HELP: Internetsnelheid veel te laag
Forum rules
HELP: Internetsnelheid veel te laag
Hoi,
Ik kan hulp van iemand gebruiken die er inhoudelijk verstand van heeft.
Heb een KPN Internet & Bellen abonnement. Jarenlang trouw up geweest en voldoende snelheid.
Paar weken terug gaf mijn Speedtouch modem (Thomson) problemen. Heb toen een nieuw experia box toegestuurd gekregen, een Arcadyan. Arcadyan/ARV geïnstalleerd.
Vanaf dat moment is de internet snelheid bijzonder laag. En met laag bedoel ik zo ongeveer inbelmodemsnelheid. Ook als ik het oude modem nu weer installeer blijft de snelheid dramatisch...
De snelheid is laag:
- op 2 verschillende laptops
- bedraad
- draadloos
Aan de infrastructuur heb ik niets veranderd.
KPN geeft uiteraard aan dat het niet aan hen ligt. Hebben jullie oplossingrichtingen? Wie heeft er nog een slimme ingeving om mijn probleem te helpen oplossen.
PS Opzeggen en naar een ander gaan is een mogelijke oplossing die ik al ken.
Groeten,
Stefan
Ik kan hulp van iemand gebruiken die er inhoudelijk verstand van heeft.
Heb een KPN Internet & Bellen abonnement. Jarenlang trouw up geweest en voldoende snelheid.
Paar weken terug gaf mijn Speedtouch modem (Thomson) problemen. Heb toen een nieuw experia box toegestuurd gekregen, een Arcadyan. Arcadyan/ARV geïnstalleerd.
Vanaf dat moment is de internet snelheid bijzonder laag. En met laag bedoel ik zo ongeveer inbelmodemsnelheid. Ook als ik het oude modem nu weer installeer blijft de snelheid dramatisch...
De snelheid is laag:
- op 2 verschillende laptops
- bedraad
- draadloos
Aan de infrastructuur heb ik niets veranderd.
KPN geeft uiteraard aan dat het niet aan hen ligt. Hebben jullie oplossingrichtingen? Wie heeft er nog een slimme ingeving om mijn probleem te helpen oplossen.
PS Opzeggen en naar een ander gaan is een mogelijke oplossing die ik al ken.
Groeten,
Stefan
- jfaltena
- Scramble Master
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
Re: HELP: Internetsnelheid veel te laag
Kunnen ze bij KPN vandaan in je modem kijken ?
Andere optie; klagen bij KPN dat bij her-installatie van je oude modem de snelheid nog steeds dramatisch is; in het ergste geval dreig je met niet betalen van rekeningen totdat het probleem is opgelost.
Just my 0,02
Andere optie; klagen bij KPN dat bij her-installatie van je oude modem de snelheid nog steeds dramatisch is; in het ergste geval dreig je met niet betalen van rekeningen totdat het probleem is opgelost.
Just my 0,02
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Hebben ze wel een andere mogelijke verklaring? De lijn is namelijk hun verantwoordelijkheid tot het demarcatiepunt in jouw huis. Daarachter zit alleen de router (door hun geleverd?) en je pc. Als de snelheid tussen pc en router gewoon 100Mbps is (bekabeld), dan ligt het of aan hun lijn of aan de door hun geleverde router. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar ik zou dus geen genoegen nemen met hun uitleg dat het niet aan hun ligt.Stefan wrote:KPN geeft uiteraard aan dat het niet aan hen ligt.
Erwin
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. De klacht is al ingediend (uiteraard) en heb al veel discussies gevoerd over wiens verantwoordelijkheid het wel of niet is. KPN geeft aan dat de snelheid tot het modem cfm contract is.
Wat ik nu eigenlijk zoek zijn suggesties m.b.t. mijn laptop(s). Zaken die ik daarin zou kunnen checken die de snelheid wellicht negatief beïnvloeden?
Groeten,
Stefan
Bedankt voor jullie reacties. De klacht is al ingediend (uiteraard) en heb al veel discussies gevoerd over wiens verantwoordelijkheid het wel of niet is. KPN geeft aan dat de snelheid tot het modem cfm contract is.
