achtergrond te doen verdwijnen? Als dat wrak om de zoveel tijd weer opduikt (vakantiefotos bijvoorbeeld) blijft de herinering aan deze iets minder geslaagde operatie vers.. Het zou mij verbazen als dat ding niet gewon verschroot zou worden en er een mooie glimmende lynx in het MLM eindigt...
I have never drunk milk, and I never will . . . .
En dan te bedenken ... "het mag wat kosten".
Want dat ding vlieg je niet terug... dus zal best wel wat kosten om het terug te halen.
En bij defensie geven ze toch al te veel geld uit en bezuinigen op verkeerde plaatsen
Het is misschien jammer, maar wat mij betreft laat je die lynx daar staan.
En voor een museum heb je zo genoeg andere lynx'en die in een betere staat zijn, toch?
Want dat ding vlieg je niet terug... dus zal best wel wat kosten om het terug te halen.
En bij defensie geven ze toch al te veel geld uit en bezuinigen op verkeerde plaatsen
Het is misschien jammer, maar wat mij betreft laat je die lynx daar staan.
En voor een museum heb je zo genoeg andere lynx'en die in een betere staat zijn, toch?
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Zou wel eens mee kunnen vallen. Regelmatig varen er schepen van en naar Somalië langs. Gewoon eentje op de terugweg die kist laten oppikken en je bent "klaar".MainPower wrote:Want dat ding vlieg je niet terug... dus zal best wel wat kosten om het terug te halen.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: wamovements
Het verhaal van de Bo105 die wel in het MLM staat is ook niet geheel een promotieplaatje voor de KLU. Daar lijkt men dus niet naar te kijken. Uiteindelijk is de Lynx die in Sirte op het strand staat een kist die betrokken is geweest bij buitenlandse operatie, of te wel, een kist met een verhaal. Het zal dan ook meer de vraga zijn of het MLM iets met deze operatie wilt gaan doen.Polecat wrote:ben ik nou heel cynisch als ik denk dat het vooral te doen is om een controversieel verhaal ietsjes naar de achtergrond te doen verdwijnen? Als dat wrak om de zoveel tijd weer opduikt (vakantiefotos bijvoorbeeld) blijft de herinering aan deze iets minder geslaagde operatie vers.. Het zou mij verbazen als dat ding niet gewon verschroot zou worden en er een mooie glimmende lynx in het MLM eindigt...
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
mwah, is de B-37 zo speciaal in het nieuws geweest dan? Die Lynx is CNN headline news geweest en was en is het uithangbord van 1 totaal mislukte actie. De acties van de Bo's in de Balkan zijn toch niet te bestempelen als totale faalmissie dunkt me... (of weet ik iets niet over de B-37?)
Als je de laatste vliegende lynx (of een ander time expired exemplaar na zijn laatste vlucht) zo over kunt vliegen naar het MLM, waarom zou je dan uitgerekend de sirte-kist op gaan halen?
Los daarvan staan er sowieso al zat 'gare' uitgefaseerde Lynxen in opslag in Nederland, dus waarom zou je zo'n -mogelijk aan gort geschoten- ding helemaal uit Libie halen??
Okee, het is een kist met een verhaal, maar wel een verhaal waar een aantal 'poppetjes' nog wel eens zwetend wakker van wordt...
Als je de laatste vliegende lynx (of een ander time expired exemplaar na zijn laatste vlucht) zo over kunt vliegen naar het MLM, waarom zou je dan uitgerekend de sirte-kist op gaan halen?
Los daarvan staan er sowieso al zat 'gare' uitgefaseerde Lynxen in opslag in Nederland, dus waarom zou je zo'n -mogelijk aan gort geschoten- ding helemaal uit Libie halen??
Okee, het is een kist met een verhaal, maar wel een verhaal waar een aantal 'poppetjes' nog wel eens zwetend wakker van wordt...
I have never drunk milk, and I never will . . . .