Wat ik nu eigenlijk zoek zijn suggesties m.b.t. mijn laptop(s). Zaken die ik daarin zou kunnen checken die de snelheid wellicht negatief beïnvloeden?
Groeten,
Stefan
Stefan, rare optie wellicht, maar: is er mogelijk iemand aan het meeliften op jouw wireless modem die alle bandbreedte opsnoept?
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
In de task manager tabblad networkconnections kan je zien wat de actuele snelheid is. Kabel tussen netwerkpoort en model / router (wat het dichtst op KPN zit) en je ziet de snelheid. Zal wel 100 MBPS zijn.
Verder: drivers updaten van de hardware, kan ook via fabrikant laptop. Een ander iets zou kunnen zijn dat de anti-virus programmatuur een flinke vertraging oplevert. Je zou de speedtestkunnen proberen via internet. geeft ook een beeld.
Verder: drivers updaten van de hardware, kan ook via fabrikant laptop. Een ander iets zou kunnen zijn dat de anti-virus programmatuur een flinke vertraging oplevert. Je zou de speedtestkunnen proberen via internet. geeft ook een beeld.
-
- Scramble Rookie
- Type of spotter: Milspotter
Hallo Stefan,
Dit kan een aantal oorzaken hebben, bij KPN beweert men dat het modem dat is verstrekt dezelfde specificaties heeft als het oude modem. Heb je dit ingeleverd ? In werkelijkheid kan het toch een modem zijn dat verantwoordelijk is voor een lagere downloadsnelheid.
Ten tweede, zijn al je oude modemdata gewist van je PC?
Ten derde, probeer je virusscanner is opnieuw te installeren. Ik heb zelf de ervaring met Telfort, kreeg ook nieuw modem, traag traag traag. Opnieuw virusscanner geinstalleerd en ja hoor prima.
Ten vierde, misschien je cache geheugen opschonen, de harde schijf comprimeren, oftwel opschonen.
Dit kan een aantal oorzaken hebben, bij KPN beweert men dat het modem dat is verstrekt dezelfde specificaties heeft als het oude modem. Heb je dit ingeleverd ? In werkelijkheid kan het toch een modem zijn dat verantwoordelijk is voor een lagere downloadsnelheid.
Ten tweede, zijn al je oude modemdata gewist van je PC?
Ten derde, probeer je virusscanner is opnieuw te installeren. Ik heb zelf de ervaring met Telfort, kreeg ook nieuw modem, traag traag traag. Opnieuw virusscanner geinstalleerd en ja hoor prima.
Ten vierde, misschien je cache geheugen opschonen, de harde schijf comprimeren, oftwel opschonen.
Greetings
Koosd
Koosd
- Flyboy
- Scramble Master
Heb ik ook last van gehad. Niet zozeer opsnoepen, maar iemand in de buurt op dezelfde frequentie die stoorde. Een mogelijkheid is dan even freqentie hoppen (lees gebruiksaanwijzing router). Echter wel toeval aangezien je al een nieuwe router hebt.pjotrtje wrote:Stefan, rare optie wellicht, maar: is er mogelijk iemand aan het meeliften op jouw wireless modem die alle bandbreedte opsnoept?
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Waardeloos dit. Eerste waar ik aan dacht is de firmware van de router, maar een snelle Google geeft de indruk dat KPN het onmogelijk maakt om die te vernieuwen. Juist dat zou kunnen helpen, en heeft mij al eens uit de blubber gehaald met een vrijwel 'vastgelopen' LinkSys router. Ik kan me niet voorstellen dat een snelheidsdrop na modem/routerwisseling toevallig aan je computers ligt. Volgens mij moet het gewoon die Experiabox zijn.
Ook met niet gegeven hulp door providert heb ik helaas ervaring. Wat het bij mij ooit oploste was dat ik bij de zoveelste helpdesksessie toevallig het baasje daar aan de lijn had, en tegen hem zei 'Ik hoor het al, ook u gaat mij weer niet helpen'. Dat plaste hem zo af dat ik dezelfde avond nog via de achterdeur een nieuw modem kreeg, waarna ik nooit meer problemen heb gehad...
Erik
Ook met niet gegeven hulp door providert heb ik helaas ervaring. Wat het bij mij ooit oploste was dat ik bij de zoveelste helpdesksessie toevallig het baasje daar aan de lijn had, en tegen hem zei 'Ik hoor het al, ook u gaat mij weer niet helpen'. Dat plaste hem zo af dat ik dezelfde avond nog via de achterdeur een nieuw modem kreeg, waarna ik nooit meer problemen heb gehad...
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Tot een paar maanden geleden had ik ook last van een haperend modem, althans, dat dacht ik. Modem toen op een ander channel gezet (ik had de keuze uit een stuk of tien) en nergens meer last van.
Edit: dat ik UPC nog steeds de huid wil vol schelden heeft meer te maken met het wanstaltige gedrocht dat zij 'mediabox' noemen.
Edit: dat ik UPC nog steeds de huid wil vol schelden heeft meer te maken met het wanstaltige gedrocht dat zij 'mediabox' noemen.
Last edited by evhest on 11 Oct 2011, 11:47, edited 1 time in total.
Answers will be questioned.....
het is wel een enig sinds matige probleem omschrijving. Kun je eens omschrijven hoe je netwerk thuis eruit ziet, Je hebt al gezegd wat voor Modem je gebruikt, staat hier een Router achter? Welke PC's zitten bedraad aangesloten en welke Wireless? Welke besturings systemen gebruik je op je pc/laptop?
Hoi mannen,
Dank voor de support!
virusscanner opnieuw installeren durf ik ff niet... ik kan ze namelijk niet binnen een dag opnieuw downloaden...
kanaalwissel draadloos is al geprobeerd
LAN is gewoon 100 Mbit/sec
speedtest bevestigt alleen wat ik zelf constateer; stenen tijdperk ben nu iets met 23kB/sec aan het downloaden
@LV84:
- ISRA -> walloutlet -> splitter -> experiabox (zowel Thomson als Arcadyan, beide halen de snelheid niet)
- Windows 7 (beide laptops)
- met en zonder router achter de experia box
- met en zonder UTP (dus bedraad en onbedraad)
ofwel; alle mogelijke combi's geven hetzelfde resultaat
@KoosD:
- hoe check ik of de oude modemdata verwijderd zijn?
Groeten,
Stefan
Dank voor de support!
virusscanner opnieuw installeren durf ik ff niet... ik kan ze namelijk niet binnen een dag opnieuw downloaden...
kanaalwissel draadloos is al geprobeerd
LAN is gewoon 100 Mbit/sec
speedtest bevestigt alleen wat ik zelf constateer; stenen tijdperk ben nu iets met 23kB/sec aan het downloaden
@LV84:
- ISRA -> walloutlet -> splitter -> experiabox (zowel Thomson als Arcadyan, beide halen de snelheid niet)
- Windows 7 (beide laptops)
- met en zonder router achter de experia box
- met en zonder UTP (dus bedraad en onbedraad)
ofwel; alle mogelijke combi's geven hetzelfde resultaat
@KoosD:
- hoe check ik of de oude modemdata verwijderd zijn?
Groeten,
Stefan
- Flyboy
- Scramble Master
Stefan, je zegt een splitter. Kan je die er tussenuit halen. Die dingen dempen vaak ook en als je daarmee onder een treshold komt kan je behoorlijk bandbreedte verlies krijgen. i.i.g. kan je weer wat elimineren, maar jou kennende had je dat al geprobeerd
Uhm... niet geprobeerd... maar als ik de splitter eruit haal ben ik mijn voice-stuk toch kwijt? Of nie?Flyboy wrote:Stefan, je zegt een splitter. Kan je die er tussenuit halen. Die dingen dempen vaak ook en als je daarmee onder een treshold komt kan je behoorlijk bandbreedte verlies krijgen. i.i.g. kan je weer wat elimineren, maar jou kennende had je dat al geprobeerd
- nilsko
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Splitter "split" het DSL signaal van het klassieke voice-sginaal. Als je Internet plus bellen hebt (dus met Voice over IP) dan moet ie er inderdaad wel tussen uit.